Sirene |
|
|
|
|
Posted 18-07-2002 16:59 by Sirene |
|
|
Wat ik het allerbelangrijkste vind aan een optreden is dat alle muzikanten goed op elkaar zijn ingespeeld, aan elkaar gewaagd zijn en elkaar vertrouwen in hun spel. Er moet een soort chemistry zijn op het toneel waardoor je je super gaat voelen, waardoor je dat ook uitstraalt naar het publiek. De achterban is heel belangrijk. Als je je niet op je plaats voelt binnen een band, kun je nog zoveel optredens doen, maar dan komt het vaak voor het publiek kunstmatig over. Bovendien als er iets fout gaat, weet je je daar dan vaak geen raad mee, omdat je de band om je heen niet vertrouwt.
Ik zit op dit moment in een band die heel goed op elkaar zijn ingespeeld. Ze spelen al bijna zes jaar samen en ik als nieuwe gup zit daar pas een paar maanden bij. Juist doordat de sfeer onderling zo relaxt is en zij heel erg rekening houden met mij, als nieuweling, ging ons eerste optreden samen prima! Het was geen SUPERDELUXE optreden, maar voor de eerste keer hoeft dat ook niet.
Als ik mij goed voel in een band, merk ik dat aan de manier waarop ik mij gedraag op het podium. Ik durf veel meer actie te ondernemen als ik weet dat de band achter mij staat als zangeres. Ik heb in een band gezeten die alleen maar negatieve kritiek konden spuien (zonder oplossingen aan te dragen), nou reken er dan maar op dat je op het podium 'een angstige kip' hebt staan, die niets extra's durft te doen behalve de standaard moves. ERRUG SAAI, als je het mij vraagt. Maar dat ligt misschien aan mij persoonlijk.
Fuck all arrogant people!
|