quote:
Op 7 januari 2022 14:06 schreef Dypfrys het volgende:
Het is meer aan algemene overdenking. Democratische lijsten zijn niet de beste manier om muziek te beoordelen. Ik snap het wel hoor, natuurlijk horen mensen vaker de bekende bands, in plaats van de minder bekende. Van mij zou sentiment een minder belangrijke rol mogen spelen. Als je het gebruikt om goede muziek te ontdekken dan.
De vraag is of de ZM Jaarlijst de indruk wekt dat het een
beoordelende lijst is. Er wordt over Amenra gesproken als 'de winnaar', maar wordt daar een kwalitatief oordeel aan gehangen? We spreken expliciet over een overzichtslijst waarin je albums kunt ontdekken die je wellicht gemist hebt. We refereren er ook naar als lezerslijst, wat weergeeft dat het niets meer is dan de gemene deler van alle inzendingen. Ga je in de 50 populairste albums verrassingen vinden als insider in het genre? Nee, maar wellicht zit er iets interessants voor je tussen 51-150. Anderen hebben misschien over het hoofd gezien dat een bepaalde band een nieuw album uitgebracht had. Boekers hebben me verteld dat ze het gebruiken om te peilen hoe populair een band is in ons gebied. Voor elke type lezer en luisteraar valt er dus wel iets te ontdekken in de lijst.
[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 07-01-2022 17:18]