Asgorath |
Praise the Tuin Kabouters |
|
|
|
Posted 28-02-2003 20:46 by Asgorath |
|
|
Dit is een beetje aangepaste versie van het verhaal dat naar Paul en Michiel is gegaan toen ze er over vroegen. Ik post het vooral omdat zoveel mensen niet echt weten wat er gebeurd is. Verder laat ik het na deze post achter mij. En wil ik even iedereen op het hart drukken dat dingen als "wraak nemen" echt niet cool zijn. Er blijken wat DoS attacks richting bands als WHW en MoD te zijn gegaan. Wat echt absoluut niet cool is. Laten we het iets waardiger houden en niet dezelfde dingen terug doen (WHW en MoD hebben en hadden trouwens zelfs helemaal niets te maken met dit alles!).
Wat er precies gebeurd is (mijn versie obviously) is dat een paar jaar terug (denk 2) ik ineens een super kwaade e-mail kreeg van Rich Walker van Solstice. Hij had de bandlist entry gezien voor zijn band en daar had ik op gezegt dat de band inmiddels bekendheid aan het krijgen was ook door het feit dat Hammish ( nu MDB ) er ooit in gespeeld had. maar dat de band cool en groot genoeg was om daar niet van te hoeven steunen (iets van die bewordingen).
Blijkbaar haat Rich Walker Hammish en elke insunuatie dat Solstice iets met hem te maken had was fout. Kortom veel gedreig en gepuf. Waar ik altijd lekker op regeer door obviously er niet op in te gaan. Zeker omdat de entry nog positief was ook. Ik kon zijn probleem niet begrijpen. Het liep nog al uit de hand en die gast begon me een partij te schelden. Niet erg onder de indruk heb ik toen alle e-mail conversaties vrolijk online op het forum gezet. Daar ben ik nog al hard in dan. Vooral toen hij begon te dreigen.
Nadat we wat problemen hadden met wat nadrijgingen en wat rare fans die ons voor alles en nog wat uitmaakte heel lang niets meer. Tot ongeveer een maand of misschien 2 voor oud en nieuw. Heel veel trolls, heel erg in het "hail & kill" verhaal waar Rich Walker ook nog al groot op is. Er bleken ook best wat aanvallen op de server te zijn volgens onze host. Nadat alles qua security redelijk was dichtgetimmerd bleven de trolls nog wel. Ik heb toen ze ook gewaarschuwd. Gezien hun hoge praise Solstice gehalte heb ik gezegt dat die fans van Solstice moeten uitkijken of ik haal de politie erbij (voor de DoS attacks).
Een tijdje later komen er steeds meer en ook ineens steeds meer tradionale doom bands. Rich Walker zelf verschijnt ook ten tonele. Die viel mij meteen op vanwegen zijn e-mail adres. Ik begon ook ineens heel veel rare info te krijgen over allemaal bands die onder zijn vleugel vielen en zogenaamde super cult bands waar ik echt never nooit van gehoord had. Ook op het forum begonen ze informatie over deze dingen te versprijden. Ik had gehoopt dat ze eindelijk de strijdbijl wouden begraven. Nettjes hun nieuws overgenomen om te laten zien dat ik ook hun steun.
En daarbij een redelijke hoeveelheid trad. doom bands leken de verhalen te bevestigen. Zelfs Rush Smith van Black Tears distribution (waar ik gezien zijn kennis best een hoge pet van op heb). Het troll gedrag bleef ook doorgaan door een steeds terugkeerde troll. Ik begon ook doodsbedrijgingen te krijgen en mensen die me gingen vertellen hoeveel ik wel niet gehaat werdt.
Uiteindelijk is het me dus teveel geworden en heb ik het forum gesloten. Iemand die Rich Walker kent heeft me verteld toen dat het wel eens een geplande actie van hem en vrienden zou zijn kunnen geweest. Ik ben toen de interne messenger service gaan nalopen wat die mensen allemaal aan elkaar poste en dat was echt gewoon te walgelijk voor worden.
Steve van Thee Plague of Gentilmen, Patrick Walker van Warning en neefje van Richard Walker (als menig troll - hij erkende in een post dat hij ze allemaal was), Albert van Reverend Bizarre en ook Richard Walker zatten hele plannen uit te broeden de website en mij kapot te maken. Lachen over de misinformatie die ze versprijden. Iemand als Albert, amar ook Patrick Walker deden uitspraken als "I hate them all". Richard Walker gaf instructies aan Patrick Walker. Ook Albert vertelde hem een keer niet steeds hetzelfde font te gebruiken, maar waarschijnlijk waren de meeste mensen toch te dom om hem steeds terug te herkennen hieraan.
Steve en Patrick vooral hebben heel wat afgelachten over de schade die ze deden. Steve vervloekte zelfs De Dutch Doom Day waar hij heeft mogen spelen. Noemde het de Dutch Goth Day waar alleen maar goth mietjes kwamen ofzo. En een heele rare conversatie tussen Patrick en Steve over het oprichten van een Nazi Doom-metal band (Patrick noemde het zo, Steve wou het niet zo clasiciseren.. geen idee wat hij in gedachten had - denk eigelijk niet iets Nazi achtigs gezien zijn eigen blijkbaar nog al linkse verleden), het vergelijken van idiologieen kwam ook ter spraken.
Vooral ziek is hoeveel lol ze hadden over een nep bedachte persoon door Richard Walker die in een auto ongeluk betrokken was. En dat alle "stoners and goth's" (80% van de muziek die zij zo noemen is veel harder dan waar zij naar luisteren maar okay) zo dom waren hun beterschaps wensen te posten. Ik vond het al vreemd (maar ja, beetje hopen dat Richard Walker bekeerd was en dus niets doen om hem te beledigen). Die post is dan ook gemaakt om het topic waarin mensen hun condoliances aan de vriendin en familie van een overleden bandlid van Funeral belagelijk te maken. haha, lachen er is iemand die zelfmoord gepleegt heeft.
Kortom ik heb toen het forum heropend en wat van hun prive post openbaarlijk gemaakt. Steve van Thee Plague of Gentlemen heeft me meteen gedreigt aan te klagen want het was slander en ik had het zelf bedacht (dit komt dus van iemand die maanden lang nep informatie de weerld in hielp en mijn naam door het slijk haalde) - Ik heb gewoon de ruwe data gepost van zijn mails. Richard Walker heeft me vervolgens bedrijgd.
De man probeerd mensen die hij haat echt op elke mogelijke manier kapot te maken en heeft een groot aantal trouwe bands die hem blind volgen. Er zijn nu ook al een postsop bijv mp3.com gesignaleerd van "fucksolstice@doom-metal.com" die doom-metal bands aanvalt. Kortom waarschijnlijk, Rich Walker die onze naam probeerd kapot te maken door zulke acties.
Kortom ik walg een beetje van alles. Vooral toen ik al die prive posts van hun zat door te lezen. De haat en de ziekelijkheid was gewoon zo overweldigend dat je het bijna voelde. Echt van een niet fris niveau dat wil je niet weten. En dan te bedenken dit allemaal omdat doom-metal.com niet "true" zou zijn. Want dit was allemaal gedaan onder de guise van de "The True Doom Circle" ofzo.. Zogenaamt om elkaar te steunen en helpen, meer dus om andere mensen kapot te maken.
Het stomme is dat ik bijv. Reverend Bizarre een plek op een compilatie album had aangeboden. Ik zou zelf diep in de buidel tasten om een proffecionele compilatie CD van onbekende doom bands uit te brengen. Een nieuw kindje van mij waar ik nog heel stil over ben geweest. Proffecioneel geperst, full colour booklet, etc. Duure grap maar dat had ik er wel voor over. En dan te lezen hoe die mensen gewoon doel bewust mij hebben proberen kapot te maken.
Omdat het gewoon moest ophouden heb ik toen de hele website gesloten. Als je zoveel werk in iets steekt en je krijgt de fanatieke haat van een groep mensen als beloning. Dat was alles behalve cool. Zeker als het mensen zijn wiens muziek jij juist promoot. Daarnaast is het geen prettig gevoel om te weten dat echt een fanaat het zo op je gemunt heeft, iemand naar wie nog redelijk wat bands luisteren ook.
Ik zeg er wel bij dat de mensen die bij hem betrokken zijn en met wie ik nog goed kan omgaan (bijv. WHW, de main gast daarachter Tom is een coole gozer) zeggen dat Rich niet een geplande aanval bedoelde en geen controle had over Patrick, Albert, etc. Of hij nu zijn "brother" probeerd te verdedigen, naief is, het echt zo is, etc. Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat elk negatief voorval met doom-metal.com de afgelopen jaren op een of andere reden altijd Meneer Walker's naam viel (direct of indirect). Wat zeer spijtig is want ik heb nooit een oorlog met die gast gewilt. Zelfs altijd geprobeerd zijn band te promoten.
Maar de website staat weer online. Ik ben er niet echt meer bij betrokken, maar alles staat er weer nu. Het beste is om gewoon alles te laten rusten. Haat dragen tegen deze mensen is zinloos en ze aanvallen nog minder. Dat is ook niet echt cool verder.
"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com
|