IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Morbid (en Dead) Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-07-2002 21:24 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 juli 2002 21:09 schreef Dwaallicht het volgende:
'Grand Declaration of War' heb ik, tot mijn grote spijt, een volkomen eerlijke kans gegeven. Dat doen we dus ook niet meer .


is dat die met die hele rare zang, heb 'em ergens op teep, en vond juist die stem wel apart. niet echt super ofzo, maar wel apart.

maar ik heb ook nooit zo'n hoge dunk van mayhem gehad. heb alleen wat op teep.

dat boek lords of chaos is idd interessant om te lezen.
waarom is die burzum site zo leeg, varg is dus uit de publiciteit gestapt, hij zit toch nog steeds vast?


Oud Vuil.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-07-2002 21:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Morbid en Mayhem met Dead rulen!!

Ik ben een van de gelukkige eigenaren van de Mayhem/Morbid Split LP (Tribute to the black emperors), originele uitgave (met nog de biografie achterop, heb je een andere dan heb je een bootleg)

..

Over Entombed, dat klopt inderdaad.

De lead gitarist van Entombed speelde ook lead gitaar bij Morbid ! zijn naam "Uffe Cederlund"

De december moon demo van Morbid heerscht in ieder geval, die andere (van toen Dead al weg was) ken ik niet eigenlijk.

Op die zelfde LP staan gelukkig ook de 2 legendarische nummers FREEZING MOON en CARNAGE van Mayhem, de enige 2 studiorecordings met Dead op voc. Heersend, vooral Freezing Moon.. samen met Live in Leipzig het beste wat ze ooit hebben uitgebracht

(DMDS is ook een ok, maar ik zie het meer als een soort mijlpaal dan als echt een
goed album ofzo.. Atilla's stem is gewoon lang niet zo vet als die van Dead)

Als je alles over Dead wil weten (inclusief de onzinverhalen inderdaad) moet je Lord Of Chaos maar lezen ja.. Gaaf boek


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 02-07-2002 21:37]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-07-2002 21:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

O, by the way, ik heb ook nog een 7" ep liggen van Mayhem genaamd "Sometimes they come back" (uitgebracht in 2001, met 2 rehearsal tracks van Out Of The Dark, 1991) met beide Dead op vocals!

Mocht iemand interesse hebben dan kan ik hem eens meenemen naar iemand die vinyl naar mp3 kan omzetten,

(de nummers zijn "Pure fuckin' Armageddon en Necrolust)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 02-07-2002 22:00]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-07-2002 22:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2002 21:59 schreef Valorian666 het volgende:
O, by the way, ik heb ook nog een 7" ep liggen van Mayhem genaamd "Sometimes they come back" (uitgebracht in 2001, met 2 rehearsal tracks van Out Of The Dark, 1991) met beide Dead op vocals!

Mocht iemand interesse hebben dan kan ik hem eens meenemen naar iemand die vinyl naar mp3 kan omzetten,

(de nummers zijn "Pure fuckin' Armageddon en Necrolust)


ik ben geïntereseerd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-07-2002 22:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2002 20:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik ben helemaal niet zo'n grote Mayhem fan. OK, 'De Mysteriis Dom Sathanas' is een goed album, maar lang niet zo belangrijk in de ontwikkeling van Black Metal als 'A Blaze in the Northern Sky' of 'Blood, Fire, Death' of 'Det Som Engang Var' of zo.

'Live In Leipzig' is wel één van de goede black metal-live registraties die ik ken.

Verder kan ik Mayhem niet echt serieus nemen. 'Deathcrush' is een beetje Sodom-aanbidding (en verder gewoon vrij slecht), die demo's daarvoor helemaal... Euronymous zie ik eerder als een persoon die het mogelijk maakte dat black metal mensen elkaar ontmoetten (ook met z'n internationale contacten enzo) dan iemand die zelf goede black metal maakte.

Dead had een ERG toffe strot maar verder was hij volgens mij behoorlijk in de war. En tja, dat stukje hersens in een ketting om je nek hangen enzo en foto's maken... handige mediabespeling door Euronymous, denk ik dan. Verder zijn de verhalen al VEEL groter dan hijzelf, zowel bij voorstanders ('Euronymous was zo'n beetje de grondlegger van Noorse black metal') als bij tegenstanders ('Euronymous was een communist en een homo want Varg vond een met dildo met poepresten in zijn la', echt waar dat werd gezegd, de vraag is dan ook meteen wat Varg in Euro's lades te zoeken heeft maar goed). Dus hou ik het maar bij 'ooit een leuke band, maar vooral niet overschatten die boel'.

Aan de Mayhem van nà DMDS heb ik geen boodschap...


ik weet er verder ook niks van maar als ik dat ene boek lees dan zou darkthrone "ä blaze..." nooit zonder deinvloed van euronymus hebben gemaakt. of het waar is weet ik ook niet maar ik denk wel dat vele jonge mensen toendertijd erg tegen hem opkeken.

en ik blijf de machtsstrijd,of beter gezegd het resultaat hiervan, tussen grisnakh en euronymus een van de grootste tragedies in de metalscene vinden. beide hadden nog jaren actief kunnen blijven. uiteraard is grisnak actief in de gevangenis maar is dit niet slechts een schim van wat hij op vrije voeten had kunnen doen??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-07-2002 23:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wim; die site is leeg omdat Varg uit de publiciteit stapte. Er is op de Burzum list toen nog wat om te doen geweest. Men heeft de brieven van Varg hierover aan de webmaster nog kunnen lezen (ik ook). Laat ik het er maar op houden dat Varg zich niet meer kon identificeren met zijn publiek en geen zin meer had om nog op de oude manier met muziek e.d. bezig te zijn.
Toen is besloten om schrijfsels en info over Burzum e.d. op de site te laten staan; dat is het verleden en staat nog steeds als een huis. Maar veel is ook weggehaald, en het zal nooit meer terug komen.

Attila, ik denk echt dat de muzikale invloed van Euronymous overschat wordt. Lords of Chaos is ook maar van een Amerikaanse schrijver (Michael Moynihan) met medewerking van een Zweed, vol interviews met mensen voor wie het ook al een paar jaar terug was. Bovendien is-ie een te grote Varg-fan.
Euronymous had een shop enzo, en veel internationale contacten, maar muzikaal gezien valt er geen Mayhem-invloed op 'A Blaze In The Northern Sky' te bespeuren... het is vooral Celtic Frost, Hellhammer en (in mindere mate) Bathory wat de klok slaat.
Immortal's eerste is één en al Bathory.
Burzum had muzikaal *niets* met Mayhem uit te staan. Er zijn nauwelijks bands die als Mayhem zijn gaan klinken, of aan Mayhem een voorbeeld hebben genomen (noot: ik heb het hier dus over de Mayhem van DMDS).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-07-2002 23:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2002 23:18 schreef Dwaallicht het volgende:
maar muzikaal gezien valt er geen Mayhem-invloed op 'A Blaze In The Northern Sky' te bespeuren... het is vooral Celtic Frost, Hellhammer en (in mindere mate) Bathory wat de klok slaat.



ja dat is inderdaad zo. en voor de zekerheid wil ik toch effe zeggen dat ik nooit bedoeld heb om te zeggen dat darkthrone hun succes alleen aan euronymus te danken. de hoge kwaliteit van darkthrone's muziek zegt al genoeg. die is zo hoog, die gasten hebben geen kruiwagen nodig . ik bedoelde meer van dat euroymus ze blootstelde/introduceerde aan blackmetal en ze meer motiveerde om muziek in deze stijl te maken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-07-2002 23:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, de overgang Soulside Journey/A Blaze In The Northern Sky is wel errrrrrrg opvallend ja . Helvete was zeker een ontmoetingspunt, en het labeltje van Euronymous was ook wel een katalysator.

Ik vraag me af hoe het was om met iemand als Dead in een band te zitten...


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 02-07-2002 23:42 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2002 23:39 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vraag me af hoe het was om met iemand als Dead in een band te zitten...


Uhm, band beginnen?

hehe, het zou niet zo bijzonder zijn, er lopen genoeg mongolen en idioten en psychopaten rond op deze aardkloot.....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-07-2002 23:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2002 23:39 schreef Dwaallicht het volgende:

Ik vraag me af hoe het was om met iemand als Dead in een band te zitten...


daarover kan ik alleen maar speculeren. maar ik denk dat ALLE mayhem leden in ieder geval rare lui waren. maar Dead was nog net een streepje raarder. ik denk niet dat dead kwaadaardig was alleen wereldvreemd.
maar omdat ik vermoed dat men in mayhem toch wel eenzelfde visie had meen ik te denken dat de ondelinge communicatie wel goed was. ik denk alleen dat zo constant met elkaar optrekken en elkaar opfokken tot rare dingen kan leiden en dat de band met de normale wereld steeds vager gaat worden. dead leefde geïsoleerd van zijn familie uit zweden (denk ik) en had voornamelijk contact met de mayhemleden. hiermee viel de mogelijkheid tot relativeren weg en het resultaat is bekend.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 03-07-2002 1:53 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 2 juli 2002 23:42 schreef Rectum Lobotomy het volgende:

hehe, het zou niet zo bijzonder zijn, er lopen genoeg mongolen en idioten en psychopaten rond op deze aardkloot.....


Ik ben ervan overtuigd dat "Dead" niet tot een van de aangehaalde soorten hierboven behoorde, als duistere ziel zou je dat moeten aanvoelen en begrijpen.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-07-2002 20:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2002 1:53 schreef Mortanius het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat "Dead" niet tot een van de aangehaalde soorten hierboven behoorde, als duistere ziel zou je dat moeten aanvoelen en begrijpen.


Inderdaad...

"Dead" was overigens ook een van de weinige die niet zoveel zag in Scandinavie.. Hij wilde er het liefst weg, en zag meer in de Balkan landen, Oost Europa, met zijn legende's..

Hier een stukje uit een interview met hem over zijn teksten.

- So far, I've written the lyrics to all the songs after "Deathcrush": "Funeral Fog", "Freezing Moon", "Buried By Time And Dust" and "Pagan Fears". Mostly they deal with how I feel when I wrote them. It's hard to explain, and they are very different too. I can explain "Funeral Fog", it's about a legendary place in the middle of the Carpathian horse shoe. A swampland called Shurlock Basin which is surrounded by fearful superstition and the weirdest beings are thought to haunt the place. That I thought about when I write that song and started to imagine a heavy fog lit up by the full moon. This fog oozed up from that place. Drifting woefully in silence to extinguish the lives of the local people. And bring their souls to Lord Satan. "Pagan Fears" is the newest song made by us, and it‘s a bit strange. It reminds me of "Chainsaw Gutsfuck" but it is not as brutal. Anyway, the lyrics talk of some people living in an ancient and barbaric society (Fucking Hell how I hate the word society, when it is used as a topic in lyrics, but of course I don't mention that word in "Pagan Fears"!) and the idea, that the past isn't dying, but remains in some faded reality, and that they'll not die out, but remain in the past which is actually not dying, to haunt people in the future, pup up in their minds. The time itself exists and is eternal, so is it vanishing? They realize they remain forever. That was a strange idea I've walked around with till I had to write it down. We don't have any concept in particular in the lyrics and not only I am writing them. Before it was mainly Necro Butcher who wrote most of the stuff and he has explained to me what it was like. He was almost asleep, then he suddenly thought of a song title. He had to write it down quickly. And after some minutes it happened again and again. The day after he tried to read what he had written down that night and he found out he couldn't read the handwriting he had written in no light and the pen had been fucked up. But some lines were readable and they became "Deathcrush". he most difficult one so far is the one that will be the title track on "De Mysteriis Dom Sathanas". The ›yric is about an extraordinary Evil Coven that are the book. But I must change a lot of the lyric. That satisfied with the music so we dropped all the music. Then I found out the lyrics weren't evil enough and it didn't describe the enormous force enough. Anyway, we will involve ourselves very much in this particular song



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 04-07-2002 20:41 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2002 1:53 schreef Mortanius het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat "Dead" niet tot een van de aangehaalde soorten hierboven behoorde, als duistere ziel zou je dat moeten aanvoelen en begrijpen.


Ja tuurlijk, ik zeg het een beetje lomp (dat ben ik nou eenmaal) maar ik hou er niet van als mensen zo de hemel in worden geprezen.
Het is gewoon een mens, klaar.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-07-2002 20:44 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 2 juli 2002 19:52 schreef Zenial het volgende:
Off-topic:
Als nog iemand die morbid/mayhem split cd wil hebben. Van mij kan je m kopen / ruilen


Hoeveel vraag je ervoor? Ik heb wel interesse!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 04-07-2002 20:54 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 4 juli 2002 20:41 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Ja tuurlijk, ik zeg het een beetje lomp (dat ben ik nou eenmaal) maar ik hou er niet van als mensen zo de hemel in worden geprezen.
Het is gewoon een mens, klaar.



Het is inderdaad maar een mens en moet zeker niet aanbeden worden, geen enkel mens trouwens, ik heb gewoon veel respect voor die kerel


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 04-07-2002 20:58 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

yeah zowiezo ik ook, maar ik bracht het niet zo subtiel


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-07-2002 22:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

DEAD in een interview:

You have said that the "Deathcrush" MLP will be released again, what about it?

- We want to release it again, but we just don‘t know how the hell we can afford it. It was wrong to limit it and now the copies are being sold for far too much money and that wasn't the idea at all. Those who want it can't get it unless they are millionaires. We will never release anything limited with MAYHEM again.


..

Mayhem rereleasde de Deathcrush mlp als CD/LP waarvan de laatste zeer limited was, om vervolgens in 1998 nogmaals de boel te rereleasen als #1000 limited Pic LP



Zelfs het werk met Dead zelf erop:

Out of the Dark is alleen op vinyl uitgekomen, limited 800 en 1000 stuks (twee edities)

Zo ook Freezing Moon (pic LP, 1000 stuks)

Verder is alles van Mayhem wat op vinyl staat limited van 800 tot 1000 stuks.. Live In Leipzig in zelfs 4 keer op vinyl gereleased..




(bron: discography op thetruemayhem.com)


latemkcalb
Usericon van latemkcalb
Posted 30-07-2003 21:02 by latemkcalb Wijzig reactieProfiel van latemkcalbQuote dit bericht

Morbid is inderdaad een goede band, de riffjes doen mij erg aan de oude mayhem denken.


latemkcalb
Usericon van latemkcalb
Posted 30-07-2003 21:03 by latemkcalb Wijzig reactieProfiel van latemkcalbQuote dit bericht

En dead heerst al helemaal! Weet iemand een beelden gallery van hem met wat grote, en unieke fotos?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-07-2003 2:09 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dead heeft idd een goeie strot maar hgarrothwulff's strot is beter


Je moeder.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 31-07-2003 11:21 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

ja zeker


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 31-07-2003 12:18 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2002 20:39 schreef Valorian666 het volgende:
- So far [...] particular song



He, dit is boeiend... heb je een link met het hele interview?


Sater
Usericon van Sater
Posted 31-07-2003 13:12 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Op www.thetruemayhem.com staan zeer veel interviews en foto's etc.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 31-07-2003 14:29 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Ik vind Deathcrush en DMDS Heerschen!
Grand Declaration of War vind ik kut echter, en die Maniac is ook een vaag persoon. (mensen die de DVD in marseille hebben gezien weten wat ik bedoel).

Dead & Euronymous heersten uiteraard wel.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 31-07-2003 14:42 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 12:18 schreef De Demoon het volgende:
He, dit is boeiend... heb je een link met het hele interview?


Hey ik zie net dat ik van je aan het downloaden ben op soulseek.

Vette verbinding heb je!


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen