|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hij is ook niet zo intuitief.... 200 kilo komkommers, 99% is water --> 198 kg. is dus water. Dat betekent dat 2 kg. "vaste massa" is. Die "vaste massa" verdampt natuurlijk niet. Na de warme dag is er nog steeds 2 kg. vaste massa. Er is wel water verdampt --> het gehalte water is van 99% naar 98% gegaan. Maar dat klinkt bedrieglijk, want procenten zijn relatief. Je moet het zo zien: als 98% water is, hoeveel is dan "vaste massa"? --> 2%. Van die vaste massa weten we al hoeveel het weegt, nl. 2 kg. Die 2 kg. komt overeen met 2%, dus 1 kg. komt overeen met 1%. De hele partij komkommers is 100%, dus 100 kg! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: t=0 totaal gewicht = 200kg 99% = water 1% = vaste stof = 2kg t=1 98% = water 2% = vaste stof = 2kg => 100% = 100kg |
|
toen ik las dat het 100 was zat ik daar ook aan te denken maar ik vond het maar stom lijken, pff dit soort dingen zijn niet aan mij besteed Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER |
|
Och jullie zijn heel lief, maar verdoe je tijd niet aan mij. Ik heb wiskunde alleen maar gehaald omdat de leraar me aardig vond. En ik ben niet helemaal nuchter. Meer hersengymnastiek aub! cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
|
Tis wel geen puzzel maar het is iets waar je je kop op kan breken zoals veel filosofen doen en hebben gedaan: Probleem stelling: Stel, je hebt 2 onverwoestbare perfecte objecten. Object 1: staat stil en kan NOOIT van zijn plaats gaan. Object 2: gaat recht op object 1 af en kan NOOIT worden gestopt. (en ook geen snelheid minderen) Vraag: Wat gebeurd er als die 2 object elkaar raken? [nee, dit heb ik niet terplekke verzonnen, ik heb hier lang geleden over gelezen ergens in een bieb. Echter welk boek het was weet ik niet meer. Toch denk ik hier snachts nog steeds over na als ik niet kan slapen enzo.] [Dit bericht is gewijzigd door Hamer op 01-07-2005 1:47] |
|
quote: Ah, lief! |
|
|
|
Interessante hypothese, maar ook niet meer dan dat. Theoretisch gezien een onmogelijkheid. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Daarom is het ook phylozoviesch |
|
Ik weet opeens weer waarom ik filosofie zo'n wollig geouwehoer vind. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
lol! Maar ontopic |
|
Hmmm de partij komkommers weegt nu totaal 100 kg? EDIT: Woops ik ben drie eeuwen te laat. Nouja [Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 01-07-2005 8:26] Zenial |
|
quote: dit is alleen hypothetisch, ongeveer hetzelfde als een getrouwde vrijgezel. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Is toch niet moeilijk? Gegeven jouw probleemstelling zullen na een tijdje allebei de objecten zich op dezelfde plaats bevinden. Is dit niet mogelijk? Dan is de probleemstelling fout. Klaar. Zenial |
|
quote: dat heb ik ook (+10 uur ) Maar ik had hem wel goed! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
"Ik zal de spits afbijten met een breinbreker die op het werk langskwam, waarvan ik de oplossing (nog) niet heb, maar hij schijnt te moeten kunnen: Er zijn 12 uiterlijk identieke ballen. 11 van deze ballen hebben tevens hetzelfde gewicht, één bal heeft een afwijkend gewicht. Je weet NIET of die bal lichter of zwaarder is dan de rest (dit is een belangrijk gegeven!). Het is zaak uit te vinden welke bal het afwijkende gewicht heeft. Je hebt hiervoor tot je beschikking een bijzonder simpele balans: geen gewichtsaanduiding, gewoon twee bakken waarin je ballen kunt leggen. Als één kant zwaarder is zal de balans naar die kant doorslaan, verder niks. Deze balans mag je voor niet meer dan DRIE wegingen gebruiken (daarna is de volgende ZM'er aan de beurt om de oplossing proberen te vinden en de rij is al zo lang )." Probleem van de eerste post en oplossing: 12 ballen, betekend 4x3 met 3 wegingen. Dus je weegt eerst 6 tegen 6, dit valt 1 kant op. Dan weeg je 3 op 3 dit weegt 1 kant op. Je houdt er vervolgens 3 over en je hebt nog 1 weging uit te voeren. Dit valt ofwel naar 1 kant ofwel balans, Dan weet je hoe dan ook welke bal het is. Ik weet niet of er een antwoordt op was, maar ik zag dit probleem toevallig "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Niet om het een of ander, maar je weet dus niet of de afwijkende bal zwaarder of lichter is, dus bovenstaande oplossing gaat niet op.. Bovenstaande puzzel speelt al een jaar of drie, en volgens mij zijn er ook al eens oplossingen gepost, maar als je geen zin hebt om het topic door te spitten of te google'n , dan kun je ook hier terecht: http://users.skynet.be/vanstraelen/_private/biljartballen12.doc [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 02-07-2005 23:29] |
|
o hehe, ja dan wordt het een ander verhaal. Ik dacht dat het zwaarder was. Silly me "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
http://members.lycos.nl/agentstaal/alles/oplossing.txt iemand van dit forum heeft dit es gepost, had em voor een ander forum online gezet. ajb. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
verkeerde topic. [Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 31-08-2005 22:37] Bazzio Attacks!!! |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |