IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2002 21:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 21:16 schreef REelax187 het volgende:
Als ie maar niet enkel "metal minded" is want dan ik heb iets anders in gedachten......

Maar ik ben benieuwd en alsvast bedankt voor je interesse en hulp!

Cheers!!!!! P.M.


Hij is zeker niet alleen metal-minded! Dus dat zit wel goed

Zodra ik antwoord heb post ik dat hier ook wel, en graag gedaan!

maar het feit dat je op zoek bent naar een frontman/vrouw betekent dus dat je wilt gaan touren met C187

Cheerz,

SnaacK


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 10-08-2002 21:58 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 21:23 schreef Snaack het volgende:
Hij is zeker niet alleen metal-minded! Dus dat zit wel goed

Zodra ik antwoord heb post ik dat hier ook wel, en graag gedaan!

maar het feit dat je op zoek bent naar een frontman/vrouw betekent dus dat je wilt gaan touren met C187

Cheerz,

SnaacK


Zekerzzzzz.....want niets voel beter dan interaktie met het publiek.....

P.M.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2002 13:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 21:58 schreef REelax187 het volgende:
Zekerzzzzz.....want niets voel beter dan interaktie met het publiek.....

P.M.




Dat is niets minder dan verslavend!!

Cheerz


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 0:04 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2002 13:03 schreef Snaack het volgende:
Dat is niets minder dan verslavend!!

Cheerz


Alhoewel studiowerk mij toch wat beter ligt! De sound is meestal beter zodat je je echt op details kunt concentreren zonder enige afleiding. Verder kom je er pas in de studio achter hoe slecht en slordig je eigenlijk bent. Een hele gewaarwording op-zich.

Ik zou dan ook iedere gitarist aanraden om jezelf zoveel mogelijk op te nemen zodat je een kritischer zelfbeeld kunt initialiseren.

Van je eigen fouten leer je het meest......

Cheers gangstabangers!!!!

p.s. binnenkort een nieuw nummer te d.l. getiteld: STALKER. En we gaan weer een stapje verder......

Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 0:09 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2002 21:58 schreef REelax187 het volgende:
Zekerzzzzz.....want niets voel beter dan interaktie met het publiek.....

P.M.



'K heb nog niets vernomen van je frontmannetje!
Ben nu bezig met (nee, geen penetratie!!!) een meiske omdat een vrouwlijke zangeres toch wel speciaal kan zijn.

P.M.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-08-2002 0:28 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 0:09 schreef REelax187 het volgende:
'K heb nog niets vernomen van je frontmannetje!
Ben nu bezig met (nee, geen penetratie!!!) een meiske omdat een vrouwlijke zangeres toch wel speciaal kan zijn.

P.M.


uhhuh!
zie Aghora of Portal


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-08-2002 14:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 0:04 schreef REelax187 het volgende:
Verder kom je er pas in de studio achter hoe slecht en slordig je eigenlijk bent. Een hele gewaarwording op-zich.
Ligt dat ook niet een beetje aan het feit dat als je beter wordt, je ook steeds kritischer wordt?


Touché, pussycat!


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 16-08-2002 15:49 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

het ligt ook aan het geluid waarmee je opneemt.


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 16-08-2002 18:43 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Jezelf opnemen is inderdaad het beste dat je kan doen, ik doe in die 18 jaar dat ik gitaarspeel niks anders, ik heb er een hele nette stijl aan over gehouden, ik raad dit dus ook aan aan iedere serieuze muzikant

Ben benieuwd naar je project Patrick, zal zeker eens gaan luisteren

Marcel



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-08-2002 18:51 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Inderdaad zeer leerzaam ja en soms schrik je best van jezelf, haha!


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 16-08-2002 19:42 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

En bovendien is 't erg goed voor je ritmegevoel en strakheid om zeveel mogelijk met metronoom te spelen!

Zelfkritiek is van grote waarde als muzikant zijnde.

Cheers,
Tymon



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 21:19 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 18:43 schreef mcoenen het volgende:
Jezelf opnemen is inderdaad het beste dat je kan doen, ik doe in die 18 jaar dat ik gitaarspeel niks anders, ik heb er een hele nette stijl aan over gehouden, ik raad dit dus ook aan aan iedere serieuze muzikant

Ben benieuwd naar je project Patrick, zal zeker eens gaan luisteren

Marcel


Ook fundamenteel is : het zo clean mogelijk proberen te spelen. Vergeet de distortion voor een moment en speel zonder vervorming, luister kritisch naar je spel.

Vooral aanslag (coordinatie rechter en linkerhand en demping van snaren. Probeer ook "uit je hokjes" te spelen en denk niet alleen lineair maar ook dimensionaal.

Zet jezelf een doel in de nabije toekomst en probeer jezelf uit te dagen om dit doel ook te bereiken.

Denk niet : het komt wel aanwaaien want alleen door minimaal een anderhalf uur te oefenen per dag op je instrument raak je echt "vertrouwd" met scales en technieken.

Daarnaast is het ook een pre om wat euro's te besteden aan een goed instrument. Door slechte kwaliteit en afstelling gebeurt het nogal eens dat daardoor een slechte techniek aangeleerd wordt. Persoonlijk ga ik voor STEINBERGER!!!

M'n set-up bestaat uit Engl pre-amp en eindbak (veel beter dan Mesa Boogie) en Rocktron als effects processor. Al mijn dank gaat geheel naar dhr. Allan Holdsworth, heer en meester van de gitaar (lees GOD). Hij heeft m'n ogen, oren en brein muzikaal pas echt geopend.

Cheers!!!

Patrick Mameli.




REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 21:25 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 19:42 schreef Tymon het volgende:
En bovendien is 't erg goed voor je ritmegevoel en strakheid om zeveel mogelijk met metronoom te spelen!

Zelfkritiek is van grote waarde als muzikant zijnde.

Cheers,
Tymon


Oefen zoveel mogelijk met metronoom zodat het je 2e natuur-ritme wordt. Later heb je 'em nl. niet meer nodig omdat ie altijd meetikt in je onderbewuste.

Maar probeer niet altijd helemaal op de tel mee te spelen want dat klinkt te klinisch. Groove is belangrijk! Fluctueer maar... met mate.

Het enige dat telt is zelfkritiek! Wat heb je eraan als iedereen je top vind maar jij vind jezelf nix!?

Cheers Mate

Patrick M.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 16-08-2002 21:28 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Heej Patrick, check voor de aardigheid eens een sampletje op de site van mcoenen

Ben trouwens erg benieuwd naar C-187 en vrouwelijke vocalen kunnen idd interessant zijn.



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 21:54 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 21:28 schreef Myth of Fury het volgende:
Heej Patrick, check voor de aardigheid eens een sampletje op de site van mcoenen

Ben trouwens erg benieuwd naar C-187 en vrouwelijke vocalen kunnen idd interessant zijn.


Heb ik gedaan! Het is niet precies mn stijl maar het doet me deugd dat het level in de loop der jaren flink omhoog is gegaan in Nederland. Alhoewel de aangeboden gitaarstijl op de site wel erg aan Vai en Malmsteen (vanwege techniek en runs (loopjes))doet denken....
Een eigen identiteit creeeren komt eigenlijk ook pas in de loop der jaren tot stand.
Ook ik ben er nog lang niet. Men vind mij erg naar Holdsworth klinken. Zucht, maar het is wel zo.......

Patrick M.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-08-2002 22:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 augustus 2002 21:54 schreef REelax187 het volgende:
Ook ik ben er nog lang niet. Men vind mij erg naar Holdsworth klinken. Zucht, maar het is wel zo.......

Patrick M.


dan is dat je alvast gelukt, je bent toch zwaar fan van 'em? hoe wil je die invloed met gangsta metal kombineren, qua loopjes of ritmes?


Oud Vuil.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 23:23 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 22:40 schreef webblaster wim het volgende:
dan is dat je alvast gelukt, je bent toch zwaar fan van 'em? hoe wil je die invloed met gangsta metal kombineren, qua loopjes of ritmes?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-08-2002 23:28 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

jah, het valt ook niet mee, heh? gitaar spelen en quoten tegelijkertijd.

geintje!


Oud Vuil.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 23:30 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 22:40 schreef webblaster wim het volgende:
dan is dat je alvast gelukt, je bent toch zwaar fan van 'em? hoe wil je die invloed met gangsta metal kombineren, qua loopjes of ritmes?


Hey, whazzz up?!

Om niet teveel op de meester te lijken zal ik alleen sommige aspecten van z'n spel gebruiken.

Vooral de warme chords (gebruik makend van volume pedaal) en natuurlijk m'n solo-spel.

Maar ik heb inmiddels geleerd dat sommige stijlen moeilijker te verweven zijn dan andere. Het eindprodukt moet in ieder geval zwaar heavy worden. Geen guitar-synth, maar puur gitaar en riff-ritme georienteerd.

Cheers! Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 16-08-2002 23:37 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 23:28 schreef webblaster wim het volgende:
jah, het valt ook niet mee, heh? gitaar spelen en quoten tegelijkertijd.

geintje!


Klopt, hahaha......


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 16-08-2002 23:49 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 16 augustus 2002 21:54 schreef REelax187 het volgende:
Heb ik gedaan! Het is niet precies mn stijl maar (...)
Kewl dat je geluisterd hebt !!!
quote:
Een eigen identiteit creeeren komt eigenlijk ook pas in de loop der jaren tot stand. Ook ik ben er nog lang niet. Men vind mij erg naar Holdsworth klinken. Zucht, maar het is wel zo.......

Patrick M.
Aardig wat jaartjes dus



Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 16-08-2002 23:52 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Yep, Allan is DE gitaargod! Er zijn gewoon geen woorden voor om te beschrijven wat hij allemaal doet/kan.

Ik ben al zo veel gitaristen tegengekomen die denken dat Yngwie (arrogante pik) Malmsteen of Steve Vai niet kunnen worden getopt kwa techniek... well... think again!!!
Hij is naar mijn mening de enige gitarist die zelfs in z'n ultra snelle legato licks nog gevoel weet te leggen. Aaaah...kippenvel!!!

En hoe bescheiden hij er bij blijft!

Trouwens Patrick, zijn jouw solo's bij Pestilence (Spheres) geïmproviseerd of gecomponeerd?

Cheers
Tymon



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-08-2002 15:51 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 21:54 schreef REelax187 het volgende:
Een eigen identiteit creeeren komt eigenlijk ook pas in de loop der jaren tot stand.
Ook ik ben er nog lang niet. Men vind mij erg naar Holdsworth klinken. Zucht, maar het is wel zo.......
Vernieuwend zijn is sowieso moeilijk, omdat iedereen denkt dat alles al eens eerder is gedaan. Als je stijl tijdens je ontwikkeling dan ergens op lijkt (of als je ergens 'van hebt gejat'), maakt dat m.i. niet zoveel uit, als je dat maar goed doet (en met mate). Dan is het wat mij betreft eerder een compliment aan de invloed dan een schande voor de beïnvloedde.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-08-2002 15:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 23:52 schreef Tymon het volgende:
Ik ben al zo veel gitaristen tegengekomen die denken dat Yngwie (arrogante pik) Malmsteen of Steve Vai niet kunnen worden getopt kwa techniek... well... think again!!!

Ik wil techniek niet wegcijferen, want dat is natuurlijk wel je basis. Maar wat is er gebeurd met "liedjesschrijven?" Met een goede techniek en goed geluid alleen kom je er niet. Composities zijn misschien nog wel belangrijker (vanuit de luisteraar geredeneerd, in ieder geval).


Touché, pussycat!


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 19-08-2002 23:16 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Ik sluit me bij bovenstaande aan

C-187 klingt echt
Lekker technisch, maar imho niet te

Ik ben alleen zeer benieuwd naar de op de samples nog ontbrekende gangsta-rap invloeden.



Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen