|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
blod og ild? = bloed en eelt? No meat is sweater |
|
Bloed uit reet ? |
|
Poep in je hoofd. |
|
Raggende manne, krieg kent toch goede muziek |
|
quote: Het enige wat ik goe vind aan Blod og Ild is dat nummer van die videoclip, vooral dan die passage wanneer je de smid hoort hameren! De overige nummerz zijn aan de slapperige, te zuivere kant. Toen ik Helheim ergens in '97 aan het werk zag, stond ik aan de grond genageld, maar denk niet dat dit nu ook nog zo zou zijn. Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: Die klap kom ik niet meer te boven. |
|
HE SHOOTS HE SCOOOOORES |
|
Toch is dat vreemd. Waarschijnlijk heeft het geluid, dat nu opener is maar nog steeds niet clean, de sfeer wat uit de muziek gehaald ofzo. Want hun manier van spelen en stijl van muziek is niet veranderd. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Op zich hoor ik toch ook wel redelijk wat muzikale veranderingen, maar je hebt wel gelijk wat het geluid betreft. Produktie kan wat dat betreft veel doen voor de sfeer. |
|
Welke verschillen allemaal dan? Dan bedoel ik tussen Av Norron Aett en Yersinia pestis. Die andere albums ken ik niet zo goed. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik doel op het gebruik van meer dreunende death metal riffs en geen/weinig folk invloeden meer en de afwezigheid van folk instrumenten die nog op Av Norron Aett (op de achtergrond) aanwezig waren. Het gebruik van zang is ook verandert minder clean en de screams klinken ook anders. *typfouten en onduidelijkheid* [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 16-04-2003 22:49] |
|
Ja, ik ken 'Jormundgand' en 'Blod og Ild', en op de eerste staan veel meer blastbeats en veel meer black metal riffs die het geheel een kil en ietwat dromerige sfeer geven. Ook zijn de vocals VEEL beter (veel hysterischer) en is er meer folklore aanwezig. Op 'Blod og Ild' staan nette liedjes. Ik kon er niet warm of koud van worden, helaas. |
|
Mwoah, dat vind ik op Yersinia pestis (wat een kloten naam) best meevallen eigenlijk. Door het sumiere keyboard gebruik en de melodieen van de gitaren zit de vicking sfeer er wat mij betreft nog wel in. Maar nooit zoals bij bands als Thyrfing en Windir. Maar dat heeft Helheim ook nooit gehad. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: De blastbeats en hysterische vocalen zijn op Av Norron Aett al bijna weg. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik vind de viking sfeer er ook nog wel in terug, maar (net als bij enslaved) meer op de achtergrond. Na Av norron aett nog een keer opgezet te hebben valt mij ook op dat deze een tikkeltje melodischer is. |
|
quote: Toch vind ik de screams op Av Norron Aett wel feller klinken dan op de laatste twee cd's. |
|
Ik vind het gebruik van de trompet op Jormundgand geniaal, iets wat ze jammergenoeg nooit meer gebruikt hebben (en die ijzingwekkende screams! ) . Ook het pianogebruik op Av Norron Aett vind ik veel indrukwekkender op een of andere manier dan op Blod og Ild. Yersinia Pestis heb ik helaas nog niet gehoord. Wordt op deze plaat ook gebruik gemaakt van een drumcomputer? Op Blod og Ild werd deze af en toe wel ingezet. (wel op een goeie manier overigens: "Kjenn dyn Fiende"). De productie (van Blod og Ild) is er idd wel op achteruit gegaan t.o.v. het oudere werk. Een heldere productie past niet echt bij hun muziek. Ook de meer "stampende" riffing is niet echt een verbetering. Toch een goeie plaat, na vaker luisteren. Ik zou ze graag eens live aan het werk zien! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Tegenwoordig spelen ze nog steeds erg goed live,zelfs veel beter dan in '97 tijdens hun Knights of revelation tour.Live komt alles iets bruter over dan op cd en ze spelen ook nog veel oude nummers Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik heb Yersinia Pestis nu een weekje in huis en ik moet zeggen dat ie mij een stuk beter bevalt dan Blod & Ild. Hij is weer een stuk harder en ik hoor af en toe het ouwe Helheim weer terug. Samen met de nieuwe Windir is dit een plaat die ik de komende tijd nog veel zal draaien! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Heb nog steeds niet de nieuwe Helheim Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik heb vorige week de MCD "Terrorveldet" gekocht en die is erg gaaf. Heel anders dan de eerste twee albums, maar niet per se slechter. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Ik las net dat Helheim op het Party-san festival speelt in Duitsland. Geweldige line-up daar! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:Geweldig,gun ik ze van harte want ik weet hoe lang Oryan al bezig is om Helheim weer onder de aandacht te brengen Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Van Helheim vind ik Jormundgand een zeer goede cd, hun nieuwe is aardig maar niet zo ransig als Jormundgand. |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |