IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Zijn metalfreaks slimmer? Vorige pagina | Volgende pagina
schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 09-03-2003 21:56 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 21:43 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Ik vind it dus wel zo'n geweldige stelling.
Ik zal je iets vertellen; HET IS GEWOON WAAR!!! Denkende aan het feit dat metalheads een grotere begripsvorming hebben, een uitgesproken mening hebben over de dingen des levens, intelligente teksten vaak kunnen waarderen.
En vaak niet in de hypocriete ideeen van het geloof tuimelen.



waar baseer je dit allemaal op?


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 09-03-2003 22:00 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 21:56 schreef schaambaard het volgende:
waar baseer je dit allemaal op?


Heb jij wel eens ooit met andere metalheads van gedachte gewisseld?????


you say you're men, we know you're cowards


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-03-2003 22:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 22:00 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Heb jij wel eens ooit met andere metalheads van gedachte gewisseld?????


Ik wel, en op basis van de reacties in dit topic kan ik de topicvraag nu niet bepaald met 'ja' beantwoorden.


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 09-03-2003 22:02 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 22:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik wel, en op basis van de reacties in dit topic kan ik de topicvraag nu niet bepaald met 'ja' beantwoorden.


Dan verschillen wij klaarblijkelijk van mening
Maar toch denk ik dat de denkbeelden van een metalhead heel wat meer intelligentie uitdragen dan die van zo'n trance-mongool.


you say you're men, we know you're cowards


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 09-03-2003 22:15 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Veel metalheads (en forummers) willen zich graag intelligenter voor doen dan ze zijn. Tjah, doe maar lekker gewoon zoals je van jezelf bent.


Ik, Wil Schuurman


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 09-03-2003 22:25 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 22:00 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Heb jij wel eens ooit met andere metalheads van gedachte gewisseld?????



jep. maar zelfs ook wel eens met mensen die niet naar metal luisteren en kan niet zeggen dat die dommer leken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 09-03-2003 22:57 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 22:15 schreef Snagger het volgende:
Veel metalheads (en forummers) willen zich graag intelligenter voor doen dan ze zijn. Tjah, doe maar lekker gewoon zoals je van jezelf bent.



hmmm ja, ik ken er wel 1 hier op het forum.
enniewee of metalfreaks slimmer zijn, moeilijk te zeggen. Zou je een onderzoek van moeten maken zou ik zeggen


"This one is older than shit, heavier than time!"


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-03-2003 22:57 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

zij zijn over het algemeen geen kuddedieren en hebben meer eigen mening waardoor zij intelligenter uit de hoek kunnen komen (en zijn) denk ik


wait for me dragon, we'll meet in the sky


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 09-03-2003 23:02 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 22:57 schreef she_devil het volgende:
zij zijn over het algemeen geen kuddedieren en hebben meer eigen mening waardoor zij intelligenter uit de hoek kunnen komen (en zijn) denk ik


Als je kijkt naar het metalgenre dan zie je naar mijn mening kudde dieren genoeg.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-03-2003 23:03 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 9 maart 2003 23:02 schreef No Nonsense het volgende:
Als je kijkt naar het metalgenre dan zie je naar mijn mening kudde dieren genoeg.

maar als je echte metalheads vergelijkt met breezahgoths is het weer een ander verhaal


wait for me dragon, we'll meet in the sky


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 09-03-2003 23:04 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 23:03 schreef she_devil het volgende:
maar als je echte metalheads vergelijkt met breezahgoths is het weer een ander verhaal


Hahaha, das inderdaad waar.
Maar dat kun je dan van ieder genre zeggen.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-03-2003 23:09 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 9 maart 2003 23:04 schreef No Nonsense het volgende:
Hahaha, das inderdaad waar.
Maar dat kun je dan van ieder genre zeggen.

you've got a point.....


wait for me dragon, we'll meet in the sky


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-03-2003 23:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Wat een volslagen onzin.
Alsof je muzieksmaak, en de levensovertuiging die daar (bij een aantal) mee samenhangt, je snuggerheid beïnvloedt. of dat je 'slimmer' bent, wat dat ook mag betekenen.

Je schoolopleiding zegt al helemaa geen fukk over je intelligentie (ik doe vwo ), en er zitten bij mij op school zulke vreselijke domme mensen. terwijl er genoeg mensen zijn, met een lagere opleiding, veel meer weten, en veel verstandiger zijn, dan mensen met een hogere opleiding.


maar goed, het ging over MeTaLfReAxxx. ik vind het generaliserend om te zeggen dat metals intelligenter zijn.

*edit*
morgen meer, ben nu een beetje te gaar

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 09-03-2003 23:10]


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 09-03-2003 23:10 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 23:09 schreef she_devil het volgende:
you've got a point.....



Dankje, dat doet me nou goed.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-03-2003 23:14 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 21:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, ik vond juist dat er een groter percentage losers tussenzat!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=615792

Hoplalaaa .

je kan nog steeds een loser zijn als je slim bent


StreidjHeer
Usericon van StreidjHeer
Posted 09-03-2003 23:19 by StreidjHeer Wijzig reactieProfiel van StreidjHeerQuote dit berichthttp://www.sectarian.nl

UHmz ik heb zelf ook MAVO gedaan en luister nu al 13 jaar metal. Ik zou eigenlijk HAVO moeten doen, maar daar had ik niet z'n zin in destijds....


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-03-2003 11:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Als metalhead heb je waarschijnlijk een andere kijk op vele dingen dan *ahem* normalo's, maar dat maakt je niet slimmer of dommer. Waar ik wel kan inkomen is het feit dat je wat sneller in aanraking komt met dingen als oude geschiedenis, mystiek,...noem maar op...maar metal is daar geen vereiste voor, ik ken mensen die me wat omhoog kunnen hangen over Scandinavische mythologie zonder te weten wat 'viking metal' inhoudt.

Ik ga mijn vrienden die niet naar metal luisteren niet scheef bekijken als ze me wat vragen gaan stellen over hoe en waarom ik met extremere (vanuit hun standpunt dan) metal bezig ben.
Er wordt af en toe wel eens een geestige opmerking over 'metalheads' gemaakt, maar dat helpt om alles eens vanuit een ander perspectief te bekijken.




I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2003 12:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Er is wel wat voor te zeggen dat metal redelijk complexe vormen kan aannemen, ik noem een cryptopsy. Er is toch wel een zekere intelligentie nodig om te kunnen horen en begrijpen wat er allemaal gebeurd.
Het is in ieder geval een feit dat top40 nummertjes makkelijk in het gehoor zijn en geen "processing" power nodig hebben om het maar ff zo uit te drukken :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 10-03-2003 12:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hmmm... aan de ene kant zaten de meeste metalheads bij mij op school wel op vwo, maar aan de andere kant ben ik nu op de universiteit zo ongeveer de enige metalhead. Maar puur en alleen op mezelf gebaseerd zijn metalheads geniaal


Zenial


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2003 12:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 12:39 schreef Zenial het volgende:
Hmmm... aan de ene kant zaten de meeste metalheads bij mij op school wel op vwo, maar aan de andere kant ben ik nu op de universiteit zo ongeveer de enige metalhead. Maar puur en alleen op mezelf gebaseerd zijn metalheads geniaal


Dat is bij ook zo, in mijn 2e jaar ben ik eigenlijk de enige.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-03-2003 12:58 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 12:39 schreef Zenial het volgende:
Hmmm... aan de ene kant zaten de meeste metalheads bij mij op school wel op vwo, maar aan de andere kant ben ik nu op de universiteit zo ongeveer de enige metalhead. Maar puur en alleen op mezelf gebaseerd zijn metalheads geniaal

Misschien ben je de enige die enigzins laat merken dat hij naar metal luistert. ik heb het over "blend-in" metalheads (steeds 'gewone'kledjj, vaak geeneens lang of géén haar) , waar je zelden of nooit van kan vermoeden dat ze het zijn, tenzij je er mee gaat praten.
Heb ik al vaker meegemaakt en onlangs nog een kennis van me tegen het kijf gelopen op metalfest: als je hem daar wegplukte zou je nooit zeggen dat die kerel ook al jaren met metal bezig is.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-03-2003 13:09 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Metal == muziek.

Wat is de link tussen muziek en intelligentie?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 10-03-2003 13:38 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 13:09 schreef Claw het volgende:
Metal == muziek.

Wat is de link tussen muziek en intelligentie?


het enige is dat metal, je vaak kan aanzetten om wat meer in de onderwerpen te gaan spitten, dan bijvoorbeeld R&B'ers met hun "I've got mo'money, gonna get busy with my honey..,yo"-toestanden.
Niet dat alle discotheek-liefhebbers dummies zijn ofzo.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-03-2003 14:09 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 12:04 schreef 0Tolerence het volgende:
Er is wel wat voor te zeggen dat metal redelijk complexe vormen kan aannemen, ik noem een cryptopsy. Er is toch wel een zekere intelligentie nodig om te kunnen horen en begrijpen wat er allemaal gebeurd.
Het is in ieder geval een feit dat top40 nummertjes makkelijk in het gehoor zijn en geen "processing" power nodig hebben om het maar ff zo uit te drukken :D


Agreed. "Slimmer" hoeft een metalfan per definitie niet te zijn, maar hij/zij is wel in staat om zich open te stellen voor "complexere" muziek en deze te kunnen bevatten.

Opleidingsniveau daar kun je bij deze stelling niks mee. Intelligentie misschien wel.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 10-03-2003 14:34 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Wat een achterlijke stelling.. Alsof muziek met intelligentie te maken heeft.. Metal wordt beluisterd door mensen. Mensen zijn dom of slim (wat dat ook mag zijn). Het heeft er dus geen flikker mee te maken.


11.45: restate my assumptions


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen