IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Skinny bitches en tientonners [Hardcore & Punk VI] Vorige pagina
Hristo
Usericon van Hristo
Posted 09-08-2022 21:59 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2022 14:48 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik ben een sucker voor hardcore-bands die hiphop-invloeden (proberen te) gebruiken. Al zijn er weinig bands die het goed doen. Zijn er mensen die op dat vlak nog bands kunnen aanraden?

Rijtje favorieten:
- Biohazard
- Body Count (ik voeg ze even hier toe)
- Cold World
- E-Town Concrete
- Furious Styles
- Never Ending Game

Andere gekenden, maar aanzienlijk minder goed: Downset, Deez Nuts, Danny Diablo

De lijn met nu-metal is dun, maar ik zoek dus wel echt hardcore-bands.


Krutch, Box Cutter, Irate, en het alom geprezen Limburgse Full Court Press.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-08-2022 22:11 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Krutch, dat heb ik lang niet geluisterd. Brothers For Life! Maar de hiphop hoor ik niet zo. Zelfde geldt voor the mighty mighty Irate.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 09-08-2022 22:12]



Hristo
Usericon van Hristo
Posted 09-08-2022 22:21 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Waarom zou je hiphop dan ook mixen met hardcore?


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 09-08-2022 22:32 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Krutch, da's met diezelfde neger van Boxcutter, of was dat nu Mushroom?
Irate, da's toch met die trage, lompe stukken. Ik vind dat dat soms naar hiphop neigt


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-08-2022 20:00 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2022 22:32 schreef Hristo het volgende:
Krutch, da's met diezelfde neger van Boxcutter, of was dat nu Mushroom?
Irate, da's toch met die trage, lompe stukken. Ik vind dat dat soms naar hiphop neigt


De Krutch die ik bedoel speelde downtuned hardcore en volgens mij waren die gasten (deels) van Italiaanse komaf. Hoe dan ook, ze cultiveerden een beetje een mafia adjacent imago, of zo. In die zin misschien wel weer hiphop-gerelateerd.

Irate had inderdaad de swagger van hiphop, met name uitgedragen in het nummer 'Vendetta' maar het was toch vooral vierkante tough guy hardcore met een flinke scheut metal. Morgen '1134' en 'NY Metal' nog maar eens luisteren en daarna een nieuwe koffiemok bestellen.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-08-2022 22:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2022 22:21 schreef Hristo het volgende:
Waarom zou je hiphop dan ook mixen met hardcore?
Je moet meer Cold World luisteren. En niet de blackmetalband he.

Ik probeer Full Court Press en Boxcutter eindelijk eens een kans te geven. FCP heeft een harde split met Crawlspace, maar vooral door Crawlspace.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-08-2022 22:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2022 22:34 schreef BenKnuckles het volgende:
Je moet meer Cold World luisteren. En niet de blackmetalband he.

Ik probeer Full Court Press en Boxcutter eindelijk eens een kans te geven. FCP heeft een harde split met Crawlspace, maar vooral door Crawlspace.


Ja, die split is hard!



Hristo
Usericon van Hristo
Posted 14-08-2022 11:04 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

De full-length van FCP die daarop volgde, was nog degelijk. Grote invloed van E-town Concrete, en ze staken dat ook niet weg. Al heeft een band als E-town Concrete niet veel met de core te maken, vind ik.

Crawlspace deed dan het omgekeerde, die gingen nadien death metal maken. Spijtig.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Hristo
Usericon van Hristo
Posted 14-08-2022 11:09 by Hristo Wijzig reactieProfiel van HristoQuote dit bericht

Het Waalse Do Or Die, is da ook nie zoiets, die mannen zaten toch ook altijd de wannabee mafia uit te hangen.


KVLT. THE GAME IS KVLT.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-01-2023 16:14 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Nieuwe Combos EP uit september 2022


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-01-2023 20:56 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Minder hardcore heeft All Out War nog zelden geklonken maar wat zou het. Dat die nieuwe plaat maar snel uitkomt.





[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-01-2023 20:58]



Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 05-02-2023 11:36 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

De nieuwe ep van Bloodcloth (Souls) beukt er hard in zeg! Erg goed nieuw materiaal!


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-02-2023 9:24 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Het volledige album 'Celestial Rot' staat op Youtube. Geen idee wat het nog met hardcore te maken heeft, maar ach.

VANDAAG KLOP IK AL MIJN CODE IN KAPITALEN!




BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-02-2023 21:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2023 11:36 schreef Attila_the_hun het volgende:
De nieuwe ep van Bloodcloth (Souls) beukt er hard in zeg! Erg goed nieuw materiaal!
Iemand op het internet noemde John Joseph “de belichaming van het never meet your heroes”-principe en dat wint goud.

Tot nu toe mijn split-side van het jaar, het stukje Madhouse hier:

Ijzersterk


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 21-02-2023 22:18 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2023 9:24 schreef Negatieveling het volgende:
Het volledige album 'Celestial Rot' staat op Youtube. Geen idee wat het nog met hardcore te maken heeft, maar ach.

VANDAAG KLOP IK AL MIJN CODE IN KAPITALEN!



vind het nog wel vooral een hardcore band die probeert te klinken als behemoth, gelukkig is het wel een stuk beter dan Behemoth.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-02-2023 22:53 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2023 22:18 schreef tomcat ha het volgende:
vind het nog wel vooral een hardcore band die probeert te klinken als behemoth, gelukkig is het wel een stuk beter dan Behemoth.


Van Behemoth heb ik nog nooit een noot gehoord geloof ik, dus dat kan ik niet beoordelen. Het is ook een soort metal die ik eigenlijk alleen van een hardcoreband blief, nu ik er over nadenk. Tenminste, alles wat ik in de kast heb staan wat een beetje in dit hoekje zit wordt typisch ingedeeld bij de hardcore.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2023 16:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Behemoth, hardcore, wat? Er is een hardcore-Behemoth?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 02-03-2023 18:08 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Ondergewaardeerd


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-03-2023 10:14 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht




Ja, tieten, maar ook heel vet, catchy en emotioneel geladen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 17-03-2023 10:14]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-03-2023 11:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ernstig off-topic!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-03-2023 11:30 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik zag iemand die het post hardcore noemde.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 16-07-2023 22:55 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Hoezo is er geen Skroetbalg topic. Nouja, dan maar hier.

https://www.zo34.nl/nieuws/7802/festivalterrein-bij-fc-emmen-stadion-van-pitfest-naar-roots-ribs-brews/

Dat interview op 1:30


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 19-09-2023 21:38 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Voor de slopers onder ons.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-11-2023 18:20 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Laatste NL show van NOFX, €84,75. De fucking tering zeg.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-03-2024 13:41 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht



Geinig plaatje zeg


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen