IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Eindhoven Metal Meeting 2024 Vorige pagina
ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 13-12-2024 16:26 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Dat snap ik ook niet met die lijst aan ooraids.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 13-12-2024 17:17 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Voor de gezelligheid?

Tot 2004-ish was ik een zeer fanatiek metal luisteraar. Ik dacht goed na over wat overal kwam, en plande dan de festivals in, en daarin weer de must-sees, zie wel, en toch wel benieuwd-naars. Ik dronk ook weinig bier en zeker de helft van de tijd spa-rood, want ik wilde alles goed mee krijgen.

Maar op een gegeven moment ben je 25 ofzo, en heb je Marduk al 7-8 keer gehoord. En de andere bands allemaal een keer of 3.
Zo verandert de reden waarom je naar concerten gaat in de loop der jaren.

Ik ga gewoon uit gewoonte tegenwoordig. Dat is dan ook weer eens wat anders. Of eigenlijk juist niet, natuurlijk.

Winter is coming

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-12-2024 13:58 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het viel me her en der nog goed mee dat EMM.

Veel ImpNaz shirtjes, zo ook bij de bandleden van de optredende bands: goed bezig mensen!
Asagraum was ongeveer even cool als verwacht; top dus. Jammer dat het geen all female setup meer is en een gast stond een beetje in de weg op het podium. Had dan weer wel ook een ImpNaz shirtje aan.
Empyrium zetten een perfecte show neer, denk ik. Dan moet je echt wel al verstand van muziek beginnen hebben, maar ik vond het zeker tof.
Asphyx is iets waar de meeste mensen van houden maar ik vind er niet veel aan, na wat rondvragen was ik wel de enige die daar zo over dacht. De zaal ging ook finaal los enzo dus ongetwijfeld top.
Tussendoor dus nog maar even Sammath gekeken en dat was ook helemaal kut. Wel weer ImpNaz shirtjes, dat maakt veel goed.
Dark Funeral was cool voor de eerste 3-4 nummers en daarna heb ik er geloof ik de brui aan gegeven. Ik was toen ook al wat bezopen.
Carpathian Forest hetzelfde, maar toen zat ik er echt doorheen door de hoge leeftijd, de alcohol, en het vele staan. Afgetaaid na het eerste nummer.

Zometeen maar eens bij The Vision Bleak beginnen. Voor de rest speelt er niet veel soeps vandaag. Katatonia even meepakken, ook lijkt me dat totaal geen gezellige band.

Winter is coming

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 14-12-2024 16:39 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Help me even, noem een paar gezellige metal bands, ik ben het even vergeten.

Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-12-2024 16:51 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Een heleboel, maar die gasten van Krisiun zijn wel echt onovertroffen gezellig, bijna niet te doen. Verder de meeste thrash metal bands eigenlijk wel.
Ook binnen DM wel wat, ik zou de meeste Nederlandse DM bands wel als gezellig willen omschrijven.

En sommige bands maken ook gewoon gezellige muziek zonder er echt een speerpunt van te maken, zoals bijvoorbeeld Deicide of Cannibal Corpse.
Je kan dan wel boos kijken maar als je echte polka-feestmuziek uitspuwt ga ik er het mijne van denken. Gezellig! dus.

Winter is coming

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 14-12-2024 19:19 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

De teksten van een Deicide of een Cannibal Corpse worden door de meeste mensen toch als minder gezellig ervaren, maar vooruit.

Ik heb duizend jaar geleden met mijn bandje wel eens opgetreden in het voorprogramma van de heren van Krisiun. Backstage idd erg gezellig.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 14-12-2024 19:19]

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 15-12-2024 13:20 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Schammash was echt goed op de Zaterdag.

Winter is coming

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 17-12-2024 18:21 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Doet iemand nog een verslagje van alle bands die ie helemaal wauwie vond?

Ik vond Katatonia doodsaai en ze speelden alleen maar nummers die ik niet kende. Goeie zangstem hoor, en lekker dramatisch allemaal en vast technisch sterk, niet dat ik daar oor voor heb. Maar dood- en doodsaai.

The Vision Bleak was een leuke band, met bandmitglieder van Empyrium, welke overigens ook een perfect show afleverde. Goede muziek leuk gespeeld, goed geluid en uitstekende belichting.

The Kovenant was een band die ik na dertien bier en een Fanta erg goed kon waarderen. Back Rammstein, verultrahouse het en geef het een black metal signatuur en dat is het. Ik zou hier normaal niet naar kunnen luisteren, maar door het bier en heel misschien die Fanta werd het nog wat.

De rest van de bands ben ik weeral vergeten. Denk ik.

Winter is coming

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2024 9:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2024 19:19 schreef SimsalaWim het volgende:
De teksten van een Deicide of een Cannibal Corpse worden door de meeste mensen toch als minder gezellig ervaren, maar vooruit.

Ik heb duizend jaar geleden met mijn bandje wel eens opgetreden in het voorprogramma van de heren van Krisiun. Backstage idd erg gezellig.

Met Krabathor samen in de Hortus, als ik het me goed herinner.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-12-2024 22:38 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Beide dagen prima vermaakt!

Vrijdag:

Three Eyes of the Void: Was een mooie opener, maar had ze wat duisterder verwacht eigenlijk. Met die sologitaar waren ze misschien iets te melodieus.

Fractured Insanity: Had ik al een paar keer gezien en was er toen niet heel enthousiast over, maar nu klonk het wel heel aardig. Toch halverwege weggegaan naar de kleine zaal.

Malphas: Had er iets meer van verwacht. Behoorlijke 13 in dozijn band.

Undergang: Heel vet! Hier hou ik van. Jammer dat die zanger/gitarist problemen kreeg met zijn instrument, maar voor de rest toffe show!

Asagraum: Niks te klagen, gewoon een prima show.

Daarna naar buiten gelopen om even een pizza te eten en gelukkig had ik m'n hoodie aangedaan want het was verrekte koud. Daar in gesprek geraakt met 2 jongedames over hoe kut we het vonden dat Impaled Nazarene niet mocht spelen. Mooi.

Hour of Penance: Supermooi dat ze zo technisch en bruut zijn, maar na 3 nummers heb je het ook wel weer gehoord.

Asphyx: Ook een prima, degelijke set. Weinig verrassend eigenlijk, beetje automatische pilootwerk. Halverwege weggegaan naar de kleine zaal.

Sammath: Half gezien dus, maar prima vermaakt. Lekker optreden!

Dark Funeral: Paar nummers gezien/meegekregen, maar toen naar het station gestrompeld. Wilde ook nog een beetje fatsoenlijk thuiskomen, wat uiteindelijk gelukt is.

Zaterdag:

Kon vandaag gelukkig meerijden. Anders had ik met m'n brakke kop met het OV gemoeten en dat is ook niet alles he?
Ook een beetje rustig aangedaan met bandjes kijken.

Tortharry: Dat klapte er goed op! Vette, hakkende deathmetal. Niet zo technisch, maar wel vol enthousiasme! Goeie binnenkomer!

Akhlys: Supperknap wat ze doen, maar het optreden kabbelde imo maar een beetje voort zonder echt uit te schieten. En die maskertjes? Tja...

Daarna een tijd gebiert met bekenden in de foyer en ook nog kennisgemaakt met een vage, maar leuke Vlaamse dame. Ook nog wat gegeten, dit keer een patatje.

Soulburn: Lekkere duistere show. Met een mooi eerbetoon aan William van de Little Devil.

The Kovenant: Zeer benieuwd naar en het was goed. Ik heb nooit de Nexus Polaris plaat live gehoord en het viel me op dat ik de teksten live beter kon horen dan op plaat haha. Het geluid was wel raar. Het begon als een brij, werd daarna heel rustig en halverwege werd het opeens wat harder. Al met al prima vermaakt.

Defleshed: Laatste band die we gezien hebben en dat was erg goed. Goed beukwerk!

Volgend jaar waarschijnlijk ook wel weer vd partij!

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 19-12-2024 7:07 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2024 9:16 schreef bastianus het volgende:
Met Krabathor samen in de Hortus, als ik het me goed herinner.

Nee nee, zonder krabathor maar ergens in een kraakpand in Duitsland.

Edit. Volgens mij heb ik erregens nog een foto van de poster of zo, ik zal eens loeren, voor in het concertkaarjes/poster topic.

[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 19-12-2024 7:09]

Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 25-12-2024 2:28 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Ik was er alleen de zaterdag en bands die opvielen was het Ante Inferno, Covenant, Akhlys. Agent Steel was beter live dan in 2023.
De band was om 21.30 uur paraat maar John kwam pas om 21.40 uur het podium op wat als gevolg had dat 3 nummers van de setlist geschrapt werden waaronder Agents of Steel.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com