IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Tip 2022 Vorige pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 01-08-2022 21:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik had nog nooit van Chat Pile gehoord, maar dit is een intens werkje. Genre is naar eigen zeggen noise rock/sludge, maar doet mij vooral denken aan Protomartyr meets Godflesh. Tekstueel vooral beïnvloed door de weinig hoopvolle thuisomgeving (Midwest Amerika) van de band.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Sater
Usericon van Sater
Posted 01-08-2022 22:11 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En dit intrigeert ook.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Negatieveling
I'm not your friend, buddy
Usericon van Negatieveling
Posted 01-08-2022 22:15 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Dat Chat Pile ga ik in de gaten houden, dat vind ik wel wat.

Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse! /// "Negers hebben nooit een vouwwagen"

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-08-2022 22:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ben de laatste maanden niet meer te porren voor dat soort sludgey rock, maar die paar flarden Chat Pile intrigeren wel. Benieuwd wat de volledige plaat doet.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-08-2022 23:17 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Die Chat Pile-plaat is gaaf, ja! EP's waren al top, dit heeft wat meer dynamiek. Referenties: Godflesh, Daughters, Big Black, vroege Korn (debuut/Life is Peachy), The Jesus Lizard.

Die Portrayal of Guilt-track (ook top!) is van een plaat uit 2021: CHRISTFUCKER. De band bracht vorig jaar zelfs twee platen uit.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-08-2022 23:18]

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-08-2022 19:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Elizabeth Fraser (Cocteau Twins) zegent ons eindelijk weer een keer met haar betoverende vocalen op de nieuwe EP van Sun's Signature, een project met drummer Damon Reece (o.a. Massive Attack). Ook gastbijdrages van Steve Hackett (ex-Genesis). De muziek balanceert tussen prog, folk, dreampop en triphop. Prachtig.

Chainsmoker
Usericon van Chainsmoker
Posted 03-08-2022 9:01 by Chainsmoker Wijzig reactieProfiel van ChainsmokerQuote dit bericht

Prachtige EP ja!

Ik ben ook erg enthousiast van de nieuwe plaat van Just Mustard (de bandnamen waren blijkbaar op) getiteld Heart Under. Een fijne mix van shoegaze en noise rock met invloeden van post-punk en triphop.

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 03-08-2022 11:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. Blut Aus Nord - Disharmonium
2. Neurotech - Symphonies II
3. Dynazty - Final Advent
4. Fellowship - The Saberlight Chronicles
5. Ultha - All That Has Never Been True
6. Decapitated - Cancer Culture
7. Pestilength - Basom Gryphos
8. Benthik Zone - Εἴδωλον
9. Master Boot Record - Personal Computer
10. Reverorum ib Malacht - Vacuum. The mystery of faith. We proclaim your death oh Lord, and profess your resurrection, until you come again. Förlåtelse och Levitation.
11. Trhä - Tálcunnana dëhajma tun dejl bënatsë abcul’han dlhenisë ëlh inagat, jahadlhë adrhasha dauzglën nu dlhevusao ibajngra nava líeshtamhan ëf novejhan conetsë danëctsë kin, ëf tu dlhicadëtrhënna bë ablhundrhaba judjenan alhëtangrasë shidandlhamësë inkom
12. Anticreation - From the Dust of Embers
13. Benighted in Sodom - Loathe & Behold
14. Erscheinung - Gelderse Nachtsagen
15. Mormânt de Snagov - Exquisite Aspects of Wrath
16. Kostnatění - Oheň hoří tam, kde padl
17. Aeviterne - The Ailing Facade
18. Hetroertzen - Phosphorus Vol I

beste EP War on Heaven - Where Nothing Is Sacred
en de nieuwe Lorna Shore duh

Vul je eigen gat.

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-08-2022 16:18 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 augustus 2022 9:01 schreef Chainsmoker het volgende: Ik ben ook erg enthousiast van de nieuwe plaat van Just Mustard (de bandnamen waren blijkbaar op) getiteld Heart Under. Een fijne mix van shoegaze en noise rock met invloeden van post-punk en triphop.

Die plaat heb ik nog maar één keer beluisterd, maar die viel inderdaad ook bij mij in de smaak. Intrigerende vocalen, en creatief gitaarwerk à la Suuns en Gilla Band, waarbij het meer texturen zijn dan riffs.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-08-2022 16:18]

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-08-2022 11:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2022 11:26 schreef Hypnos het volgende:
16. Kostnatění - Oheň hoří tam, kde padl

Niet slecht, maar ook een EP dit

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 04-08-2022 13:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

egt? kl....

Vul je eigen gat.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-08-2022 11:22 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Toevallig al iemand bekend met het Gentse Doodseskader (ik ga er vanuit van wel natuurlijk )? Klinkt best lekker. Met een dude van o.a. Amenra en ene van o.a. Kapitan Korsakov. Klinkt lekker vuil en agressief.

https://doodseskader.bandcamp.com/album/still-havent-killed-myself

2 december stellen ze in de AB hun eerste album voor, "Year one".

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com