IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2002 1:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2002 1:07 schreef McDoom het volgende:
Dat bedoelde ik met mijn vorige post! Als het je niet aanstaat post dan niets!(praat dan niet )
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat klinken, ik zal dit weekend eens die tracks gaan downloaden.


Psies!

De tracks vind ik trouwens erg vet En het zijn nog maar de kale riffz, echt heerschend!!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-07-2002 1:14 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Nu wordt ik helemaal nieuwsgierig!
Als er alleen maar de techniek en complexiteit van "Spheres" inzit ben ik al in mijn nopjes. Dan mag er van mij ook rap inzitten. Kan best een leuk resultaat geven(ik zag er een tijd geleden met die pet ook best als rapper uit ).

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 16-07-2002 1:15]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2002 1:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hé, het is Mameli dus is het logisch in de muziek de technische, complexe Pestillence-stijl te herkennen


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 17-07-2002 19:44 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2002 1:20 schreef Snaack het volgende:
hé, het is Mameli dus is het logisch in de muziek de technische, complexe Pestillence-stijl te herkennen


Bedank voor 't compliment! Zeer zeker zal de pest-stijl aanwezig zijn maar het huidige formaat is zeer zeker catchier ,technischer, complexer ,heftiger qua muziek en tekstueel!

Cheers 2 all da GangstaBangers!!!!!


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 17-07-2002 19:47 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Gangbangers?

Wow, zoals jij het beschrijft klinkt het helemaal goed. Nu maar afwachten tot ik dat spul binnen heb.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 17-07-2002 19:48 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 17 juli 2002 19:44 schreef REelax187 het volgende:


Cheers 2 all da GangstaBangers!!!!!



YEAH !!!!!!!!! Dat mah je eens een keer in levende lijve voordoen hahahahahaha


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2002 20:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 19:44 schreef REelax187 het volgende:
Bedank voor 't compliment! Zeer zeker zal de pest-stijl aanwezig zijn maar het huidige formaat is zeer zeker catchier ,technischer, complexer ,heftiger qua muziek en tekstueel!

Cheers 2 all da GangstaBangers!!!!!



No thnx, bedankt voor de inspiratie die ik uit de Pestilence-albums heb kunnen halen

En je maakt me nou wel heel erg nieuwsgierig

Suc666 met al je projecten, en laat het hier ff weten als je materiaal uithebt/ gaat touren (bijv. via de newssubmit op de mainpage) ok

Thnx

SnaacK


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2002 3:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juli 2002 20:25 schreef webblaster wim het volgende:
ach ja ach ja, je hebt ook gelijk, ik zie je punt ook wel. maar ik hoef er niet blij om te zijn, al die bands die van stijl gingen veranderen in de early days.(en nog steeds).

wat de één te gek vind, vind de ander enorm sucken. hoopies mensen die de "technische" death helemaal te gek vinden, maar nog nooit scream bloody gore hebbe gehoord, terwijl dát de death is die ik het fijnst vind.

ach, ik wil helemaal niemand afzeiken, iedereen experimenteerd zich maar een slag in de rondte, als er publiek voor is(en dat is er natuurlijk ook), geef ik de desbetreffende band/persoon helemaal gelijk. ennn het is natuurlijk leuker om muziek te maken waar je echt achter staat, dan dat je alleen maar speelt wat de mensen willen dat je speelt.
in dit geval, pestilence bestaat niet meer, maar heeft een fantastische nalatenschap achter gelaten! en dat is voor mij zat,

maar ik hou dan ook niet zo van vernieuwing. en ik hield al niet van al te technische metal, laat staan fusion

mijn mening dus.


Toch vind ik het vreemd;vernieuwing begint altijd met experiment dan wel een toevallig ongeluk; in ieder geval iets dat ervoor nog niet was; een principe dat ook tot Venom e.d. heeft geleid tonedertijd.

Verder heb ik er begrip voor als je stelt dat je een bepaalde vorm van muziek zó tof vindt dat je het niet wilt loslaten/ verandert wilt zien. Musiceren blijft echter mensenwerk en mensen veranderen en dus hun muziek ook; liever muziek uit het hart dan 'muziek' vanuit andere motieven, want het verschil is te horen is mijn mening.

En dan heb je nog dat bepaalde bands zó getalenteerd zijn/waren zoals Pestilence dat ze alles uit een stijl halen en meteen aan het plafond zitten; dieper kan je dan niet dus zoek je het in de breedte; zolang er maar gezocht wordt vind ik; dieper; dus aanscherping van wat men daarvoor deed of breder met allerlei aanpassingen van buiten zeg maar.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2002 3:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 15 juli 2002 21:27 schreef attila_de_hun het volgende:
ik vraag me af welke rol de platenmaatschappij heeft gespeeld bij het uiteenvallen van pestilence en cynic. Ik denk niet dat roadrunner de bands goed heeft behandeld zowel financieel als met promotie.


Qua financieel kun je als buitenstaadner nooit een beeld hebben, maar het is bekend dat Roadrunner naaikontrakten gebruikte.

qua promotie is het natuurlijk ook moeilijk in te schatten, maar de aardschok had een covershot en op de achterpagina een advertentie met Spheres; voor zover ik weet kan je niet groter adverteren in zo'n op een typische doelgroep gericht blad.

Cynic had een halve zwart wit pagina als ad en dat is karig natuurlijk; toch denk ik dat de fans niet alles op zich af laten komen maar zelf ook aktief zoeken; die ikzelf wel en heb daardoor veel meuk maar ook enorm veel te gek spul ontdekt!

quote:
dat is denk ik ook een enrome tegenvaller voor zo een band en ik denk dat uiteenvallen van bands niet door reactie van fans wordt bepaal. pestilence en cynicn hebben altijd fans gehad, alleen is de markt misschien kleiner voor dat soort van technishe metal.


De -afzet-markt zijn toch de fans dus hier spreek je jezelf tegen; maar je hebt wel gelijk in dat de markt voor technische muziek kleiner is omdat het minder toegankelijk/makkelijk verteerbaar is. Er wordt wel eens gezegd muziek voor muziekanten, maar mijn motto is: "hoe langer het duurt voordat het plakt; hoe sterker de lijm".

quote:
vernieuwing hoeft niet altijd een vooruitgang te zijn.


Mee eens; juist daarom is het van belang dat er veel meer vernieuwers zijn; hoe meer experiment; hoe meer de kans dat er geslaagde tussen zitten. Hoe meer een eigenzinnige toevoeging hoe beter; vroeger was toch ook praktisch elke band min of meer uniek?

quote:
ik vind het ook eens fijn als een band conservatief blijft. dit is uiteraard niet in regels vats te leggen. sommige bands groeien muzikaal enorm en is de verandering fantastische (bijv. pestilence, atheist etc) bij andere bands raakt het kant noch wal (sepultura). was sepultura maar wat conservatiever geweest hun verandering van stijl is voor mij HET voorbeeld dat muzikale groei niet altijd even wenselijk uitpakt.


Klinkt verstokt; zeg maar het Asphyx idee; eerlijk gezegd denk ik dat de verstokte fan juist een minderheid is en gedoemd is een steeds kleinere groep te worden.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-07-2002 4:58 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

Waarom moeten mensen altijd iets afkraken voor ze et gehoord hebben
Al ken ik nix van boven genoemde bands vind ik et wel interesant klinken.
En ga ik zeker morgen (als ik eindelijk wat geslapen heb) eens wat zoekwerk verrichten omdat de crossover tussen metal en gangstarap toch wel interesant lijkt imo Zolang et geen limb biskit achtige shit wordt kan et vrij goed klinken...

*edit*
heej die link van atilla...
die gozer speelt in 3d eye blind zie ik net op die site.
Die hebben een tijdje geleden nog een bescheiden hitje met "never let you go" gehad
FF verder kijken wat er voor leuks op staat

[Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 18-07-2002 5:04]


My madness, my sadness


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 18-07-2002 16:40 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Hee Patrick!

Aangezien ik heel erg van de zelfde muziek als jij houd, wil ik me ook eens gaan verdiepen in die gangsta-rap. Kan je een paar albums (nummers) noemen die je zelf erg goed vindt?

En zou je me ook ff kunnen emailen op exivious@wanadoo.nl ?

Cheers!!
Tymon



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-07-2002 16:55 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

dmx - ruff riders anthem


My madness, my sadness


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 18-07-2002 19:45 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 16:40 schreef Tymon het volgende:
Hee Patrick!

Aangezien ik heel erg van de zelfde muziek als jij houd, wil ik me ook eens gaan verdiepen in die gangsta-rap. Kan je een paar albums (nummers) noemen die je zelf erg goed vindt?

En zou je me ook ff kunnen emailen op exivious@wanadoo.nl ?

Cheers!!
Tymon


Hey Tymon,

Natuurlijk kan dat!!! Hier een paar namen voor je: W.C. en Mack 10 (van West Side Connection), Tray Dee (van Eastsidas), Daz Dillinger en Kurupt van Dogg Pound , Too Short, Tech N9ne!!! ,Numskull en Yukmouth (da Luniz) en da list goes on and on.....

Ik e-mail je snel.........Cheers P.M.

[Dit bericht is gewijzigd door REelax187 op 18-07-2002 20:00]


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 18-07-2002 19:46 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 19:45 schreef REelax187 het volgende:



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2002 20:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 3:57 schreef Mutilator het volgende:


Klinkt verstokt; zeg maar het Asphyx idee; eerlijk gezegd denk ik dat de verstokte fan juist een minderheid is en gedoemd is een steeds kleinere groep te worden.


nee nee mutilator. ik heb niet geschreven dat ik dat ALTIJD vind. dan zou ik inderdaad verstokt zijn. maar ik vind dat sommige band zeer krampachtig trachten te groeien en dat klinkt dan voor geen meter. ik hou bijvoorbeeld veel van ac/dc en het kan mij niks schelen dat die band zich constant herhaalt. ik moet er niet aan denken dat ze nu-metal of zo gaan toevoegen aan hun sound.

dus: een deel van de bands wel van sound veranderen en en deel niet en ik ben zeer gelukkig.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2002 20:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 juli 2002 20:06 schreef attila_de_hun het volgende:
...
dus: een deel van de bands wel van sound veranderen en en deel niet en ik ben zeer gelukkig.


Fine by me; zolang het maar geinspireerd is is mijn criterium; aardig voorbeeld is Paradise lost; jarenlang alle ontwikkelingen gevolgd; is na One second opeens alle inspiratie volkomen weg en in de plaats daarvan krijg je gezapige degelijkheid. Bleurgh!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2002 20:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 20:18 schreef Mutilator het volgende:
Fine by me; zolang het maar geinspireerd is is mijn criterium; aardig voorbeeld is Paradise lost; jarenlang alle ontwikkelingen gevolgd; is na One second opeens alle inspiratie volkomen weg en in de plaats daarvan krijg je gezapige degelijkheid. Bleurgh!


precies! niks aan toe te voegen. wat een draak van een band is dat geworden. terwijl een vergelijkbare band als anathema wel eenzinnnge groei heeft doorstaan.


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 18-07-2002 20:27 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Hee thanks!!

Ik ben er nu een paar aan 't downloaden!

Cheers!
Tymon



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 18-07-2002 20:29 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[quote]Op 16 juli 2002 1:14 schreef McDoom het volgende:
Nu wordt ik helemaal nieuwsgierig!
Als er alleen maar de techniek en complexiteit van "Spheres" inzit ben ik al in mijn nopjes. Dan mag er van mij ook rap inzitten.

...Volop techniek en complexiteit want deze keer wil ik 't ook voor mezelf interessant houden, immers ik speel nu enkel gitaar en kan me concentreren op m'n spel. De raps zullen heftig zijn hoor; 't wordt geen sesamstraat plaat!!! De titels verklappen het toch eigenlijk al: Sidewalk Chalk, Hostage Situation 21 dead, Stalker, Roadblock d.o.a., Drugged & Mugged, PCP Murda, Y2H (year 2 hate), Comascale 3 en Dogwatch(police nightshift).........

Cheers Patrick Mameli C-187


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-07-2002 20:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 20:29 schreef REelax187 het volgende:
Op 16 juli 2002 1:14 schreef McDoom het volgende:
't wordt geen sesamstraat plaat!!!


Dan koop ik 'm nie!!! ik wil sesamstraat!


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 19-07-2002 23:55 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 18 juli 2002 20:29 schreef REelax187 het volgende:
...Volop techniek en complexiteit want deze keer wil ik 't ook voor mezelf interessant houden, immers ik speel nu enkel gitaar en kan me concentreren op m'n spel. De raps zullen heftig zijn hoor; 't wordt geen sesamstraat plaat!!! De titels verklappen het toch eigenlijk al: Sidewalk Chalk, Hostage Situation 21 dead, Stalker, Roadblock d.o.a., Drugged & Mugged, PCP Murda, Y2H (year 2 hate), Comascale 3 en Dogwatch(police nightshift).........

Cheers Patrick Mameli C-187


Nou ben in ieder geval zeer benieuwd naar het eindresultaat
Wanneer verwacht je meer nieuws hierover ?


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 20-07-2002 11:34 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik heb die promo mp3-tjes eindelijk eens gedownd en ik moet zeggen dat het veelbelovend klinkt. Gelukkig wel een echte drummer erbij hè?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 20-07-2002 12:24 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Patrick,

Waarom koop je trouwens niet een POD van Line 6 om je nummers mee op te nemen? Aan het geluid te horen gebruik je nu iets van een metalzone pedaaltje of multiFX bakkie direct in de computer/mixer?

Cheers
Tymon



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-07-2002 2:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vraag me af: is het een studio project of zijn er ook tourambities?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 22-07-2002 21:45 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[quote]Op 20 juli 2002 12:24 schreef Tymon het volgende:
Patrick,

Waarom koop je trouwens niet een POD van Line 6 ......

Ik gebruik Cubase vst32(5.0) als seq. en de vf08 (harddiskrec.), m'n gitaarsound is bewust "vies opgenomen" maar komt niet uit een pedaaltje maar uit een rocktron multivalve; rechtstreeks signaal sturend naar de vf08, puur uit gemakzucht. Deze ideeen snel omgezet naar geluid zijn enkel voor translatie naar audio maar geenzins een produkt. Ik gebruik eigenlijk alleen maar goede processors (Rocktron en Engl=eind+pre-amp) speakers (Gallien Krueger) dus m'n eigenlijke echte sound zit wel goed!

Om de bovengenoemde reden kan ik het ook gerust op 't net ventileren. Omdat de kwaliteit te wensen overlaat maar toch een soort van "sound" creeert (die later in de studio toch vele malen overtroffen gaat worden maar nooit (soms helaas) deze "sound" kan imiteren.)

Cheers P.M.

[Dit bericht is gewijzigd door REelax187 op 22-07-2002 22:03]


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen