IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Migraine Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 12:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ben op zoek naar informatie over behandelingen van migraine.

Niet voor mezelf overigens.
Wie heeft er ervaring mee?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2002 12:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Jane heeft regelmatig migraine..

En aangezien wij elkaar wel vaker zien () weet ik er ook wel wat van.. Behandeling is er niet omdat ze nog steeds niet weten wat migraine precies is.

Er zijn wel enkele zeer dure middelen die schijnen te helpen, maken een aanval minder lang en minder intens. Er is iig een neusspray op de markt die erg goed schijnt te werken (kost 100 euro voor een flesje) en er zijn ook pillen, kosten 20 euro per stuk meen ik..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 12:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SheRa heeft ook erg veel last van migraine, het beperkt haar gewoon in haar doen en laten en ik weet er eigenlijk weinig vanaf, zodoende.

Er is één remedie, een zenuw door laten snijden, maar dat is wel erg rigoreus


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2002 12:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Een zenuw door laten snijden???? OMFG!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jep, daarom wil ze dat ook niet


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2002 12:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Begrijpelijk..

Verder hou ik mijn mond trouwens, Jane weet er veeeel meer vanaf dan ik.. Ze is nu werken maar rond 16.30 is ze thuis.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 24-12-2002 13:09 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik heb zelf ook Migraine hoewel ik er de laatste tijd niet zo'n last van heb gelukkig, 't is knap fucked up.
Ik kreeg toen van m'n dokter zo'n paardemiddel waardoor je bijna compleet van de vlakte gaat en das ook niet echt prettig maar op zo'n moment weet je ook niet meer wat voor of achter is dus neem je die dinge maar.
Je hebt nu trouwens ook een soort pen (althans daar lijkt tie op) die kun je ergens tegen je hoofd zetten en die stuurt dan een soort pulsen door je hoofd waardoor de migraine afneemt.
Ik heb er hele goede verhalen over gehoord, 't schijnt echt te werken maarja ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 24-12-2002 13:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik heb het ook regelmatig (minimaal 1x in de maand) in een lichtere vorm (ben niet misselijk alleen koppijn) en het duurdt dan 3 dagen lang. Ik heb Immigran gekregen, zijn pillen a 10 euro per stuk, maar ook in neusspray en eventueel spuit verkrijgbaar. Is dan alleen een stuk duurder, maar ideaal als je misselijk bent. Dat spul werkt trouwens waanzinnig goed voor mij, moet het wel drie dagen lang slikken omdat de pijn alleen onderdrukt wordt. Soms werken ze te goed en denk ik dat ik weer van alles kan doen, zoals achter de computer duiken. Dat is echter funest.Ik kom gemiddeld op zo'n 5 pillen per migraine aanval totaal uit. I.i.g. langs de doctor gaan (moet je toch als je medicijnen wilt), het kan ook wat anders zijn dan migraine.


Bazzio Attacks!!!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 19:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Migraine is echt vreselijk!

Ik heb er van kleins af aan last van, en idd Jenje het beperkt je in je vrijheid.

Wat migraine precies is weten ze eigenlijk niet, er wordt weleens gedacht dat bloedvaten vernauwen en andere verwijden. Dat zou die extreme pijn veroorzaken. Wat wel bekend is zijn de 'uitlokkers' zoals stress, ritmeveranderingen, oververmoeidheid en sommige voedingsmiddelen.

Dit is eigenlijk voor iedereen verschillend, maar je kan de aanval wel voelen aankomen.
Voor een aanval kan je je ineens overdreven fit voelen, of heel moe zijn, honger hebben, heel erg koud hebben, overgevoeligheid voor geur,licht en geluid, veel geeuwen.

Vrouwen hebben er vaker last van dan mannen, waarschijnlijk door hormoonschommelingen.

Het doorsnijden van een zenuw lijkt me eigenlijk onzin, omdat er nog geen duidelijkheid bestaat omtrent de oorzaak.

Ik heb een vrij zware vorm van migraine, wat inhoud dat ik slecht zie, elk geluid is als een hamerslag, verschrikkelijk overgeven, overgevoelig voor licht. Ook kan verwardheid optreden, verlammingdverschijnselen en moeilijk kunnen praten zijn ook kenmerken.

De beste remedie is slapen in een donkere, koele en stille kamer met een emmertje naast je bed

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 24-12-2002 19:40]


Don't blush when I rip you open


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 19:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

SheRa heeft als ik jou lees ook een vrij heftige vorm, ong 1x in de week.
Elk geluid doet haar pijn, elke felle lamp.

Ze kan bevoorbeeld als ze weer een aanval heeft niet liggen, ze moet rechtop zitten.
Ze moet er soms van overgeven zo'n pijn, en dan is ze echt zo enorm wanhopig. Dan zit ze te huilen dat het op moet houden.
Beroerde is dat je er niks aan kunt doen! Ik kan haar dan niet eens vasthouden, zelfs dat doet pijn ...

Ik hoop zo dat ze een keer een remedie vinden hiervoor.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 19:49 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

1 keer in de week is erg veel, dat is gelukkig bij mij verleden tijd.

Wat misschien kan helpen is een zeer vast slaap - waakritme opbouwen. Verder moet ze proberen om de uitlokkers van de aanvallen te gaan herkennen.

Ik weet niet of ze veel medicijnen neemt, maar dat is absoluut geen oplossing , die onderdrukken alleen de klachten.

Je komt er nooit helemaal van af, maar het kan wel minder worden.
Toen ik 15 was , had ik ook elke week een aanval nu gemiddeld 1 keer per maand.
De aanvallen worden ook steeds korter.

Hoe lang duurt een aanval bij haar?


Don't blush when I rip you open


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 24-12-2002 19:49 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Jeetje ik wist niet dat migraine zo erg kon zijn zeg
Wat vreselijk Zit ik een beetje te zeiken dat ik reuma heb


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 19:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2002 19:49 schreef JaneDoe het volgende:
1 keer in de week is erg veel, dat is gelukkig bij mij verleden tijd.

Wat misschien kan helpen is een zeer vast slaap - waakritme opbouwen. Verder moet ze proberen om de uitlokkers van de aanvallen te gaan herkennen.


Helaas heeft ze erg onregelmatige werktijden, en een echt vast ritme gaat dan ook beetje moeilijk

quote:
Ik weet niet of ze veel medicijnen neemt, maar dat is absoluut geen oplossing , die onderdrukken alleen de klachten.

Alleen pijnstillers, Ibuprofen, andere medicijnen is ze immuun voor geworden ...

quote:
Je komt er nooit helemaal van af, maar het kan wel minder worden.
Toen ik 15 was , had ik ook elke week een aanval nu gemiddeld 1 keer per maand.
De aanvallen worden ook steeds korter.

Hoe lang duurt een aanval bij haar?

Varieert of die Ibuprofen aanslaat, meestal kan ze het een half uur tot een uur van te voren aan voelen komen, en regelmatig kan ze het dan met de ibu wegkrijgen. Maar een flinke aanval kan uren duren .. 4, 5 uur is niet raar


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 19:52 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 24 december 2002 19:49 schreef Sorpresa het volgende:
Jeetje ik wist niet dat migraine zo erg kon zijn zeg
Wat vreselijk Zit ik een beetje te zeiken dat ik reuma heb


Mensen gebruiken migraine vaak als een duur woord voor hoofdpijn. Migraine is absoluut geen hoofdpijntje die je met een pijnstiller oplost. Het is echt extreme pijn.

Maaruh.. reuma is ook echt klote lijkt me!


Don't blush when I rip you open


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 24-12-2002 19:53 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

quote:
Op 24 december 2002 19:52 schreef JaneDoe het volgende:
Mensen gebruiken migraine vaak als een duur woord voor hoofdpijn. Migraine is absoluut geen hoofdpijntje die je met een pijnstiller oplost. Het is echt extreme pijn.

Maaruh.. reuma is ook echt klote lijkt me!


Ja reuma is klote! Echt niet leuk...
\Maar het beperkt zich gelukkig tot 1 knie


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-12-2002 19:56 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Van wat ik gehoord heb is reuma ook niet bepaald prettig om te hebben. Een meisje van mijn werk heeft het waarschijnlijk (resultaten vd test moeten nog binnenkomen) maar wat ze over reuma vertelde is het echt verrot om reuma te hebben. Over migraine: m'n tante heeft er ook last van, eens in de maand ofzo dus niet zo heel erg veel maar die is dan ook 1 a 2 dagen compleet uitgeschakeld.... Veel sterkte migraine en reuma patient(en)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 19:59 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Pijnstillers kots ik gelijk weer uit, en krijgen daardoor niet de kans om goed te werken.

Ze moet echt stoppen met pijnstillers slikken, anders krijgt ze nog medicatiehoofdpijn erbij.

Haal anders bij de drogist of reformwinkel 'Miginal' of 'naam vergeten' (vergelijkbaar product)
Dat voorkomt die schommelingen in je hormoonhuishouding en hoofd.

Shera veel sterkte


Don't blush when I rip you open


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 24-12-2002 20:02 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2002 19:59 schreef JaneDoe het volgende:
Pijnstillers kots ik gelijk weer uit, en krijgen daardoor niet de kans om goed te werken.




dan heb je altijd nog zedpillen , die kan je iig nie uitkotsen


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 20:04 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Maar pijnstillers helpen niet tegen migraine.


Don't blush when I rip you open


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2002 20:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zal eens kijken of dat helpt.
Ze heeft al heel veel geprobeerd aan medicijnen.

Ubiprofen werkt meestal wel, maar dat spul is best heftig .. (vooral de 400mg versie)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-12-2002 21:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2002 20:06 schreef Jenje het volgende:
Ik zal eens kijken of dat helpt.
Ze heeft al heel veel geprobeerd aan medicijnen.

Ubiprofen werkt meestal wel, maar dat spul is best heftig .. (vooral de 400mg versie)


Ibuprofen

Ik ken die dingen, Jane gebruikt ze idd tegen opkomende migraine (soms met succes) en ik gebruik ze om rugpijn te verzachten. Ik heb ook van die grote roze 600mg apparaten, alsof je een zeppelin doorslikt


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 24-12-2002 21:39 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

lees dit nu pas. mijn vrouw heeft al jaren migraine aanvallen, en niet van die kleine ook. ibuprofen en andere pijnstiller werkten niet meer.

op doktersadvies slikt ze nu elke dag propranalol, wat als hoofdmiddel heeft, dat het het hart beschermt tegen een te grote activiteit, waardoor het hart rustiger word.

als bijwerking is het te gebruiken als onderhoudsmiddel ter voorkoming van migraine aanvallen als andere medicamenten niet helpen of niet toe gepast mogen worden.
heb ik uit de bijsluiter.

dokter grapte er bij dat je er gratis een sterk hart er van krijgt.

tis dus een dagelijks medicijn, maar misschien toch een tip voor mensen met migraine klachten, vraagt uwer dokter!

ps, dit is eens een keertje geen onzin.


Oud Vuil.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 24-12-2002 22:09 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

nog nooit geen last van gad



blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 24-12-2002 22:58 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ook mijn vrouw heeft last van migraine zij gebruikt propranol en amitriptiline dagelijks en bij een aanval maxaxalt smelttabletten die z e onder haar tong moet laten smelten waar we zelf 26 EURO voor bij moeten betalen maar toch ook dan moet ze even bedrust houden in de slaapkamer die ik verduister voor haar ze kan ook niet tegen kaarslicht als ze daar naar kijken krijg ze vaak al een aanval


welcome to hell,fuckin, hell yeah


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 24-12-2002 23:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 24 december 2002 22:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ook mijn vrouw heeft last van migraine zij gebruikt propranol en amitriptiline dagelijks en bij een aanval maxaxalt smelttabletten die z e onder haar tong moet laten smelten waar we zelf 26 EURO voor bij moeten betalen maar toch ook dan moet ze even bedrust houden in de slaapkamer die ik verduister voor haar ze kan ook niet tegen kaarslicht als ze daar naar kijken krijg ze vaak al een aanval


zo, dat klinkt niet fijn. mijn vrouw trekt het gelukkig met alleen propranalol.


Oud Vuil.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 24-12-2002 23:08 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Ik gebruik helemaal geen medicijnen meer tegen migraine en nu gaat het veel beter met me.

Ik meer een voorstander van homeopatische middelen tegen migraine en de uitlok-factoren zoveel mogelijk te vermijden.

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 24-12-2002 23:08]


Don't blush when I rip you open


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen