![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Wat ik verwacht is dat men aan wat ik toch nog maar de NAVO-kant zal noemen, inderdaad terughoudend is met een al te zichtbare, directe militaire tegenreactie op de speldenprikken vanuit Moskou. Niet zozeer omdat dan meteen de derde wereldoorloog uit zou breken, maar meer omdat het Kremlin dan een soort 'wollt ihr den totalen Krieg?'-momentje zou kunnen hebben en bijvoorbeeld volledig zou kunnen gaan mobiliseren. Daar hebben 'wij' als NAVO weliswaar niet veel van te vrezen, maar het zou wel kunnen betekenen dat Rusland dan eindelijk genoeg menskracht op de been krijgt om Oekraïne te overlopen, waarmee Putins doel dan toch gerealiseerd zou worden. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Ik denk toch dat Rusland stiekem hoopt dat NAVO nu in de broek poept, nog meer geld in hun eigen legers zal pompen en daardoor minder geld over zal hebben om sponsor van Oekraine te blijven. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Ja zowel aanleiding voor mobilisatie als EU die middelen voor zichzelf gaan houden lijkt een sterke motivatie voor putin. Echter waar ik het meeste voor vrees is verdeeldheid onder NAVO landen als verdeeldheid binnen bevolking. Je ziet nu naast de eindeloze cyberacties een langzame opbouw naar heftigere acties. Meer drones op gevaarlijke plekken, aanval op grensovergang bij Moldavië en Polen waar hoogwaardigheidsbekleders aanwezig waren. En die drones bij leipzig, deze bevatte explosief maar gingen niet af, dat lijkt bewust. Weer een stapje verder maar nog geen echt geweld. Hierna echte explosies zonder gewonden, en daarna met... Past ook in het straatje van voorgaande Russische acties, en staat trouwens ook in hun eigen doctrine. Door langzaam op te voeren kom je op een punt dat een land artikel 5 afkondigd maar dat een aantal andere navolanden echt nog niet in actie willen komen. VS rekenen we nu sowieso niet op maar bijvoorbeeld Spanje of Griekenland. Daarmee ondermijn je echt het vertrouwen in het bondgenootschap en kom je nooit tot een daadkrachtige reactie. En dan natuurlijk de Russofiele rechtse partijen in de EU met directe links, of betaling vanuit Rusland. AfD, Le Pen, Farage, PVV, FvD, Fico. We hebben gezien hoe Orban zn land gesloopt heeft met Putin pijpen... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|||||||||
|
![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|||||||||
|
quote: Eigenlijk niet hoor, maak dat eens inzichtelijk? Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Ik houd nog even vast aan het idee dat Putin een slimme berekenende man is die precies weet waar hij mee bezig is en weet wat hij moet doen om zijn doel (Oekraine inpikken) te bereiken en vooral: Verdomde goed weet hoever hij dan kan gaan. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote:Maar dan dus niet. Hij heeft overduidelijk zijn hand overspeeld. Had geen idee over de werkelijke situatie binnen zijn eigen leger of Oekraïne. Poetin is een romanticus, en de romantiek verhoudt zich slecht tot de rede. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Dan nog denk ik dat hij nog genoeg besef van de realiteit heeft het niet op een gewapende confrontatie met het westen aan te laten komen. Dat hoop ik althans. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 19-09-2026 16:53] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
Het is natuurlijk ook, ondanks dat t een dictator is die geen nee duldt, niet alleen maar Poetin he. Hij heeft generaals, inlchtingsdiensten, allerlei experts in allerlei gelieerde velden etc die hem adviseren. Als hij niet slim is (ik betwijfel t, en, who really knows hier op dit forum?) heeft ie i.i.g. wel heel veel heel slimme mensen om zich heen When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote:Dat valt dus reuze mee/tegen. Deze mensen wisten ook niet hoe het daadwerkelijk zi/at, of kunnen/konden hem noet overtuigen, of durven hem niet tegen te spreken, of zitten zelf zo vuistdiep in de corruptie, dat zij zelf medeoorzaak van het falen zijn. Ook Poetin haalt afentoe de bezem erdoor, en dan vallen er weer wat kritische stemmen uit hun raam. Die kliek rondom Putin is vederlicht. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat de inlichtingenpositie van Rusland slecht zou zijn, of misschien beter gezegd: zou hoeven zijn. Het kan haast niet anders of alle informatie om de situatie goed in kaart te brengen is daar echt wel aanwezig. Waarschijnlijk is het ook en vooral een geval van welbegrepen eigenbelang van de diverse apparatsjiks. Zoals het er in Rusland nu aan toe gaat, zal Putin nog wel een keer of wat herkozen (...) worden. Dan kun je wel bijdehand zijn en alle informatie aan elkaar puzzelen en de daadwerkelijke situatie presenteren, maar dan val je inderdaad ineens uit een raam van de achtste verdieping. Dat ga je dus niet doen. Je maakt er dan maar het beste van voor jezelf in de omstandigheden waarin je je bevindt. Dat is natuurlijk enorm cynisch, want je helpt je land mede naar de tering, maar voor de voorzienbare toekomst is in ieder geval je eigen kostje gekocht. Maar zo lang het niet je eigen zonen zijn die kreperen in een loopgraaf, is de realiteit van de oorlog slechts een bijzaak. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
| Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |