![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10602126/oekraiense-leger-heeft-nazi-probleem-ongemakkelijke-waarheid-voor-westen Echt zo goed dat we hier 13.6 miljard naar toe sturen. |
|||||||||
|
Wel goed dat de mainstream media het overduidelijke niet langer glashard blijft ontkennen. Winter is coming |
|||||||||
|
Tja, zo is er in vrijwel ieder land wel een groep mensen te vinden die er nazi-sympathieën op nahoudt, al dan niet werkelijk gemeend en/of (laat ik het noemen) praktiserend. De vraag is dan inderdaad in hoeverre dat iets zegt over het land als geheel. Voor zo ver ik me dat kan herinneren is het Azov-bataljon al sinds zijn oprichting medio 2014 in alle westerse media duidelijk in verband gebracht met extreem rechts en nazi-gedachtengoed. Voor veel mensen is het Azov-bataljon denk ik ook pas echt bekend geworden door de slag bij Mariupol in de eerste dagen na de grootschalige Russische aanval van 2022. Toen is in vrijwel alle (Nederlandse) media die ik volg uitgebreid gediscussieerd over de aard van dit bataljon en wat dat zou kunnen zeggen over het Oekraïense leger of zelfs Oekraïne als geheel. Ik heb in ieder geval bepaald niet de indruk dat 'de media' (sic) collectief een moratorium op dit onderwerp hadden gelegd. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
De Oekraïense verering van Bandera/OePA is volgens mij ook niet zozeer omdat deze fascistisch waren, maar vooral uit nationalistische motieven omdat zij tijden WO2 streden voor een onafhankelijk Oekraïne. Uiteraard zitten daar de nodige problematische kanten aan, maar simpelweg roepen dat het hier om naziverering gaat is te kort door de bocht. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Maar als iemand een prinsenvlag toont of het over omvolking heeft dan is het land te klein. :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Appels met peren. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
in je broekje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote: Legitieme reden voor onze buren om ons te annexeren toch… "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|||||||||
|
Wie wil er Limburg nou annexeren? :') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
Je ziet het verkeerd ND. PT bedoelt te zeggen dat Limbo's met een hakenkruistattoo rondlopen omdat ze niet geannexeerd willen worden. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Die indruk had ik dus wel. Er werd gedaan alsof het maar om een heel kleine groep mensen ging, niet onvergelijkbaar met die tienduizend nazi's die Nederland rijk is. In werkelijkheid leeft het nazi gedachtengoed in UA veel sterker dan in NL. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Denk dat dat vooral een kwestie van interpretatie is. Ik weet oprecht niet of er verhoudingsgewijs meer 'echte' nazi's in Oekraïne rondlopen dan in Nederland. Denk ook dat dat heel snel ontaardt in een semantische discussie over wie er nu wel en geen 'nazi' genoemd kan of moet worden. Mijn indruk blijft dat er in de westerse media niet stelselmatig is weggelopen of -gekeken van wat er allemaal onfris zou (kunnen) zijn aan het Azov-bataljon en aanverwanten. Het is in ieder geval niet zo dat het linkje waar jij mee komt een soort openbaring is van voorheen bewust verzwegen informatie, inclusief een (impliciete) about face van 'de media'. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Het maakt verder niet zoveel uit. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat er in het voormalige Oost-Duitsland veel meer 'echte' nazi's rondlopen dan in NL, maar dat is meer een indruk die ik verder niet maximaal kan onderbouwen. En Oekraïne is dan Oost-Duitsland++ Mijn indruk is altijd geweest dat men dit heel voorzichtig bracht in de media. De neuzen moeten dezelfde kant op, en zaken die daarbij niet goed uitkomen mogen best klein gehouden worden dan. Zo is mijn beeld ervan. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Rusland kent zelf ook meerdere groepen met openlijke nazi-sympathieën in zijn actieve gelederen. Denk aan Task Force Rusich, een sterk neonazistische eenheid, leider komt denk ik Soulcrusher Festival niet in: https://img.novayagazeta.eu/a302746584b14c7d857a701771b91bc2/large Daarnaast had je Wagner (welke bekende Duitse politicus vond die ook alweer zo interessant?), en tegenwoordig heet dat ineens het Africa Corps. Opvallend genoeg een naam die wel erg doet denken aan een bekende Wehrmacht-eenheid uit, shocker, de Tweede Wereldoorlog. Die link met Oost-Duitsland is overigens ook wel grappig. Juist daar scoort de extreem rechtse AfD sterk, een partij die bekendstaat om haar pro-Russische houding. Dat patroon zie je ook breder terug: het zijn toch zeeeker niet de Oekraïners die overal in Europa de opmars van radicaal-rechts steunen of inspireren, Rusland heeft zijn tengels daar wel knee deep in. FVD is bijvoorbeeld ook uitgesproken pro-Russisch, en ook Wilders hebben we in het verleden met een Rusland-speldje zien rondlopen. Dus hoe breder je naar dit onderwerp bekijkt, hoe lastiger het wordt om Oekraïne als hét voorbeeld van een land met een nazi-probleem neer te zetten. Als we extremistische groeperingen, symboliek en politieke connecties als maatstaf nemen, dan kom je aan Russische zijde er toch als meest trots ganzepassende uit. Dat we het over iets dat zo openlijk aanwezig is en zo eenvoudig te duiden valt alsnog moeten hebben, laat ook wel weer zien hoe effectief de Russische propaganda is, en hoeveel mensen er voor vallen. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|||||||||
|
Vergeet GeenStijl niet en hoe zij hun pro-Russische praat altijd vermommen als commentaar op veronderstelde nazi-sympathieën (en corruptie) van Oekraïne; of om het heel omslachtig 'neutraal' over "het Slavische slachthuis" hebben, alsof het om twee (moreel) gelijke partijen gaat. Maar het is nou eenmaal heel stoer, gewaagd, interessant en edgy om anti-westers te zijn; kijk ook maar naar de zieke hond Thomas Erdbrink die ons altijd de geneugten van een dictatuur weet te vertellen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Dat is ook zo, en in RU is het probleem zeker even groot. Winter is coming |
|||||||||
|
@Freduk, Soms is het wel zichtbaar hoor, in Saksenland wapperen gewoon vlaggen met hakenkruizen hier en daar. Aan huis. |
|||||||||
|
filosofem | psychonaut | | https://www.last.fm/user/with-no-name |
|||||||||
| Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |