IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wat is er in 'Wotansnaam' gebeurd met Enslaved? Vorige pagina | Volgende pagina
Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 28-06-2002 20:15 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

En wat is er eigenlijk met Hades gebeurd? 't Gaat precies ook niet de goede kant op.

Alone Walking zal nooit overtroffen kunnen worden!

Je kan me de bout hachelen!

polinco
Usericon van polinco
Posted 28-06-2002 21:42 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

Mardraum en Monumension zijn dus écht wel super vette platen! Inderdaad heeft Monumension nog maar weinig te doen met Vikin of zelfs Black metal, maar toch staat het merendeel van die plaat als een huis. Mardraum, da's echter de beste plaat die Enslaved ooit heeft gemaakt. Als je dat geen beestachtig meeslepende metal vindt, dan is er weinig hoop meer voor je.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2002 22:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2002 21:42 schreef polinco het volgende:
Mardraum en Monumension zijn dus écht wel super vette platen!

hehe, ik dacht dat ik de enige was die die titles wel kan waarderen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-06-2002 22:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Mardraum, da's echter de beste plaat die Enslaved ooit heeft gemaakt. Als je dat geen beestachtig meeslepende metal vindt, dan is er weinig hoop meer voor je.
Mooi, ik heb ook geen hoop meer voor Noorse metal dus dat komt goed uit .

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 29-06-2002 16:20 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Als men niet oplet, dan begint die Noorse metal strakt Zuiders te klinken!

Je kan me de bout hachelen!

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-08-2002 13:45 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Mardraum, da's echter de beste plaat die Enslaved ooit heeft gemaakt.

Ik vind Mardraum ook goed. Ik vind Enslaved sowieso een geniale band. Net even anders qua rythmes en gitaarwerk. Gewoon een originele band.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2002 17:21 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Enslaved has just completed their 7th and yet untiteled studio album. The recordings went extremely well and where yet again produced by the band them selves, Pytten and Jørgen Træen. The mixing will take part in January and the final release is set to the 3rd of March next year. Heavy, loud, sophisticated and as mesmerizing as ever! As a treat the band reveals some track names here:
-"As Fire Swept Clean the Earth"
-"Ridicule Swarm"
-"Queen of Night"

Bron.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 02-11-2002 3:56 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik ken enslaved eigenlijk alleen vanop de split met satyricon, het enslaved gedeelte heet "yggdrasil" ik neem aan dat het een demo is, want het geluid is niet al te best, maar de muziek vind ik wel supervet! Wat een atmosfeer hangt er aan dat ceedeetje!
Hebben ze nog cd's gemaakt in deze stijl of gingen ze gelijk "verder" ?

Winter is coming

Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 02-11-2002 10:22 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Is allebei wel goed, zowel oud ald nieuw werk. Alhoewel ik persoonlijk nog steeds het meest weg ben van Yggdrasil en Hordanes Land

Tum podem extulit horridulum...

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 02-11-2002 10:42 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Geef mij maar "Vilingligr Veldi" De beste Enslaved tot nu toe (en voor altijd vrees ik want ze worden er niet beter op).Ik heb hierboven ergens gelezen dat er wordt gedacht dat het nu misschien de betere kant op kan gaan nu Roy(gitarist) weg is.Geloof me,hij heeft ervoor gezorgd dat er nog metal op de laatste cd's staat anders waren ze al veel eerder in die Hawkwind-achtige stijl verdergegaan.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 10:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hawkwind is cool . Maar in Viking-metal hoort het niet thuis, dood aan vlakke 'experimentele' crossovers.

Hub de Gallier
Posted 02-11-2002 10:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Over Hades Almighty gesproken: "Again shall be" is in r versies te krijgen.Twee ervan hebben Norway onder het logo staan en dit was een idee van de platenmaatscappij om verwarring met de thrashers te voorkomen.De derde versie had alleen het Hades logo op de hoes.Op "The dawn..."cd is Norway helemaal weggelaten omdat de amerikaanse Hades ermee gestopt was.Later zijn deze lui weer doorgegaan met Hades zodat het noorse Hades noodgedwongen was de naam te wijzigen(om rechtzaken te voorkomen).Zodoende hebben ze Almighty achter hun naam gezet om te laten zien wie de echte Hades is.

Bron:Jorn,gitarist Hades Almighty.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 02-11-2002 12:43 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Enslaved van Eld en alles daarvoor is zwaar heerschend, maar daarna wordt het wat mij betreft ook minder. Op blodhem kan ik eigenlijk maar een stuk of 2 echt gave ontdekken. Mardraum durf ik al niet meer naar te luisteren . Monumesium vind ik het eerste nummer en het folk nummer wel cool de rest boeit me ook niet zo. Website van Enslaved is trouwens ook bijpassend . Ik hoop maar dat ze nu ze weer in Grieghallen gaan opnemen met de oude producer er weer een wat meer viking metal achtige cd komt.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-11-2002 12:49 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vikingligr Veldi is echt een supervet album!
Het beukt er constant op los en is toch melodieus, maar zonder dat het irriteert, zoals bij veel bands.

Verder zijn Frost en Blodhemn ook prima platen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 13:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Blodhemn ken ik niet, maar Vikingligr Veldi en Frost liggen allebei in m'n CD-rek. Zeer fijne platen die ik nog met graagte luister.

Eld had ook wel toffe stukken, maar was over de gehele linie stukken zwakker (duurde ook veel te lang).

Dare I say 'noors en nieuw'?

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-11-2002 17:17 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Hm, Eld vond ik de laatste goeie Enslaved-plaat. Blodhemn was ook niet mis, maar helemaal geen echt Enslaved-album m.i.

Die laatste twee zuigen ferm.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 05-08-2003 0:44 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ik heb een tijdje geleden Enslaved - Frost besteld, maar toen ik die binnen kreeg zag ik dat het logo en de titel op de hoes ontbraken... Terwijl ik overal op internet alleen maar hoezen die waar dat wel op staat. Maar op de hoes kan ik geen 2e jaartal vinden. Is het nou wel of geen re-release, en als het dat niet is wat is het dan wel

Hub de Gallier
Posted 05-08-2003 9:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De Frost cd zonder het logo is de laatste persing,een re-release dus.
De eerste persing heeft het logo op de cd jewel-case gedrukt(dus niet op het boekje zelf).

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 05-08-2003 9:20]

Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 05-08-2003 21:00 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

Frost is het laatste volledig goede album.
op Eld en Blodhemn staan nog op iedere CD 1 goed nummer
eigenlijk zijn de laatste DRIE CDs niet mijn smaak

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 05-08-2003 21:42 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Ik vind alles wat ik heb van Enslaved eigelijk meesterwerkjes op zich zelf

Zelf heb ik:
Emperor/ Enslaved split
Vikingligr Veldi
Frost
Eld
Monumension
Below the lights

Leukste vind ik dat ze eigelijk veel van elkaar verschillen.

Elke cd van Enslaved( behalve Frost) vond ik in het begin geen ruk aan, totdat je de cd wat vaker luistert. En er vervolgens achterkomt dat het een meesterwerkje is

Enslaved mag van mij doorgaan

[Dit bericht is gewijzigd door istharol op 05-08-2003 21:42]

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 06-08-2003 8:39 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

ik heb net Monumension getrade voor Nagelfar - Virus west...ff kijke of dat wél wat is

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

Sater
Usericon van Sater
Posted 06-08-2003 11:19 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Vooral Eld vind ik een hele gave plaat in tegenstelling tot de meeste mensen. Frost is ook wel oke en die demozooi van ervoor ook, de rest kan mij niet echt boeien, heb Monumension en die cd daarvoor (titel vergeten) beiden weggeruild.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-08-2003 11:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik vind elke afzonderlijke CD van Enslaved goed (Monumension, Mardraum, Blodhemn) tot zeer goed (Frost, Eld, Vikinglir Veldi, Below the Lights).

Het enige minpunt aan "Eld" is toch wel het drumwerk. Vooral de snelle stukken kan Harald Helgeson niet bijhouden. Hij probeert dit soms op te vullen met een breakje, maar daardoor zakt het wel een beetje in.

Qua sfeer is Eld wel een van de beste albums van Enslaved.

Enslaved zelf is nog het minst te spreken over "Blodhemn". Dit album hebben ze in no-time gemaakt en opgenomen met de toen gloednieuwe gitarist Roy Kronheim.
Toch best een goed album geworden dacht ik zo. Maar wel de minst sfeervolle.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-08-2003 11:38 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2003 11:35 schreef NecRobert het volgende:
........Enslaved zelf is nog het minst te spreken over "Blodhemn". Dit album hebben ze in no-time gemaakt en opgenomen met de toen gloednieuwe gitarist Roy Kronheim.
Toch best een goed album geworden dacht ik zo. Maar wel de minst sfeervolle.

Mja, das technisch idd zeker geen slecht album, maar het komt zo clynisch over, wat ook met de productie te maken heeft.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

natassja
Usericon van natassja
Posted 06-08-2003 13:38 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

enslaved is dood gegaan na blodhem, de split met emperor is toch nog steeds de mooiste

ben nu de dvd aan het downloaden ff zien wat het is

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com