IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst | 2021, de stembussen zijn geopend! Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 15:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 15:28 schreef Natural Disaster het volgende:
Zal weer een hoop werk geweest zijn om al die verschillende formats van lijstjes om te toveren tot een bruikbaar iets.



Pim kennende wel, die zit als gepromoveerd econoom dit soort dingen vermoedelijk nog steeds in Excel te doen ipv een fatsoenlijke programmeeromgeving te zoeken


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-01-2022 15:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dan nog.

Je moet toch nummerloze lijstje, lijstjes met 1., 2. 3. enz. lijstjes met 01., 02., 03. enz en album #1, album #2 etc uitfilteren.

En dan de boel nog controleren want er zijn van die koekenbakkers die gewoon splits, live albums etc toevoegen.

Maar het houdt Pim van de straat.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 15:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 15:35 schreef Natural Disaster het volgende:
Dan nog.

Je moet toch nummerloze lijstje, lijstjes met 1., 2. 3. enz. lijstjes met 01., 02., 03. enz en album #1, album #2 etc uitfilteren.

En dan de boel nog controleren want er zijn van die koekenbakkers die gewoon splits, live albums etc toevoegen.

Maar het houdt Pim van de straat.



In een fatsoenlijke programmeertaal zijn er prima middelen voor handen om dat allemaal heel erg te vergemakkelijken. Zelfs om verkeerd gespelde dingen te corrigeren.

Maar inderdaad, irritante is dat je altijd handmatige controles moet blijven doen, omdat er nu eenmaal een stel debiele dingen (tegen de regels, of in raar format) ingevoerd worden die je niet gaat voorzien.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-01-2022 15:42]


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-01-2022 16:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 15:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Pim kennende wel, die zit als gepromoveerd econoom dit soort dingen vermoedelijk nog steeds in Excel te doen ipv een fatsoenlijke programmeeromgeving te zoeken


Zo is het. Geen tijd om de infrastructuur te verbeteren, dus ik gebruik steeds het template van t-1 en voer iedere editie enkele marginale verbeteringen door.

quote:
Op 6 januari 2022 15:35 schreef Natural Disaster het volgende:
Je moet toch nummerloze lijstje, lijstjes met 1., 2. 3. enz. lijstjes met 01., 02., 03. enz en album #1, album #2 etc uitfilteren.


Dat is met enkele VBA-functies gemakkelijk te corrigeren (hoor ik daar een AG huiveren?).

quote:
En dan de boel nog controleren want er zijn van die koekenbakkers die gewoon splits, live albums etc toevoegen.


Dat gaat nooit helemaal foutloos. Dankzij de hoeveelheid inzendingen hebben dat soort - vermoedelijk idiosyncratisch doorwerkende - fouten geen invloed op de validiteit van de uiteindelijke top 50. Nomineert iemand per ongeluk een liveplaat en wordt dit over het hoofd gezien, dan krijgen alle albums daaronder in de ingezonden jaarlijst één punt minder. De verschillen tussen de posities in de uiteindelijke toplijst zijn groter dan dat.

Dit jaar zitten er, ontdekte ik vanochtend, toch nog een paar niet-valide releases in de lijst. De nieuwe Fleddy Melculy staat op RYM en Discogs als LP, maar de band zelf blijkt het een EP te noemen. Deep Purple brengt een coveralbum uit, maar die wordt dan weer wel als LP gezien. Daar is geen code tegenop te schrijven.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:11 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Goh, ben ineens weer blij dat jij dit tegenwoordig doet
Ook al is het bijhouden zelf best oké.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:13 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 15:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
TROB heb ik het door de albums na "Semen" mee gehad, misschien toch die nieuwste maar luisteren in stille hoop dat de forumindieners nog een beetje smaak hebben
Gewoon ff dit nummer snoeihard, zo gaaf.
Beste plaat sinds Foulest Semen



[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert_ op 06-01-2022 16:13]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-01-2022 16:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 15:07 schreef Dypfrys het volgende:
Qua uitslag ben ik het wel eens met Robert. Ik heb zelf geen enkel gevoel bij zogenaamd 'gevestigde' bands. Ik zie in de top 20 dan ook geen enkele verrassing. Weer een album van Exodus, Amenra, Cradle, Iron Maiden. Geen slechte albums overigens, maar ik word er niet warm van. De tweede helft van de lijst wordt het pas interessant. Spiritbox vond ik nou juist een goed voorbeeld van wat frisse wind door de lijst.


Dit had je op kleiner niveau met de voorgaande edities ook (toen het nog een forumfenomeen was). Op een gegeven moment weet je wel wat de smaak van het forum is, dus dat Primordial en The Ruins Of Beverast hoog in de lijst komt, is dan ook geen verrassing meer en binnen de subcultuur een 'mainstream' uitkomst. De verrassende noteringen zijn bijna altijd tussen plek 25-100.

Overigens vind ik het wel apart om te zien dat bands die hier vroeger op handen gedragen werden inmiddels mainstream bevonden worden en daardoor inherent minder goed. Toen Gojira begon was dat echt wel geliefd op het forum. Of denk aan Wolves In The Throne Room, Amenra, Between The Buried And Me.

En staan er echt alleen maar grote bands bovenaan? Ik heb 1914 voor de corona op zien treden in de kleinste tent van Pitfest, die staan nu op de derde plek. Fluisteraars, op Spotify rond de 10.000 streams per nummer, staat lekker in de top 10. Alkerdeel, Ossaert, Wolvennest, Doodswens; ook dat is allemaal niet evident. In een voorgaande editie versloeg Misthyrming gewoon Tool, en zelfs Mgla kreeg bijna meer punten.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 06-01-2022 16:17]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-01-2022 16:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:11 schreef NecRobert_ het volgende:
Goh, ben ineens weer blij dat jij dit tegenwoordig doet
Ook al is het bijhouden zelf best oké.


Toen jij het deed, kreeg de winnaar 800 punten. Tegenwoordig is dat drie keer zo veel. Dus ook minstens drie keer zoveel lijstjes om te verwerken en drie keer zoveel releases om na te lopen.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 06-01-2022 16:17]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:25 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 14:34 schreef iPim het volgende:
Ik vind het juist een verademing van de jaarlijst dat dat soort bands ook vertegenwoordigd raken. Anders roest ZM alleen maar verder vast, de jeugd moet ook wat aan onze schrijfsels kunnen hebben.
Ja dat ben ik ook wel met je eens, alleen de wat onbekendere, meer underground kwaliteitsreleases sneeuwen wel een beetje onder zo. Ook wat dypfrys zegt: Iron Maiden, Flotsam, Dream Theater, Exodus, maar ook Moonspell zullen altijd in de lijst komen, wat voor plaat ze ook uitpoepen. Dit omdat veel van de FP stemmers niet zo diep graven en blijven hangen bij de voor de hand liggende namen, dus komen ze in veel lijsten voor. Maar goed, het is gelukkig lang geen MF lijst ( )

Amenra op 1 had ik niet verwacht trouwens, dat is wel top!


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:26 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:13 schreef iPim het volgende:
Dit had je op kleiner niveau met de voorgaande edities ook (toen het nog een forumfenomeen was). Op een gegeven moment weet je wel wat de smaak van het forum is, dus dat Primordial en The Ruins Of Beverast hoog in de lijst komt, is dan ook geen verrassing meer en binnen de subcultuur een 'mainstream' uitkomst. De verrassende noteringen zijn bijna altijd tussen plek 25-100.

Overigens vind ik het wel apart om te zien dat bands die hier vroeger op handen gedragen werden inmiddels mainstream bevonden worden en daardoor inherent minder goed. Toen Gojira begon was dat echt wel geliefd op het forum. Of denk aan Wolves In The Throne Room, Amenra, Between The Buried And Me.

En staan er echt alleen maar grote bands bovenaan? Ik heb 1914 voor de corona op zien treden in de kleinste tent van Pitfest, die staan nu op de derde plek. Fluisteraars, op Spotify rond de 10.000 streams per nummer, staat lekker in de top 10. Alkerdeel, Ossaert, Wolvennest, Doodswens; ook dat is allemaal niet evident. In een voorgaande editie versloeg Misthyrming gewoon Tool, en zelfs Mgla kreeg bijna meer punten.
True


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-01-2022 16:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:07 schreef iPim het volgende:
Dat is met enkele VBA-functies gemakkelijk te corrigeren (hoor ik daar een AG huiveren?).
Shit, man. Excel met VBA.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:07 schreef iPim het volgende:
Dat is met enkele VBA-functies gemakkelijk te corrigeren (hoor ik daar een AG huiveren?).



Ja, dat wel, omdat het gewoon een suboptimale omgeving is Maar ja, de boel overzetten is ook niet evident, en met VBA kun je ook al heel veel. Vermoed dat de handmatige correcties voor veel meer werk zorgen dan je met de meest optimale automatische correcties op kan lossen.
quote:
Op 6 januari 2022 16:13 schreef NecRobert_ het volgende:
Gewoon ff dit nummer snoeihard, zo gaaf.
Beste plaat sinds Foulest Semen



Dat vond ik eerder al een beter nummer dan verwacht, door oa Willem gehoord. Toch nooit de moeite genomen het album te luisteren. Inmiddels wel. Wat mij betreft in ieder geval beter dan alles na "Semen", verder commentaar onthoud ik me nog van.
quote:
Op 6 januari 2022 16:13 schreef iPim het volgende:
Dit had je op kleiner niveau met de voorgaande edities ook (toen het nog een forumfenomeen was). Op een gegeven moment weet je wel wat de smaak van het forum is, dus dat Primordial en The Ruins Of Beverast hoog in de lijst komt, is dan ook geen verrassing meer en binnen de subcultuur een 'mainstream' uitkomst. De verrassende noteringen zijn bijna altijd tussen plek 25-100.

Goed punt, ja.
quote:
Overigens vind ik het wel apart om te zien dat bands die hier vroeger op handen gedragen werden inmiddels mainstream bevonden worden en daardoor inherent minder goed. Toen Gojira begon was dat echt wel geliefd op het forum. Of denk aan Wolves In The Throne Room, Amenra, Between The Buried And Me.

Zo kennen wij inderdaad ook onze eigen hypes

Forumbezoekers zijn misschien wat meer op zoek naar nieuwigheid in de metalcontext, dus dan raken dat soort bands uiteindelijk buiten de gratie. Tegelijkertijd, Gojira is ook wel afgezwaaid wat betreft de forumsmaak denk ik, Amenra scoort echter nog steeds hoog hier. Andere twee kan ik geen commentaar op hebben.
quote:
En staan er echt alleen maar grote bands bovenaan? Ik heb 1914 voor de corona op zien treden in de kleinste tent van Pitfest, die staan nu op de derde plek. Fluisteraars, op Spotify rond de 10.000 streams per nummer, staat lekker in de top 10. Alkerdeel, Ossaert, Wolvennest, Doodswens; ook dat is allemaal niet evident. In een voorgaande editie versloeg Misthyrming gewoon Tool, en zelfs Mgla kreeg bijna meer punten.

+1 Komen altijd (relatief) kleine releases (relatief) hoog in de lijst. Wat dat betreft een gezonde mix van grote en kleine acts.


I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-01-2022 16:47 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 januari 2022 16:13 schreef iPim het volgende:
Overigens vind ik het wel apart om te zien dat bands die hier vroeger op handen gedragen werden inmiddels mainstream bevonden worden en daardoor inherent minder goed. Toen Gojira begon was dat echt wel geliefd op het forum.


Als Gojira weer wat spannender uit de hoek zou komen en niet verwaterde versies van ouder materiaal zou spelen, zouden ze absoluut weer kanshebbers kunnen zijn in een jaarlijst voor mij. Ik heb Fortitude op een gegeven moment afgezet, want ik dacht: waarom zou ik naar dit luisteren als ze op From Mars to Sirius en The Way of all Flesh al deze elementen vele malen beter doen?

Ik had bijvoorbeeld echt niet verwacht dat Mastodon dit jaar met een top 10-plaat zou komen voor mij. De laatste drie platen vond ik gewoon fijn, maar Hushed and Grim is een plaat die verdomd dicht in de buurt van een Crack the Skye komt.

Amenra is een mooie "winnaar" en ook top om Fluisteraars en The Ruins of Beverast hoog te zien eindigen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 06-01-2022 16:48]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-01-2022 16:52 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:25 schreef NecRobert_ het volgende:
Dit omdat veel van de FP stemmers niet zo diep graven en blijven hangen bij de voor de hand liggende namen, dus komen ze in veel lijsten voor.


Ik vind dit een miscategorisatie. Het aandeel van forumstemmers op de totale uitkomst is momenteel zo'n 1/9e. Onder de frontpagestemmers komen genoeg trve ende kvlt lijstjes binnen die qua obscuriteit niet onder doen voor de zelfverzonnen bandnamen en albumtitels van Fusion. Zonder frontpagestemmers zouden de door mij genoemde kleinere bands nooit zo hoog geplaatst zijn. Natuurlijk is het zo dat je wel eens een lijst ontvangt met alleen maar Iron Maiden, Volbeat, Epica, Exodus, Cannibal Corpse, etc., maar dat is echt niet de schering en inslag die hier op het forum vermoed wordt. Onder de frontpagestemmers lijken de lijstjes enerzijds jeugdiger (zowel mainstream als underground), maar anderzijds beduidend meer proggy en geënd op de smaak van de wat 'rijpere' luisteraar. Dream Theater, Soen, Leprous; dat soort bands.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:52 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Helemaal eens met Mike inderdaad. Die Mastodon is echt sterk, ook al is ie net wat te lang imo. Zelfs Cradle of Filth was bij mij kanshebber, beste plaat sinds het 21 jaar oude Midian for fuck's sake.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert_ op 06-01-2022 16:52]


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 06-01-2022 16:55 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:52 schreef iPim het volgende:
Ik vind dit een miscategorisatie. Het aandeel van forumstemmers op de totale uitkomst is momenteel zo'n 1/9e. Onder de frontpagestemmers komen genoeg trve ende kvlt lijstjes binnen die qua obscuriteit niet onder doen voor de zelfverzonnen bandnamen en albumtitels van Fusion. Zonder frontpagestemmers zouden de door mij genoemde kleinere bands nooit zo hoog geplaatst zijn. Natuurlijk is het zo dat je wel eens een lijst ontvangt met alleen maar Iron Maiden, Volbeat, Epica, Exodus, Cannibal Corpse, etc., maar dat is echt niet de schering en inslag die hier op het forum vermoed wordt. Onder de frontpagestemmers lijken de lijstjes enerzijds jeugdiger (zowel mainstream als underground), maar anderzijds beduidend meer proggy en geënd op de smaak van de wat 'rijpere' luisteraar. Dream Theater, Soen, Leprous; dat soort bands.
Snap ik ja. In 'mijn tijd' zat er wel degelijk verschil in de lijstjes tussen FP en forum, maar omdat er weinig meer op het forum actief is, zal dat zeker wel veranderd zijn ja.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-01-2022 17:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 6 januari 2022 16:27 schreef BenKnuckles het volgende:
Shit, man. Excel met VBA.


Je kunt het ook met Calc proberen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-01-2022 17:25 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 januari 2022 16:47 schreef HierIsMike het volgende:
Als Gojira weer wat spannender uit de hoek zou komen en niet verwaterde versies van ouder materiaal zou spelen, zouden ze absoluut weer kanshebbers kunnen zijn in een jaarlijst voor mij. Ik heb Fortitude op een gegeven moment afgezet, want ik dacht: waarom zou ik naar dit luisteren als ze op From Mars to Sirius en The Way of all Flesh al deze elementen vele malen beter doen?

Ik had bijvoorbeeld echt niet verwacht dat Mastodon dit jaar met een top 10-plaat zou komen voor mij. De laatste drie platen vond ik gewoon fijn, maar Hushed and Grim is een plaat die verdomd dicht in de buurt van een Crack the Skye komt.

Amenra is een mooie "winnaar" en ook top om Fluisteraars en The Ruins of Beverast hoog te zien eindigen.
Ben ik dan de enige die echt alleen "Remission" alleen een (heel) goed album vindt en de rest maar meh? Ik vind die eerste echt te gek, daarna te liefjes, te melodieus maar niet op een prettige manier?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-01-2022 17:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:47 schreef HierIsMike het volgende:
Als Gojira weer wat spannender uit de hoek zou komen en niet verwaterde versies van ouder materiaal zou spelen, zouden ze absoluut weer kanshebbers kunnen zijn in een jaarlijst voor mij. Ik heb Fortitude op een gegeven moment afgezet, want ik dacht: waarom zou ik naar dit luisteren als ze op From Mars to Sirius en The Way of all Flesh al deze elementen vele malen beter doen?


Dat dus. Bij 'Magma' hield ik de oogjes al nauwelijks open, bij 'Fortitude' is het oogjes dicht en snaveltjes toe.
quote:
Op 6 januari 2022 17:25 schreef Fusion het volgende:

Ben ik dan de enige die echt alleen "Remission" alleen een (heel) goed album vindt en de rest maar meh? Ik vind die eerste echt te gek, daarna te liefjes, te melodieus maar niet op een prettige manier?


'Leviathan' is toch wel echt veruit mijn favoriet uit hun discografie. Kan me moeilijk voorstellen dat iemand die plaat 'meh' noemt, maar smaken verschillen. Gelukkig maar. Maar toch, 'meh', dafuq?



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-01-2022 20:20 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Mooi en voor mij zeker terecht dat Fluisteraars uiteindelijk voor The Ruins of Beverast eindigden. Na Bloem zijn ze tegen de verwachting in net terug rauwer gegaan en tegelijk ook complexer, een gedurfde keuze die wordt beloond.
Ook blij met de mooie score van Alkerdeel, ook helemaal verdiend vind ik. Die gasten timmeren gestaag aan de weg en worden harder en beter met de jaren.

Darkthrone dan weer buiten de top 50, klopt ook voor mij, hun vorige twee albums waren een pak sterker. Terecht dat een band als Djevel dan weer wel net in de top 50 beland is. Een toonbeeld van 'klassieke' 2nd wave black die toch verfrissend en gewoonweg steengoed klinkt.

Tot daar een paar random observaties :-)

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 06-01-2022 20:24]


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-01-2022 21:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2022 16:52 schreef iPim het volgende:
Ik vind dit een miscategorisatie. Het aandeel van forumstemmers op de totale uitkomst is momenteel zo'n 1/9e. Onder de frontpagestemmers komen genoeg trve ende kvlt lijstjes binnen die qua obscuriteit niet onder doen voor de zelfverzonnen bandnamen en albumtitels van Fusion. Zonder frontpagestemmers zouden de door mij genoemde kleinere bands nooit zo hoog geplaatst zijn. Natuurlijk is het zo dat je wel eens een lijst ontvangt met alleen maar Iron Maiden, Volbeat, Epica, Exodus, Cannibal Corpse, etc., maar dat is echt niet de schering en inslag die hier op het forum vermoed wordt. Onder de frontpagestemmers lijken de lijstjes enerzijds jeugdiger (zowel mainstream als underground), maar anderzijds beduidend meer proggy en geënd op de smaak van de wat 'rijpere' luisteraar. Dream Theater, Soen, Leprous; dat soort bands.


Als ik de foruminzendingen bekijk zie ik meerdere gebruikers met een niet al te 'mainstream' lijst (bijvoorbeeld Ravnajuv) die niettemin een Cradle of Filth erin hebben. Is dat voor de overige inzendingen ook zo? Ik vermoed dat veel inzendingen eerder grijs (obscure én bekendendere titels) zijn dan dat het zwart/wit verdeeld is.

Als ik naar mezelf kijk heeft dat er ook mee te maken dat ik meestal maar een albumpje of 15 koop in het releasejaar. Daardoor komen er al snel subtoppers in mijn lijst. Ik had daarom bijvoorbeeld bijna de nieuwe Moonspell erin staan. Niet een plaat die ik zie als een vernieuwende topper, maar wel een release uit dit jaar die ik gekocht heb om bij te houden.

En als veel inzenders van verder relatief obscure lijstjes er toch ook een Cannibal Corpse in stoppen, is het niet zo gek dat deze komt bovendrijven als je er ook nog een paar mainstreamstemmers tegenaan gooit. Ik denk dat de spreiding van obscure releases ook groter is. De één zit in underground black, de andere meer in doom en dan zijn er ook nog veel niet-metalplaten die in de forumlijstjes opduiken.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


EGreven
DJ Crusher @ Metal Messiah Radio
Usericon van EGreven
Posted 07-01-2022 9:42 by EGreven Wijzig reactieProfiel van EGrevenQuote dit berichthttp://www.metalmessiahradio.com

Ik krijg, als dj van metal messiah radio, via de mailbox zeer veel obscure albums binnen.
Mainstream bands laat ik eigenlijk vrijwel altijd liggen. Omdat mijn programma zich vooral focust op kleinere underground bands waarvan je waarschijnlijk nooit van gehoord hebt.
Bandjes die een album hebben uitgebracht, alles in eigen beheer.

Nieuwe Ereb Altor is trouwens erg goed. Komt volgende week uit.


DJ Crusher @ Metal Messiah Radio 24/7 Int. Di 19:00 Wo 19:00


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-01-2022 13:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2022 9:42 schreef EGreven het volgende:
Omdat mijn programma zich vooral focust op kleinere underground bands waarvan je waarschijnlijk nooit van gehoord hebt.
Damn, is dat de tagline?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-01-2022 13:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2022 13:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Damn, is dat de tagline?


Undersig-waardig inderdaad.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-01-2022 14:06 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Klopt hoor Pim, het was vroegâh niet beter. Ook staan er wel wat minder typische mainstream bands in de top 20, maar toch wel veel 'hype' imo. Ik was wel blij om te zien dat het dramatische Kanonenfieber niet hoog eindigde. Maar het gaat mij om het feit dat een Cradle heel hoog staat, maar een Zornheym ergens onderaan de lijst bungelt.

Het is meer aan algemene overdenking. Democratische lijsten zijn niet de beste manier om muziek te beoordelen. Ik snap het wel hoor, natuurlijk horen mensen vaker de bekende bands, in plaats van de minder bekende. Van mij zou sentiment een minder belangrijke rol mogen spelen. Als je het gebruikt om goede muziek te ontdekken dan.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen