|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Kabel doet het op de eene pc .. en er zit ng een netwerkkaart in met een kleine uitgang, erg apart ... |
|
Je weet zeker dat het geen modem is |
|
Anders doet internet het toch niet ./..... |
|
Als je zonder hubje werkt zal een 'gewone' kabel configuratie sowieso niet werken. En ik zou toch checken of het geen modem is of probeer je hem op een coax aansluiting te prikken? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Telefoon modem. Ik weet niks over klabel modems maar die gaan naar een normale netwerk kaart of heb je daar een aparte kaart voor of gaat dat met usb? |
|
quote: Kabel modems gaan of via usb of via UTP of wireless maar nooit via de telefoon aansluiting KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
dude, voor netwerk over utp bestaan maar ÉÉN aansluiting en dat is rj-45. Als het een kleinere aansluiting is ben je echt de stekker in de modem aan het stouwen. Verder moet je ervoor zorgen dat je een CROSS kabel hebt. Dat kun je zien door de stekkertjes naast elkaar te leggen. Als ze hetzelfde kleur patroon hebben in het stekkertje heb je een straight kabel en dus de verkeerde. |
|
quote:Grmbl ... Nha, dan anders, ik heb dus 2 pc's ... 1 zit via ene kabelmodem op internet, nu heb ik jog een pc en die wil ik ook op internet, hoe kan ik dat het makkelijkst, het goedkoopst en het snelst doen? |
|
quote: Dat zeg ik dus net. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Kut alles is hier straight .. (goh ..) Godver, waarom maken ze dat niet lekker simpel ofzo |
|
quote: 2e netwerkaartje inbouwen en een crosskabel aanschaffen. Vraag me niets over instellingen in windows, maar het moet wel mogelijk zijn dan |
|
quote: Netwerk kaart in beide PCs. 1 Cross kabel Klaar. Als je kabelmodem al gebruik maakt van je enige netwerk kaart in je 'hoofd' PC en je hebt geen aansluitingen meer dan heb je de keus van: 1 extra netwerkkaart in hoofdPC of 1 hubje kopen en met 'gewone' utp kabels aansluiten. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Hmm die kaart die erin zit is volgens mij gene netwerkkaart, en ook geen modem, modemstekker past er namelijk ook niet in .. Heeft wel een gat wat er erg veel op lijkt, maar net iets kleiner, wat kan dat zijn?? |
|
quote: Met die hub is dan de kabel die uit de kabelmodem (die aan de muur zit) in ed upload van de HUB en dan een kabel van elke PC naar die hub? |
|
Of een andere oplossing: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=4&add=233&sel=233 Koop een USB>10/100Mb UTP Adapter: Prijs: ? 19,00 <http://www.norrod.nl/images/buttons/voegtoeaanwinkelwagengrijs.gif> <http://www.norrod.nl/images/pixel.gif> <http://www.norrod.nl/images/pixel.gif> <http://www.norrod.nl/images/pixel.gif> [USB>10/100Mb UTP Adapter] Omschrijving: Met deze adapter kunt u uw systeem via usb op een kabel netwerk aansluiten. De adapter wordt op de usb poort aangesloten, waarna u de netwerkkabel in de adapter kunt steken. U hoeft de kast dus niet meer open te schroeven om het systeem op het netwerk aan te sluiten. Technische specificaties: - IEEE 802.3/IEEE 802.3u compliant and conforming to 10BASE-T and 100BASE-TX standard - 10/100 Mbps auto negotiation automatically connects at the highest available speed - USB plug & play and Windows OS compliance - Provides Ethernet connection without opening PC case - Derives power from host bus, no external power needed |
|
quote: ja. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Chelman; ken jij die Adapter die Fire hier boven toont? Dat lijkt me namelijk wel wat ... |
|
In feite is dat gewoon een USB netwerkkaartje. Dus je zal vlgs. mij nog steeds het probleem van de cross kabel hebben. Bovendien kost deze 19 euro en op dezelfde pagina staat er een USB hub die maar 8,50 kost....... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Chelman kijk bij die andere hub ook even naar de details Dat is een hub voor extra usb poorten Daar heb je niks aan En welke kabels je nodig hebt moet je gewoon even vragen in de winkel. (en even onthouden wat je hebt ) [Dit bericht is gewijzigd door Fire op 06-09-2003 13:54] |
|
Ik was net een edit aan het schrijven. DOH! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik heb dit ook net op tweakers geposteerd: quote: [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-05-2004 0:34] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik denk dat ze op tweakers veel sneller zijn dan hier, maar het is leuk dat je ZM ook een kans geeft. Ik zou het niet weten i.i.g. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Ey, dat kreng heb ik ook Maar wel vreemd dat je er niet bij kunt komen inderdaad. Probeer eens gewoon 192.168.2.1:80 in te kloppen? [edit] Probeer ook eens (FAQ op SMC website): 15. What is the default setting of the Barricade? Default IP address is 192.168.123.254. Default administrator's password is "admin”. Default primary setup is for Dynamic IP address. [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Magistus op 07-05-2004 9:46] |
|
quote: *.*.123.254 ?!?!?!?! WTF?!?! De homo's van SMC hebben dat nergens in mijn manual vermeld! Thanks anyway, ik ga het vanavond thuis proberen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |