![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Is ook zo. Te massaal. Lange rij om binnen te komen. Geluid op zijn best zo-zo. Redenen genoeg om niet te gaan. Anderzijds: line-up dik in orde. Begin een sentimentele oude lul te worden, dus de nostalgie is bij momenten overweldigend. Kwartiertje lopen vanaf mijn voordeur, dus het is dan wel heel blasé om te zeggen "fuck dat, de venue staat me niet aan". [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 19-01-2026 14:16] “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Dat heb ik ook, ja. Vooral op het vlak van hardcore. De huidige hardcorebands doen me (veelal) niet zoveel. Ik denk dat ik op Pitfest even losga bij Judge en Gorilla Biscuits I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Kan gewoon hier. Luister zeker het hele album. "Succes lijkt in de toekomst te liggen." |
|||||||||
|
Bandnaam zegt me niks. Het nummer wat je post geeft wel een beetje een Cleveland-vibe. Zeker niet vervelend. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Gisteren een nummer van de nieuwe/aankomende Terror beluisterd. Moeilijk saai en wat een tryhard clip. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Terror en Hatebreed zijn van die bands die beide 1 degelijk (in het geval van Terror zelfs goed) album hebben uitgebracht en daarna zaaddodend saai zijn geworden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Ik ken Terror eigenlijk alleen van de eerste EP en hun debuut. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ohw, volgens Discogs is Lowest Of The Low hun debuut. Ik dacht een EP. Dan ken ik hun eerste twee albums. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Lowest of the low is officieel hun debuut EP En ook direct het beste wat ze ooit gedaan hebben. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
nou Nou NOU! Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende: het leest heel erg Cartman allemaal XD |
|||||||||
|
Hier stond ik nog tussen. Dat waren nog eens tijden I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
Volgens mij was ik daar ook. Samen met Doomy. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Deze is nice: |
|||||||||
|
Jongens, jongens. Krijg je een mailtje van Revolution Calling dat Kickback in 2026 niet gaat spelen vanwege social media geneuzel over de politieke kleur van de band (tenminste, dat haal ik er uit). Flikker toch op zeg. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
quote:Shockrock is een onbegrepen kunstvorm. Want laten we eerlijk zijn, wat is Imapled Nazarene nou echt? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Kijk, ik spuug natuurlijk op echte nazi's. Zo overzichtelijk is het wel. Maar kunst (en ik schaar muziek daar toch ook zeker onder) mag of moet misschien zelfs wel schuren. En een beetje controverse geeft ook wel wat reuring. Als er alleen nog maar 'veilige' en officieel gesanctioneerde artiesten zijn weet je dat je scene dood en begraven is. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Vrijheid van meningsuiting geldt nou net juist om die mening die ‘jou’ niet aanstaat tegen ‘jouw’ willekeur te beschermen. Als alleen die mening gehoord kan en mag worden die met de geldende mores overeenkomt, dan is er geen vrijheid. Juist binnen de kunsten en op de academie horen afwijkende, schurende, controversiële en uitdagende opinies te kunnen worden verwoord. Maar het zijn nou juist de plekken die zouden moeten gelden als vrijplaats, waar de censuur het hardst regeert. Het huidige inclusiviteitdiscours is dood voor vrijheid en pluriformiteit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Die gast van Kickback is ook wel een zeer sketchy figuur. Of je hem moet censureren of geen podium geven is een tweede. Vooral vanwege de twee maten waarmee men weer eens meet. Anarchisten/communisten van Path of Resistance en de extreemlinkse dierenactivisten van Earth Crisis mogen wel hun muziek en denkbeelden promoten. Laat ze er dan beide staan. Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende: het leest heel erg Cartman allemaal XD |
|||||||||
|
quote: Dat dus. Kickback stond ook in de jaren '90 altijd al garant voor gelazer. Zowat de hele Europese scene was militant SxE vegan, wat je tegenwoordig politiek correct en inclusief zou noemen en hing bij tijd en wijle tegen het anarchistische aan. Kickback (en Stephen voorop) daarentegen snoof alles wat maar door een rietje paste, verheerlijkte geweld tegen vrouwen, verkende filosofische thema's (ja, echt, zij het oppervlakkig) die je al snel in het hoekje 'nazi' kunnen doen belanden en was niet te beroerd om een nummer bijvoorbeeld 'Will to Power' te noemen, en zocht ruzie met alles en iedereen en vooral ook de scene. Een deel was (dacht en denk ik) lekker provoceren, een deel was echt gemeend. Hoe dan ook, er was altijd wat te beleven en de intensiteit van de optredens was legendarisch. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Ik zie oprecht niet in wat er mis is met de titel Will to Power. Ik ken Kickback niet écht. Ik weet welke band het is. Ik ben met de controverse bekend; maar op mij komt als provoceren om het provoceren over. Marilyn Manson, GG Allin, The Mentors, Anal Cunt, Impaled Nazarene. Maar ook mocht is het mis hebben blijf ik bij mijn punt: Zodra je op het podium of de academie gedachten gaat verbieden, moet je je eens ernstig afvragen wie hier nou het echte probleem en gevaar is. Het feit dat de meeste podia (in Nederland), direct of indirect, op gemeenschapsgeld drijven wordt wel eens als argument voor censuur gebruikt, maar zou eigenlijk moeten worden omgedraaid. De belastingbetaler is pluriform, laat de programmering dan ook pluriform zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Nee, daar is ook niks mis mee, maar ik kan me herinneren dat iedereen en zijn moeder daar destijds al over viel - om maar even het Umfeld te schetsen. Wat ik al zei: volgens mij was/is het imago van Kickback en misschien ook wel het persona van Stephen voor een fors deel provocatie en verder niets. Maar het feit dat ik niet zo goed kan peilen wat 'de waarheid' is maakt het juist ook interessant. Een Anal Cunt bijvoorbeeld, daar lag het allemaal zo dik bovenop, dat je er eigenlijk geen oprechte aanstoot aan kon nemen. Seth Putnam was gewoon een troll avant la lettre die probeerde om iedereen op de kast te jagen. Wat mij betreft moet iedere band gewoon kunnen spelen, al staan ze actief te ronselen voor Stormfront. Nuance daarin: het moet ook iedere zaal of promotor vrij staan om te programmeren wat hij of zij wil. Je kunt moeilijk een venue opleggen dat ze Absurd moeten programmeren omdat ze ook Catharsis hebben laten spelen; ook een venue mag een signatuur hebben. Het wordt alleen een beetje schimmig als die venue (grotendeels) door publiek geld betaald wordt, en helemaal als publiek geld alleen naar venues met een welgevallige politieke signatuur zouden gaan. Daar wringt hem de schoen vaak, geloof ik. Hoe dat bij Revolution Calling zit, durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, maar volgens mij is dat een geheel privaat feestje, maar het kan ook zomaar zijn dat er toch een subsidie naar het Klokgebouw gaat waar het wordt georganiseerd en dat er op die manier een vijfde colonne van politieke correctheid naar binnen kan. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Ik weet nog goed dat mensen heel boos waren om teksten van bands als Floorpunch: Smoke another joint Drink another beer Let's get one thing straight You keep it fucking clear Fuck your brain Take another hit I pray to God you OD on that shit Of dit shirt van Arkangel: ![]() Maar als het om haatdragende nazibands gaat dan is het vrijheid van meningsuiting. Of "It's just a prank bro!" I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
De groep mensen die boos zijn op Floorpunch teksten zijn niet noodzakelijk dezelfde groep mensen als degene die zich hier nu uitspreken tegen het weren van Kickback. Ikzelf vind het allemaal prachtig als bands willen provoceren en zich net wat meer onwelgevallige meningen veroorloven. Dat moet ook mogen. Op 16 januari 2026 10:17 schreef Hypnos het volgende: het leest heel erg Cartman allemaal XD |
|||||||||
| Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
| Index / Muziek algemeen |