IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Zijn metalfreaks slimmer? Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2003 18:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 18:17 schreef Snaack het volgende:
dat dit kneuzen filosofie is!


o, prima! Ik lig er niet wakker van


"This one is older than shit, heavier than time!"


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-03-2003 18:26 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

0tolerence, jij ook al een havo-vwo overstapper ?

Maar o-t, Ik denk niet dat metalheads slimmer zijn, eerder dat als ze serieus bezig zijn met de muziek aangeven een bepaald dieper inzicht in die dingen te hebben, dat ze verder kijken dan het eventuele leuke deuntje dat uit een keyboard geperst wordt en door commerciele bobo's op de markt wordt gepleurd.

Als je een echte metalhead bent (ongeacht hoe je eruit ziet of hoe oud je bent), dan heb je een bepaalde affiniteit met een stijl van muziek die een diepere betekenis heeft dan de gemiddelde pop-deun... En dit is imho alleen maar positief, losstaand van welk IQ dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 10-03-2003 18:26]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2003 18:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ja dat ben ik wel met je eens


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 10-03-2003 18:30 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Oh joepie nu gaan we met z'n alle aan zelfverheerlijking doen en op die manier een groepsgevoel kweken.

En dat allemaal om dat we zulke slimme indvidueele personen zijn en omdat wij dus wel echt anders zijn enzo...




0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2003 18:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hmmm, daar zat ik niet aan te denken..


"This one is older than shit, heavier than time!"


Metal
Usericon van Metal
Posted 10-03-2003 18:35 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

euh wacht ik denk ook iets te weten: wie zich in de muziek ingraaft mag niet achterlijk zijn wil hij dit ontleden...maar zou dit nu enkel op metal slaan?
damn dit was mijn laatste post hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Metal op 10-03-2003 18:35]


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-03-2003 18:42 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 10 maart 2003 18:30 schreef Dargull het volgende:
Oh joepie nu gaan we met z'n alle aan zelfverheerlijking doen en op die manier een groepsgevoel kweken.

En dat allemaal om dat we zulke slimme indvidueele personen zijn en omdat wij dus wel echt anders zijn enzo...





Ach een klein beetje zelfverheerlijking is ook nie mis, beter een groep metalheads dan allemaal individuen die zo ongelofelijk individueel zijn dat ze allemaal een hekel aan elkaar hebben

Het hoeft niet alleen maar metal te zijn (reactie op Metal ), maar het is wel een muziek soort die zich daarvoor leent...

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 10-03-2003 18:44]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 10-03-2003 20:55 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

(schaapachtig lachje)
Ik voel me toch zeker niet slimmer dan een ander.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 10-03-2003 21:12 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 20:55 schreef madeline usher het volgende:
(schaapachtig lachje)
Ik voel me toch zeker niet slimmer dan een ander.

Hm, ik eigenlijk meestal wel, maar ja, als je nagaat hoeveel ontiegelijke idioten er op deze aardkloot rondlopen is dat ook niet zo gek.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 10-03-2003 22:17 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 21:12 schreef Darkfang het volgende:
Hm, ik eigenlijk meestal wel, maar ja, als je nagaat hoeveel ontiegelijke idioten er op deze aardkloot rondlopen is dat ook niet zo gek.


My thoughts exactly.


Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 10-03-2003 23:14 by Ajakkes Wijzig reactieProfiel van AjakkesQuote dit berichthttp://Ajakkes.cu2.nl

Okk ik ruik eigendunk.

Ik heb mavo gedaan maar veel van mijn vrienden doen Havo en nog meer VWO. Okk zijn er allemaal wel mee klaar nu. Zijn Metalheads slimmer?

Is het jullie wel eens opgevallen dat er meer blondjes op de Havo en VWO zitten? De conclusie die je dus ook kan maken: Havo en VWO zijn domme opleidingen.

Nadenken over dingen en hoogte van opleiding hebben ook weinig met elkaar te maken. Op de Havo en VWO moet je meer leren en minder lui zijn.

Was te lui en kon niet leren. Kan je wel eens hebben.

Er zaten ook een aantal Metalfans bij mij in de klas. Weinig. Maar daar kon ik het simpelweg nie mee vinden.

Opleiding en Slimheid heeft niet alles met elkaar te maken dus is het onzinnig om te concluderen dat Metal voor slimme mensjes is omdat er meer Metal wordt geluisterd op hogere opleidingen.

Hmm ik ben erg onduidelijk vandaag en niet erg overtuigend maar misschien hebben jullie er wat aan.

PS. Deze discussie kan ook op een forum van een andere muzieksoort staan met ongeveer dezelfde argumenten. Tis makkelijk om over jezelf te zeggen dat je goed ben.


TotZiens


Barrrman
Stage-diver
Usericon van Barrrman
Posted 10-03-2003 23:29 by Barrrman Wijzig reactieProfiel van BarrrmanQuote dit berichthttp://www.the-stage.be

kweet niet of ik het slimmer kan noemen, je hebt namelijk IQ (inteligentie quotient) en EQ (Emotioneel quotient) beiden moet je samen nemen...

waar ik wel durf vanuit gaan is dat de "maatschappij" redelijk lam is. je hebt zoiets als: hoe belachelijker de muziek, hoe meer ceedeekes er van verkocht worden.
Geef mij dan maar deftige teksten, uit het leven gegrepen, met inhoud, of tenminste om een standpunt te verdedigen... en als dat niet lukt, zorg er dan toch dat er een hoog headbanggehalte inzit



If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver)


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-03-2003 0:13 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Neen, de gemiddelde "metalfreak" is niet slimmer.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 11-03-2003 0:34 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 11 maart 2003 0:13 schreef Lies het volgende:
Neen, de gemiddelde "metalfreak" is niet slimmer.
tuurlijk niet. De meute is net als iedereen, behalve hoort graag Metal.
Er zijn wel veel mensen die een groot gedacht hebben over zichzelf, bb.


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-03-2003 0:48 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Als metalfreaks slimmer zijn dan wie?

..de gemiddelde neanderthaler?

Als metalfreaks slimmer zijn dan ben ik zeker weten een uitzondering op die regel


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-03-2003 0:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2003 0:48 schreef Naturens Galleri het volgende:
Als metalfreaks slimmer zijn dan wie?

..de gemiddelde neanderthaler?

Als metalfreaks slimmer zijn dan ben ik zeker weten een uitzondering op die regel
jij bent degene die het gemiddelde naar beneden trekt ..


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-03-2003 0:50 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2003 0:34 schreef IronGlory het volgende:
tuurlijk niet. De meute is net als iedereen, behalve hoort graag Metal.
Er zijn wel veel mensen die een groot gedacht hebben over zichzelf, bb.

Eigenlijk bedoelde ik dit: iedereen is dom.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 11-03-2003 0:52 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

oliedom


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-03-2003 0:53 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Dus oliebollen zijn slim?

Smoutebollen, smoutebollen!


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 11-03-2003 0:57 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2003 0:50 schreef Jenje het volgende:
jij bent degene die het gemiddelde naar beneden trekt ..


Variatie moet er zijn


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 11-03-2003 10:44 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2003 23:14 schreef Ajakkes het volgende:
Okk ik ruik eigendunk.

Is het jullie wel eens opgevallen dat er meer blondjes op de Havo en VWO zitten? De conclusie die je dus ook kan maken: Havo en VWO zijn domme opleidingen.

Dat denk ik niet, misschien procentueel gezien, maar absoluut gezien zeker niet. En de conclusie die die daaruit kan trekken: Misschien zijn blondjes wel helemaal niet allemaal dom?
quote:
Nadenken over dingen en hoogte van opleiding hebben ook weinig met elkaar te maken. Op de Havo en VWO moet je meer leren en minder lui zijn. Was te lui en kon niet leren. Kan je wel eens hebben..

Die twee hebben zeker wel met elkaar temaken, hoe meer je weet, hoe meer je over dingen (en over hoe meer dingen) je kan nadenken. Hoe luier je bent, hoe minder je zult nadenken, want dat kost moeite...

quote:
Opleiding en Slimheid heeft niet alles met elkaar te maken dus is het onzinnig om te concluderen dat Metal voor slimme mensjes is omdat er meer Metal wordt geluisterd op hogere opleidingen.

Eens. Maar volgens mij is het ook eerder zo dat slimme mensjes meer naar metal luisteren.

quote:
Tis makkelijk om over jezelf te zeggen dat je goed ben.

Zeker, maar het is niet zo makkelijk om ook goed te zijn


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-03-2003 11:04 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2003 21:11 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Het valt mij steeds op dat bij mij op school (ik zit op 6 VWO) iedereen die naar metal luistert een VWO-opleiding volgt, terwijl het op de Mavo barst van de Lonsdale-hardcore-figuren. Komt dit omdat mensen op een hoger niveau zich meer van de grote massa durven af te zonderen, of moet je over een bepaalde intelligentie beschikken om metal te begrijpen? Of is hier een andere reden voor, of slaat gewoon deze hele stelling nergens op?


Tja, ik heb MAVO gedaan, doe nu MBO en ben een ontzettende metalfreak! Dus als het om 'iedereen' moet gaan: dan denk ik dat je stelling onzin is.
En trouwens, heeft een VWO-er zo ontzettend veel intelligentie meer dan ik met m'n MAVO? Waar meet je dat eigenlijk aan, aan een IQ test? Voorbeeldje: m'n vriend heeft nl. VWO gedaan maar ik filter zijn spelfouten eruit.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-03-2003 11:05 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

spelfouten maken heeft niks met intelligentie te maken, iets snel opnemen en weten/leren wel. Ik denk dat dat vooral het verschil is tussen mavo/vwo of je het leuk vind of niet.


"This one is older than shit, heavier than time!"


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 11-03-2003 11:08 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 11 maart 2003 0:53 schreef Lies het volgende:
Dus oliebollen zijn slim?

Smoutebollen, smoutebollen!
hey ik ben maar een domme Metal, OLIEBOLN


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-03-2003 11:09 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik was/ben onwijs nieuwsgierig en bereid te leren, maar het Havo/Vwo was gewoonweg te hoog gegrepen voor mij, en meer een soort kwelling, het maakte niet uit hoe hard ik ervoor blokte, ik redde het telkens net niet. Op de Mavo daarentegen lukte het me gewoon, wat een opluchting. En plezierig kunnen leren was voor mij veel meer waard dan een 'hoog' diploma.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen