quote:
Op 26 februari 2026 10:37 schreef Negatieveling het volgende:
Nee, daar is ook niks mis mee, maar ik kan me herinneren dat iedereen en zijn moeder daar destijds al over viel - om maar even het Umfeld te schetsen.
Als je je in een scene begeeft waar de titel
Wille zur Macht al als problematisch geldt, dan is het juist maar goed dat je die gebruikt.
quote:
Wat ik al zei: volgens mij was/is het imago van Kickback en misschien ook wel het persona van Stephen voor een fors deel provocatie en verder niets. Maar het feit dat ik niet zo goed kan peilen wat 'de waarheid' is maakt het juist ook interessant. Een Anal Cunt bijvoorbeeld, daar lag het allemaal zo dik bovenop, dat je er eigenlijk geen oprechte aanstoot aan kon nemen. Seth Putnam was gewoon een troll avant la lettre die probeerde om iedereen op de kast te jagen.
Wat mij betreft moet iedere band gewoon kunnen spelen, al staan ze actief te ronselen voor Stormfront. Nuance daarin: het moet ook iedere zaal of promotor vrij staan om te programmeren wat hij of zij wil. Je kunt moeilijk een venue opleggen dat ze Absurd moeten programmeren omdat ze ook Catharsis hebben laten spelen; ook een venue mag een signatuur hebben. Het wordt alleen een beetje schimmig als die venue (grotendeels) door publiek geld betaald wordt, en helemaal als publiek geld alleen naar venues met een welgevallige politieke signatuur zouden gaan. Daar wringt hem de schoen vaak, geloof ik. Hoe dat bij Revolution Calling zit, durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar volgens mij is dat een geheel privaat feestje, maar het kan ook zomaar zijn dat er toch een subsidie naar het Klokgebouw gaat waar het wordt georganiseerd en dat er op die manier een vijfde colonne van politieke correctheid naar binnen kan.
Natuurlijk kan en moet je zalen niets verplichten; maar cancelen omwille van ophef uit het publiek, daar vind ik toch echt wel wat van (VAN MIJN BELASTINGCENTEN!!!). Een private organisator moet indd lekker doen en laten wat hij wel. Mits de infrastructuur ook privaat is, indd.
Een festival in Duitsland heeft uit zichzelf Owls Woods Graves gecancelled. Dat vind ik toch ook weer anders dan wanneer je het op externe (f)ophef doet, zoals bij Impaled Nazarene of Akhlys. Als jij als organisator en/of podium vanuit jezelf om intrinsieke redenen je bedenkt, dat moet natuurlijk ook kunnen. De lijn is dun, maarja..