|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat zeg ik |
|
Ik heb over routers niets dan ellendige verhalen gehoord, gekloot met instellingen etc. Een extranetwerkkaart is niet zo duur, is dat dan niet veel gemakkelijker? |
|
quote:Maar ik benoem ook de stappen die hij moet nemen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Koop gewoon een fast ethernet kaartje voor die andere pc (12 euro of zo voor een realteak 8139). En daarnaast een 5-ports switch (kost ook geen reet). Steek je 2 ethernet kaarten en je kabelmodem in die switch en je bent denk ik klaar. |
|
quote: Maar 2 pc's aan maakt dus niet uit. De enige keer dat we allebei willen internetten staan die dingen dus allebei aan. En de pc's staan 10 centimeter van elkaar af. |
|
quote: Zo simpel lees ik het graag! Hoewel, dan nog een vraag. Het moeten dus allebei ethernetkaarten zijn, het kan niet met de kaarten die nu al in de pc's zitten? [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 24-08-2006 21:12] |
|
quote:Wat moet hij met een router ? Hij heeft toch al een kabelmodem? |
|
quote: Ik maak het juist makkelijk. Aangezien hij de internet kabel kan wisselen heeft hij al DHCP en 2 netwerk kaarten daarbij staan routers (bijna) altijd standaard voor DHCP ingesteld. @wim, maak je geen zorgen. Routers zijn prima, gebruik ze zelf ook en 99 % van de internetters in Nederland ook ondertussen [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 24-08-2006 21:12] |
|
quote: Nee. Als je die 'tweede' PC wilt gebruiken MOET je ook de andere aanzetten... (als je zonder router werkt) Routers zijn echt niet moeijlijk. Zelfs mijn pa snapt het. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-08-2006 21:13] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Switch/router.... [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 24-08-2006 21:14] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Wat ik net al zei, er is geen reden waarom ik dan niet allebei de pc's aan heb staan omdat dat alleen gebeurt als mijn vrouw ook wil internetten. Ik gebruik die ouwe pc nu alleen voor internet als mijn vrouw sims 2 op de pent 4 wil spelen. [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 24-08-2006 21:15] |
|
Daar ga ik een mooie "liefde is..." cartoon van maken. |
|
quote: Volgens mij moet je meer instellingen regelen wanneer je die PC's serieel met een cross-cable verbindt dan wanneer je ze met een switch/router verbindt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Precies! Wim, koop gewoon zo'n cheap ass router en als je er niet uit komt rij ik wel ff langs. Is dat meteen een slecht excuus om je weer eens lastig te vallen |
|
quote: Ok, je staat zeker weer te smachten naar gratis bier. Ik ga zaterdag naar de zwarte markt te beverwijk, koop ik daar zo'n ding. Nog een aanrader qua merk en wat is eigenlijk dan goedkoop? |
|
quote: 20-30 euri in de winkel. Sitecom, Edimax zijn gangbare merken, SMC ook maar die zijn vlgs mij duurder. Ik zou het gewoon in de winkel kopen en niet op Beverwijk. Duur is het toch niet en je hebt tenminste garantie. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ja, garantie aldaar is misschien wat lastig, zowiezo, om zo'n ding terug te brengen is ook lastig, aardig eindje rijden voor mij. Fijne zm'ers, jullie worden weer eens hartelijk bedankt. |
|
Router gekocht, de pc's aangesloten en het werkt gewoon in 1X. JOY! |
|
N3rds van ZM verenig u! Ik heb een probleempje. Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1261358 KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Je post op GoT? Da's inderdaad vervelend. Ik zou zeggen, probeer eens je pc uit te zetten en naar buiten te gaan. Misschien lukt het je om een leven te vinden Zenial |
|
Dat is inderdaad een optie maar ik heb liever VPN toegang naar mijn werk en dus meer vrije tijd (want minder reizen). KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Heui, Voor VPN naar buiten toe heb je toch geen portforwarding nodig? Dat heb je alleen nodig als je door je firewall naar binnen toe via een bepaald protocol naar een specifieke host wil connecteren. Gebruik je een VPN client zoals bijvoorbeeld Checkpoint SecureRemote of is het gewoon een Windows PPTP VPN? |
|
Ik draai idd ook Checkpoint SecureRemote VPN met Remote Desktop, werkt prima zonder rare instellingen Zenial |
|
Nou, het werkt in ieder geval wel wanneer ik direct op mijn modem inprik. Het is gewoon een Windows VPN die inderdaad naar een specifieke host gaat. Iemand zei dat dit met port forwarding te maken had. Het zou best kunnen dat het ook zonder pf werkt maar wanneer ik die router tussen prik, werken alle apps waarvan ik weet dat port forwarding relevant is, niet meer, inclusief mijn VPN en dus ook mijn Outlook die niet meer met onze Exchange server kan verbinden. Los daarvan heb pf nodig om bijvoorbeeld Joost of een BitTorrent client te gebruiken maar ook sommige gedistribueerde kantoorapps. Oftewel: ik heb het sowieso nodig. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |