quote:
Op 24 mei 2025 9:39 schreef zodiac lung het volgende:
Sinds A Passage To Rhodesia heeft hij zeker nog tien albums uitgebracht, waarschijnlijk meer. Dit is alweer zijn tweede album van 2025 en het zou met niet verbazen als de teller voor het eind van het jaar op drie, vier albums staat. Tegelijkertijd lijkt het alsof hij de laatste jaren zijn creatieve dieptepunt heeft bereikt en het spoor wat bijster is met album na album vol matige, EU-patriottistiche neofolk/pop. Uitzondering was Le Ceneri Di Heliodoro, die hoort bij mijn favoriete Rome albums. Sindsdien echt bergafwaarts.
Ik heb mogelijk wel last van een shifting baseline syndrome hier, dit blijft echt niet overeind tegen een Flowers From Exile of Masse Mensch Material. Maar het is een verademing na misbaksels als Gates Of Europe. Weer een paar echt goede nummers (La France Nouvelle, Men Against Time, White Flags, nog wel wat). Wat mij betreft één van de betere Rome albums van de afgelopen tien jaar. Maar raad je wel aan 'm even te luisteren voor je het aanschaft.
Had het je al eens eerder getipt denk ik, maar Vrimuot's O Tempora, O Mores! is wat mij betreft het interessantste neofolkalbum in tijden.
Ik zie dat
Le Ceneri Di Heliodoro alleen voor bijzondere prijzen te krijgen is.
Ik zal dat nieuwe album dan inderdaad eerst maar beluisteren voordat ik iets te gretig de poeplap trek.
Ik heb Lux Interna - New Wilderness Gospel besteld. Vorig jaar wel Whispering Void gekocht. Dat heeft wel wat neo-folkish; en Moon Far Away.
Zoals reeds eerder opgemerkt komt Arditi dit jaar ook weer met een nieuw album. Maar die hebben blijkbaar net als Rome de laatste jaren niet stilgezeten, maar/en hebben/hadden ook last van weinig creativteit. Album na album klonk te hetzelfde.
Ik hoop op weer eens een nieuwe Puissance, Sonne Hagal, Blood Axis of iets dergelijks..
Vrimuot eens onthouden als ik een dezer weken de nieuwe Hexvessel bestel..
NP:
Goatmoon - Death Before Dishonor