|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
nile!!! een paar jaar geleden had ik ze zien optreden en dat klonk als één grote monotone geluidsbrij. pas onlangs heb ik een cd geluisterd, en toen hoorde ik pas hoe goed ze eigenlijk zijn. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Ik denk dat je hier veel te maken krijgt met bands die toevallig eens een keer een slecht concert geven. Ik heb nile in 2002 en 2001 gezien en toen waren ze allebei de keren waanzinnig goed live, en ook Sinergy heb ik gezien en hoewel het absoluuuuut niet mijn soort muziek is kan ik niet zeggen dat ze een slecht optreden gaven. Als mensen zeggen dat een band live zuigt dan heeft het vaak te maken met dat ze een slecht geluid hebben, wat helaas nogal eens voorkomt bij voorprogramma's... Zenial |
|
hmmm, zou kunnen (hoewel ze wel hoofdprogramma waren). de volgende keer dat ze in de buurt spelen ga ik zeker weer kijken. 'in their darkened shrines' heerscht zeer Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
vond in de eerste post genoemde CoB live op wacken echt goed hoewel ik een schurfthekel aan de muziek heb maar ik kon niks vinden om ze op af te zeiken Je moeder. |
|
Sins of thy Beloved .. legendarisch beroerd live |
|
quote: Klopt, maar dat komt ook voor bij "hoofdacts". Zo vond ik Vile in Venlo niet echt indrukwekkend (Blame the noise indeed). Ik heb het ook vaak andersom, dat voornamelijk death metal bands live erg tof zijn, maar dat ik er geen cd van hoef te hebben. |
|
eeuuuhhhh c.o.f. god dethroned kan ook beter marduk laat live ook wel's wat steken vallen impaled nazarene misteltein viel tegen, (misschien kwam dat wel door alleen t geluid). |
|
Tja een slecht optreden heeft inderdaad soms te maken met slecht geluid, maar waar heeft dan in hemelsnaam een soundcheck voor nodig? Daar stem je toch je geluid me af op de zaal? Is dat een kwestie van slechte geluidsmannetjes bij je band? Nu moet ik toegeven dat Synergy en Children Of Bodom niet echt helemaal mijn favoriete bands zijn maar ik had toch echt eerst hun cd's gehoord voordat ik naar ze toe ging en het kwam gewoon niet uit de verf! of ze hadden een slechte dag of weet ik het... Verder viel het me op bij een concert van Amorphis, nog een tegenvaller op mijn bord, dat het voorprogramma, in dit geval Moonspell (ten tijde van Wolfheart) toch echt stukken beter was, kwa geluid en performance, Damn these guys were good!! I Find That I Am Not There... |
|
Vaak wordt er niet vantevoren (voor alle bands) gesoundchecked (tijdgebrek, geen zin, ga maar door). Het blijft meestal beperkt tot een line-check. Daarom staan geluidsmensen ook vaak aan het begin van het concert als een debiel aan alle knopjes te draaien en doen ze het na een paar nummers rustig aan. En daarom is in het begin het zaalgeluid ook nog beroerder dan verderop in de set (ik vind persoonlijk bij vrijwel alle metalconcerten het zaalgeluid slecht, enkele uitzonderingen daargelaten). Touché, pussycat! |
|
cradle of filth.... wat is dat slecht live!!! (en op de laatste cd`s) ook marduk mag wel wat meer oefenen op het live spelen..., en euhm Mayhem was de laaste tour ook niet geweldig... |
|
Het is vrij simpel: Het gebeurt enorm veel dat bands slecht overkomen door het gebrek aan een goed geluid (meestal erbarmelijk op het podium zelf, wat eigenlijk het belangrijkst is voor de band om een goed optreden te geven). Dat ligt aan de P.A.- mensen omdat die gewoon hun vak niet kennen. Relatief gezien kunnen 80% van de mensen die P.A. doen hun vak niet zoals het zou moeten. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Hypocrisy op graspop was bagger, op albums klinken ze duidelijk en best wel melodieus. In die tent was het een grote geluidsbrij waarbij het leek alsof ze headless of een gitaar aan het rammen waren. |
|
Overigens ligt het niet alleen aan de geluidstechnici. Er zijn meer dan genoeg bands die hun eigen geluid (wat uit de versterkers komt, drumstel niet goed gestemd, etc) niet voor elkaar hebben. Een geluidsman heeft het maar te doen met wat ie van de band krijgt. Als er stront uit een versterker komt, kan dat niet even omgetoverd worden tot een briljante zaalmix. Touché, pussycat! |
|
quote: Dat is inderdaad ook iets dat veel voorkomt. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Cradle of Filth is de slechtste live band die ik ooit gezien en wel 4 keer trouwens, dus geen gelul over de geluidsman! Op CD vnid ik het ook al niets, maar live was het helemaal triest, kon er geen soep van maken, en al die meiden maar gillen om dani, TRIEST! |
|
Het eerste wat in me opkomt: Sisters of Mercy en Cradle of Filth Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Idd, the sisters, maar die doen er om geloof ik |
|
MASTERPLAN 12-01-03! maar die cd is best goed moet ik zeggen. Het was hun 2e show OOIT geloof ik. Hmpff ze krijgen op wacken een 2e kans, maar als ze DAN zuigen... off topic: het is vandaag HEERLIJK weer Bruce Banner |
|
Rage Against the Machine (jaja geen metal) zuigt ook live |
|
Frans Bauer is ook geen pretje om live aan te horen (of ligt dat niet aan het geluid) Bruce Banner |
|
[quote]Op 18 maart 2003 15:04 schreef Lainedil Naleanor het volgende: MASTERPLAN 12-01-03! maar die cd is best goed moet ik zeggen. Het was hun 2e show OOIT geloof ik. Die cd is inderdaad echt rete lekker! tis nie helemaal wat ik normaal draai maar ik krijg echt een lekker gevoel bij die plaat, hij is heerlijk positief for a change! I Find That I Am Not There... |
|
cradle is echt onherkenbaar slecht live (naja na 3 keer gezien te hebben) het beste klonk het nog op dynamo, vond ik Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ik vind Mortician ook altijd mega zuigen live. Staat de hele tijd wat aan z'n ringen te pulken om vervolgens het volgende monotome nummer onverstaanbaar aan te kondigen. SAAAAAI! H.A.A.T............in je naad!!! |
|
quote: Wat is het verschil met op cd dan? |
|
quote: Tja, je hebt gelijk, vrij weinig eigenlijk, buiten dat ie aan z'n ringen pulkt. H.A.A.T............in je naad!!! |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Concerten | Volgende pagina |