|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Heb jij wel eens ooit met andere metalheads van gedachte gewisseld????? you say you're men, we know you're cowards |
|
quote: Ik wel, en op basis van de reacties in dit topic kan ik de topicvraag nu niet bepaald met 'ja' beantwoorden. |
|
quote: Dan verschillen wij klaarblijkelijk van mening Maar toch denk ik dat de denkbeelden van een metalhead heel wat meer intelligentie uitdragen dan die van zo'n trance-mongool. you say you're men, we know you're cowards |
|
Veel metalheads (en forummers) willen zich graag intelligenter voor doen dan ze zijn. Tjah, doe maar lekker gewoon zoals je van jezelf bent. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: jep. maar zelfs ook wel eens met mensen die niet naar metal luisteren en kan niet zeggen dat die dommer leken. |
|
quote: hmmm ja, ik ken er wel 1 hier op het forum. enniewee of metalfreaks slimmer zijn, moeilijk te zeggen. Zou je een onderzoek van moeten maken zou ik zeggen "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
zij zijn over het algemeen geen kuddedieren en hebben meer eigen mening waardoor zij intelligenter uit de hoek kunnen komen (en zijn) denk ik wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Als je kijkt naar het metalgenre dan zie je naar mijn mening kudde dieren genoeg. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: maar als je echte metalheads vergelijkt met breezahgoths is het weer een ander verhaal wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Hahaha, das inderdaad waar. Maar dat kun je dan van ieder genre zeggen. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: you've got a point..... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Wat een volslagen onzin. Alsof je muzieksmaak, en de levensovertuiging die daar (bij een aantal) mee samenhangt, je snuggerheid beïnvloedt. of dat je 'slimmer' bent, wat dat ook mag betekenen. Je schoolopleiding zegt al helemaa geen fukk over je intelligentie (ik doe vwo ), en er zitten bij mij op school zulke vreselijke domme mensen. terwijl er genoeg mensen zijn, met een lagere opleiding, veel meer weten, en veel verstandiger zijn, dan mensen met een hogere opleiding. maar goed, het ging over MeTaLfReAxxx. ik vind het generaliserend om te zeggen dat metals intelligenter zijn. *edit* morgen meer, ben nu een beetje te gaar [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 09-03-2003 23:10] |
|
quote: Dankje, dat doet me nou goed. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: je kan nog steeds een loser zijn als je slim bent |
|
UHmz ik heb zelf ook MAVO gedaan en luister nu al 13 jaar metal. Ik zou eigenlijk HAVO moeten doen, maar daar had ik niet z'n zin in destijds.... |
|
Als metalhead heb je waarschijnlijk een andere kijk op vele dingen dan *ahem* normalo's, maar dat maakt je niet slimmer of dommer. Waar ik wel kan inkomen is het feit dat je wat sneller in aanraking komt met dingen als oude geschiedenis, mystiek,...noem maar op...maar metal is daar geen vereiste voor, ik ken mensen die me wat omhoog kunnen hangen over Scandinavische mythologie zonder te weten wat 'viking metal' inhoudt. Ik ga mijn vrienden die niet naar metal luisteren niet scheef bekijken als ze me wat vragen gaan stellen over hoe en waarom ik met extremere (vanuit hun standpunt dan) metal bezig ben. Er wordt af en toe wel eens een geestige opmerking over 'metalheads' gemaakt, maar dat helpt om alles eens vanuit een ander perspectief te bekijken. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Er is wel wat voor te zeggen dat metal redelijk complexe vormen kan aannemen, ik noem een cryptopsy. Er is toch wel een zekere intelligentie nodig om te kunnen horen en begrijpen wat er allemaal gebeurd. Het is in ieder geval een feit dat top40 nummertjes makkelijk in het gehoor zijn en geen "processing" power nodig hebben om het maar ff zo uit te drukken :D "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Hmmm... aan de ene kant zaten de meeste metalheads bij mij op school wel op vwo, maar aan de andere kant ben ik nu op de universiteit zo ongeveer de enige metalhead. Maar puur en alleen op mezelf gebaseerd zijn metalheads geniaal Zenial |
|
quote: Dat is bij ook zo, in mijn 2e jaar ben ik eigenlijk de enige. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Misschien ben je de enige die enigzins laat merken dat hij naar metal luistert. ik heb het over "blend-in" metalheads (steeds 'gewone'kledjj, vaak geeneens lang of géén haar) , waar je zelden of nooit van kan vermoeden dat ze het zijn, tenzij je er mee gaat praten. Heb ik al vaker meegemaakt en onlangs nog een kennis van me tegen het kijf gelopen op metalfest: als je hem daar wegplukte zou je nooit zeggen dat die kerel ook al jaren met metal bezig is. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Metal == muziek. Wat is de link tussen muziek en intelligentie? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: het enige is dat metal, je vaak kan aanzetten om wat meer in de onderwerpen te gaan spitten, dan bijvoorbeeld R&B'ers met hun "I've got mo'money, gonna get busy with my honey..,yo"-toestanden. Niet dat alle discotheek-liefhebbers dummies zijn ofzo. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Agreed. "Slimmer" hoeft een metalfan per definitie niet te zijn, maar hij/zij is wel in staat om zich open te stellen voor "complexere" muziek en deze te kunnen bevatten. Opleidingsniveau daar kun je bij deze stelling niks mee. Intelligentie misschien wel. |
|
Wat een achterlijke stelling.. Alsof muziek met intelligentie te maken heeft.. Metal wordt beluisterd door mensen. Mensen zijn dom of slim (wat dat ook mag zijn). Het heeft er dus geen flikker mee te maken. 11.45: restate my assumptions |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |