IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tip 2022 Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2022 18:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2022 12:56 schreef BillekeAlwerti het volgende:
M'n linkeroor moest wel zien tijdens de intro van Hoog Catharijne, jesus christ. Voor mij een afrader verder, snap het principe maar dit is overdreven.


https://www.youtube.com/watch?v=M7b80Eb0hRk


signature


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 24-10-2022 20:22 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2022 18:49 schreef Hypnos het volgende:
https://www.youtube.com/watch?v=M7b80Eb0hRk




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-11-2022 21:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

geen idee wat voor genre dit is, maar I like






signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-11-2022 11:50 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die solo was een beetje gezocht maar wel lekker massief geluid verder.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-11-2022 11:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Een soort MAstodon versie van black meets industrial? Niet heel slecht. En heel originele clip zo met die religieuze elementen!!!1!!


When your people matter, menstrual health matters


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 07-11-2022 17:15 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht



Zoooo'n vette plaat van deze Zwitsers. Voor de liefhebbers van jaren '90 black metal (Emperor, Kvist, ...) een moetje!


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 11-11-2022 11:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Japanse experimentele metal


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-11-2022 21:14 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Tot nu toe:

Antropofagus - Origin
Autopsy - Morbidity Triumphant
Brymir - Voices In The Sky
Conan - Evidence of immortality
Darkane - Inhuman Spirits
Decapitated - Cancer Culture
Goatwhore - Angels Hung From The Arches Of Heaven
Hierophant - Death Siege
Misery Index - Complete Control
Revocation - Netherheaven
Saor - Origins
Spectrum Mortis - Bit Meseri-The Incantation
The Spirit - Of Clarity and Galactic Structures
Venom Prison - Erebos

Ik koop/luister niet zoveel platen meer, maar een top 20 moet wel lukken. Nog 6 te gaan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 20:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht


1. Blut Aus Nord - Disharmonium
2. Electric Callboy - Tekkno
3. Dynazty - Final Advent
4. Fellowship - The Saberlight Chronicles
5. Neurotech - Symphonies II
6. Trhä - vat g​ë​l​é​nva​!​!​!
7. Stabbing Westward - Chasing Ghosts
8. Decapitated - Cancer Culture
9. Ultha - All That Has Never Been True
10. Reverorum ib Malacht - Vacuum. The mystery of faith. We proclaim your death oh Lord, and profess your resurrection, until you come again. Förlåtelse och Levitation.
11. Lorna Shore - Pain Remains
12. Master Boot Record - Personal Computer
13. Fit For A King - The Hell We Create
14. Benthik Zone - Εἴδωλον
15. Crashdïet - Automaton
15. Brymir - Voices in the Sky
16. Spite – Dedication To Flesh
17. Benighted in Sodom - Loathe & Behold
18. Anticreation - From the Dust of Embers
19. Trolldom - Av Gudars Ätt​.​.​.
20. Pestilength - Basom Gryphos


NON-metal

1. Shush - Limbo
2. Marambá - Amor Fati


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 18-12-2022 20:13 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



Melodic death uit Australië.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-12-2022 19:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2022 18:18 schreef Wytze het volgende:
01. White Ward - False Light


Ah, vergeten dat die van dit jaar was. Weet niet of ik tot 10 kan helpen, maar dit helpt
quote:
Op 16 december 2022 10:03 schreef zodiac lung het volgende:
Misþyrming - Með hamri

Omg, dit ook nog... Zeker als je zegt dat dit hun beste tot nu toe is...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-12-2022 19:07]


I wish I was a butterfly


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-12-2022 23:40 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Lijstje krijgt vorm, nog aantal nieuwe zaken te checken en ook nog wat ranking issues...

Circle of Ouroborus - Autuala
Ara - Gurre
Black Cilice - Esoteric Atavism
Misþyrming – Með Hamri
Μνήμα - Disciples of Excremental Liturgies
Circle of Ouroborus - Aavikon Varjo
The Soft Moon – Exister
Soft Kill – Canary Yellow
Terzij De Horde – In one of these, I am your enemy
Candelabrum – Nocturnal Trance
Negativa – 04
Fountains DC - Skinty Fia
A Different Cloud – Sult
Wandelaars – Verbroken
Circle of Ouroborus – Thurisa
Vetëvrakh — Satanic Black Moloch
Jesu – Pity/piety
Oerheks – Cagghenvinna
Tugt - Ved Lysets Ophør
Melancholie — Petrichor in Dysthymia
Calderum - Mystical Fortress of Iberian Lands
Gryftigæn – Fehunðyrdauðr
Gauntlet Ring - Tyrannical Bloodlust
Tears of Forest — Vetur
Doldrum – the knocking
Deströyer 666 - Never Surrender

Sowieso prachtig jaar met één of meerdere releases van mijn fav bands

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 19-12-2022 23:44]


Jeugdzonde
Usericon van Jeugdzonde
Posted 20-12-2022 11:23 by Jeugdzonde Wijzig reactieProfiel van JeugdzondeQuote dit bericht

Kan iemand me de Misþyrming hype uitleggen?

Ik vind hun debuut (Songvar...) fantastisch, maar Algleymi klinkt voor mij al als veel meer recht toe recht aan black metal. Die laatste nu twee keer gedraaid en ik hoor niets meer terug van de vuige riffs van Songvar met heerlijke lange hoge melodieën daaronder. Alles wat de muziek spannend maakte lijkt eruit te zijn gehaald waardoor nu gewoon een zoveelste black metal plaat overblijft. Wat mis ik?


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 22-12-2022 11:34 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 20 december 2022 11:23 schreef Jeugdzonde het volgende:
Kan iemand me de Misþyrming hype uitleggen?

Ik vind hun debuut (Songvar...) fantastisch, maar Algleymi klinkt voor mij al als veel meer recht toe recht aan black metal. Die laatste nu twee keer gedraaid en ik hoor niets meer terug van de vuige riffs van Songvar met heerlijke lange hoge melodieën daaronder. Alles wat de muziek spannend maakte lijkt eruit te zijn gehaald waardoor nu gewoon een zoveelste black metal plaat overblijft. Wat mis ik?
Smaak.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-12-2022 12:05 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Met alle "best of"-lijstjes die nu her en der verschijnen, doet een mens al eens een interessante ontdekking. Lekker hevig dit, een iets meer gesofisticeerde versie van Necrowretch (toevallig ook Fransen).



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 22-12-2022 13:08 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Die hebben twee albums en een EP uitgebracht in 2022


Hafgufa


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-12-2022 14:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2022 17:15 schreef NecRobert_ het volgende:


Zoooo'n vette plaat van deze Zwitsers. Voor de liefhebbers van jaren '90 black metal (Emperor, Kvist, ...) een moetje!


Oei, dit is wel gaaf ja.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 22-12-2022 16:21 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2022 11:23 schreef Jeugdzonde het volgende:
Kan iemand me de Misþyrming hype uitleggen?

Ik vind hun debuut (Songvar...) fantastisch, maar Algleymi klinkt voor mij al als veel meer recht toe recht aan black metal. Die laatste nu twee keer gedraaid en ik hoor niets meer terug van de vuige riffs van Songvar met heerlijke lange hoge melodieën daaronder. Alles wat de muziek spannend maakte lijkt eruit te zijn gehaald waardoor nu gewoon een zoveelste black metal plaat overblijft. Wat mis ik?


Ik vond Algleymi persoonlijk ook minder pakkend dan hun debuut, maar met de nieuwe valt alles netjes op zijn plaats. Wel die geweldige razende momenten, gekoppeld aan meer melodieuze stukken die toch altijd wel iets tegendraads hebben, maar wel beklijven. Die typisch 'Ijslandse' sound die ook bij Svartidaudi en Wormlust naar voor komen, al zit Mispyrming van de drie het dichtste bij meer mainstream black. Maar waar de vorige dus voor mij ook iets te veel naar mainstream helde, zit de balans bij de nieuwe voor mij net goed.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 22-12-2022 17:58 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Doodseskader blijft op mij groeien en groeien. Live ook erg intens. Mag nog wat meer waardering krijgen naar mijn mening.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-12-2022 19:41 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2022 16:21 schreef mikkasscar het volgende:
Ik vond Algleymi persoonlijk ook minder pakkend dan hun debuut, maar met de nieuwe valt alles netjes op zijn plaats. Wel die geweldige razende momenten, gekoppeld aan meer melodieuze stukken die toch altijd wel iets tegendraads hebben, maar wel beklijven. Die typisch 'Ijslandse' sound die ook bij Svartidaudi en Wormlust naar voor komen, al zit Mispyrming van de drie het dichtste bij meer mainstream black. Maar waar de vorige dus voor mij ook iets te veel naar mainstream helde, zit de balans bij de nieuwe voor mij net goed.

Jep, dit vind ik ook. Ik vond die vorige veel saaier, doordat de nieuwe melodieuzer is pakt ie mij wel dit keer.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Jeugdzonde
Usericon van Jeugdzonde
Posted 22-12-2022 19:48 by Jeugdzonde Wijzig reactieProfiel van JeugdzondeQuote dit bericht

Toch nog maar eens luisteren dan. Hopelijk blijft ie tegenvallen, dan hoef ik mijn lijstje niet aan te passen


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 22-12-2022 21:43 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Die openingsriff klinkt echt veel te hard als Hex van Hate trouwens.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 22-12-2022 23:11 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2022 12:05 schreef PandroidJack het volgende:
Met alle "best of"-lijstjes die nu her en der verschijnen, doet een mens al eens een interessante ontdekking. Lekker hevig dit, een iets meer gesofisticeerde versie van Necrowretch (toevallig ook Fransen).



Aan deze begon ik tijdje geleden (beluisterd via hoofdtelefoon). Vond het zwaar overgeproducet en weinig boeiend qua riffs of songwriting. Heb hem dan logischerwijs ook niet uitgeluisterd.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 23-12-2022 21:23 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Damn ik ben helemaal die Devil Master vergeten in mijn jaarlijst. Dat was ook een vet plaatje.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-12-2022 16:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2022 22:11 schreef Sater het volgende:
En dit intrigeert ook.




ja fantastisch


signature


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen