|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Maar het heelal bijvoorbeeld, dat kun je ook niet zien. Bestaat het dan eigenlijk wel? |
|
het niets is zwart omdat: er geen licht is die je ogen bereikt, dus kan je niet zien wat er is!! fear my moo of wrath |
|
Maar iets wat bestaat uit niets, is dan toch ook niets? |
|
Waarom zijn er dan zoveel namen voor niets? |
|
Deze hele discussie draait uiteindelijk maar op één ding uit... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Op loze opmerkingen van Greycloack .. |
|
(het) Niets bestaat niet. Als het bestond dan was het wel een iets. Life doesn't get much better than this! |
|
het "niets" bestaat wel degelijk, maar dat is in voorgaande posts al prima uit de doeken gedaan. Het "niets" kan alleen nooit ontdekt / ervaren worden , gezien onze aanwezigheid. Wat niet ontkracht dat het"niets" niet bestaat, het is alleen onmogelijk te ervaren. "Niets" is de ruimte tussen de delen... daar waar "niets" is. why would you listen to me? |
|
quote:Ok, maar in de ruimte tussen delen is ook iets: niets! Als iets er niet is wil het niet zeggen dat het niets is. Alles is defineerbaar. Dus ook de ruimte tussen de delen [namelijk: de ruimte tussen de delen]. |
|
quote: Van mij mag je er een woordspelletje van maken hoor... Lees je post eerst eens... Eerst zeg je dat dat er in de ruimte tussen de delen "iets" zit, namelijk "niets" (?...) Daarna defineer je de ruimte tussen de delen als "de ruimte tussen de delen." (zo kan ik ook een auto als auto defineren toch?...) "Niets" bestaat waar "alles" afwezig is. "Niets" is dus vooral een mentale constructie. (immers, in de fysieke wereld niet te ervaren.) [Dit bericht is gewijzigd door antimetal op 24-12-2002 17:47] why would you listen to me? |
|
Oke de dichtste benadering die ik bij niets heb is het ontbreken van iets.(tja daar gaan we weer, dan is het alweer iets namelijk het ontbreken van iets ) |
|
niets kan alleen niets zijn als het iets heeft "iets" heeft om zich aan te spiegelen And my marlboro light |
|
quote: Hoe bedoel je "tussen de delen"? atomaire deeltjes of zoiets? Ik weet niet of er wel zoiets als niets bestaat in ons heelal. Op plekken die wij als "niets"ervaren, ook op atomaire schaal, wil nog niet zeggen dat er ook niets is. Sommige dingen kunnen wij gewoon niet meten. En dat zal ook wel nooit lukken. Ik heb er verder geen verstand van maar wetten als diffusie, gelden die ook op schaal kleiner dan het atoom? Er werd ook gezegd dat "niets" eruit ziet als een zwarte ruimte. Maar dan is er wel iets namelijk zwarte ruimte. "Niets" is een begrip dat wij absoluut niet kunnen voorstellen.Daar zijn onze hersenen te simpel voor. |
|
arf... weer zon topic.. jullie zitten maar ruzie te maken over wie er gelijk heeft.. wtf |
|
Nee hoor. Je weet toch dat IK altijd gelijk heb |
|
quote: das natuurlijk wel zo |
|
Tada .. SLOTJEEUEUHHH |
|
quote: het niest is zwart omdat er geen licht is, dus je zal er nooit wat zien, want als er licht zou zijn, dan is er wel iets!!! fear my moo of wrath |
|
quote: Als iets zwart is weerkaatst het helemaal geen licht, maar absorbeert het al het licht dat erop valt. Het "niets" een kleur toekennen is sowieso nogal loos, eigenlijk . |
|
dat zeg ik toch ook....... fear my moo of wrath |
|
als ik het niets moet uitleggen, dan zeg ik: de periode zo rond vandaag ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
hm ik denk dat we ons alleen iets kunne voorstellen bij het relatieve niets, nl het niets vergeleken met iets, of liever de lege ruimte tussen weet-ik-veel wat. dat relatieve niets zit overal> de ruime tussen atomen enz... het absolute niets daarentegen, ik zou zeggen begin er niet aan tenzij je in een gesticht wil verzorgd worden Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. |
|
denk ik Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. |
|
Ga zitten, adem eerst rustig in en uit, en probeer het woord NIETS volledig letterlijk te interpreteren. Kijk je vrijwel onmiddellijk verbaasd weer op, en zeg je tegen jezelf "Ho maar, ik kon helemaal nergens aan denken!", dan bent u geslaagd. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |