|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
5000 voor een band is aardig wat. Nederlandse bands zijn vaak flink goedkoper. |
|
iik ken zat bands die voor veeeeel minder optreden, ligt er een beetje aan wat jij te bieden hebt. 250 euro is al vrij veelvoor een nederlandse band, de kleinere bands zijn zowiezo alleen gewend om hun reiskosten vergoed te krijgen. komt vaak zat voor dat ze zelf iets bij moeten leggen om op te kunnen treden. |
|
quote: Je hebt gelijk; ik hoorde het ook al weer jaren geleden en sindsdien is klaarblijkelijk de dementie toegeslagen; ik maak er 2000 van. O ja; misschien is het een soort zakengeheim die boekingsprijzen, marges zijn ook perfect! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ER zijn toch mensen in bands hier? die kunnen heun vraagprijs toch wel effe geven? |
|
Wat dacht je van 200 piek en een kratje bier... |
|
Toen V.I.R.U.S. nog bestond heeft Sinister op ons laatste feest voor 1500 gulden opgetreden. |
|
beginnende bandjes, spelen soms voor twee kratjes bier + honderd piek. of alleen twee kratjes |
|
Gage is totaal afhankelijk van de ervaring en de bekendheid van de band. Voor 500 euro heb je tegenwoordig wel een goede nederlandse metalband |
|
Warom wil je het weten?.....Als het echt heel belangrijk is kan ik je wel het e-mail adres geven van iemand die en aantal jaar metal programmeur is geweest |
|
quote: Graag! T is nl. voor school; ik zoek je ff op; momentje.. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-07-2002 11:29] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Voor een goede Nederlandse metalband betaal je ongeveer 500 euro (Inhume, Houwitser, e.d.). Met wat "beginnende" of "onbekende" bandjes erbij heb je een toffe metalavond voor zo'n 700 Euro. (PA niet meegeteld) After Forever probeerde ik laatst te boeken, maar die kosten al rond de 3000 gulden (via Mojo, verrekte lulhoofden) Wat betreft niet-metal bands, dat verschilt enorm. Hardcore is relatief goedkoop, laatst Do or Die voor 450 Euro + 2 voorprogramma's van elk 50 Euro. En gratis bier, dat mogen ze toch op zijn minst krijgen. Beef kostte een jaartje geleden nog 2000 gulden, maar die prijs zal ondertussen wel verdubbeld zijn. Via een boekingskantoor is de gage ongeveer 50 tot 100 euro hoger, probeer altijd zelf contact op te nemen met de band. (via boekingskantoor is wel een stuk makkelijker) Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
Bij ZM-fest I heb ik ook gemerkt dat Nederlandse Metalbands bereid zijn wat van hun gage af te halen, vooral bij nieuwe initiatieven. Zorg gewoon dat het backstage gedeelte (eten & drinken en vermaak) goed geregeld is, en dat het technische gedeelte goed is, dan zijn artiesten snel erg blij, en vinden ze het geld minder belangrijk. |
|
En dan heb je ook nog bands die niet zoveel kosten, maar dan verwachten dan als ze weg gaan dat heel de tour een pizza per persoon mee krijgt. +- 40! Overigens spelen sommige bands ook voor "de deur". Dat houd in dat ze een vast percentage van de entree krijgen. Op die manier is het risico en de mogelijk winst/verlies voor de band groter. Voor het betreffende podium is dat wel fijn. Overigens word de echte winst gemaakt achter de bar. Het geld van de deur gaat meestal op aan de bands, security, geluid en licht. daVid |
|
Ik weet dat de nederlandse punkband Undeclinable (spelling?) voor een optreden in de gigant in apeldoorn 4000 piek kregen... I smoke 2 joints before I smoke 2 joints and than I smoke 2 joints |
|
quote: idd, goed gesproken. mijn band vraagt in principe 500 gulden, maar als het niet anders kan, dan voor iets minder. je zit toch met vervoer, spullen etc. maar als alles ook nog eens super goed geregeld is, zoals bij de atak met het zwaremetalenfestival, dan kijken de bands idd heel wat blijer. ( en ik moest nog wel rijden ) Oud Vuil. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 06-07-2002 6:41] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
NON METAL: - The Cranberries waren 2 jaar geleden 70.000 gulden om te boeken in 013 Tilburg. - Metallica was, naar het schijnt (geruchten) om precies te zijn 1 miljoen gulden om te boeken op DOA '99 |
|
quote: helaas wel ja.. [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 06-07-2002 7:59] |
|
quote: psies, hoewel de reiskosten (benzine, huur busje) er ook wel gecompenseerd mee mogen worden, anders wordt het op een gegeven moment erg oninteressant als je er steeds op toe moet leggen |
|
Ja en daar hebben wij wel ervaring mee |
|
quote: @Triple-Dan: misschien moet ik me toch wat vaker door Frenske van de fiets laten jagen..) |
|
er zijn ook bands die optreden voor een kratje bier.. Death Comes To Us All |
|
Johnny Romein, een volledig onbekende smartlappenzanger die 10 jaar geleden (1992) één CD heeft uitgebracht kost voor 30/35 minuten 805 euro!! Dit slaat nergens op. |
|
ziek.. Death Comes To Us All |
|
control human delete heeft voor 40 euro en 2 kratten bier gespeelt in Lucky Rijssen Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |