IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Helheim Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 16-04-2003 22:25 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

blod og ild?
=
bloed en eelt?


No meat is sweater


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-04-2003 22:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bloed uit reet ?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2003 22:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het originaliteits gehalte is weer niet van de lucht.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 16-04-2003 22:27 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Poep in je hoofd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-04-2003 22:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Raggende manne, krieg kent toch goede muziek


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 16-04-2003 22:29 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 16 april 2003 22:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Pfff, er zijn al wat topics over mij, laten we het over Helheim hebben.

Eh...

Vonden jullie die videoclip op 'Blod Og Ild' leuk?
Ik niet... maar het was wel een voorbeeld van een (black) metal clip die een verrassend laag gehalte aan gayheid had.


Het enige wat ik goe vind aan Blod og Ild is dat nummer van die videoclip, vooral dan die passage wanneer je de smid hoort hameren! De overige nummerz zijn aan de slapperige, te zuivere kant. Toen ik Helheim ergens in '97 aan het werk zag, stond ik aan de grond genageld, maar denk niet dat dit nu ook nog zo zou zijn.


Je kan me de bout hachelen!


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 16-04-2003 22:30 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:28 schreef Jenje het volgende:
Raggende manne, krieg kent toch goede muziek


Die klap kom ik niet meer te boven.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-04-2003 22:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

HE SHOOTS HE SCOOOOORES


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2003 22:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Toch is dat vreemd. Waarschijnlijk heeft het geluid, dat nu opener is maar nog steeds niet clean, de sfeer wat uit de muziek gehaald ofzo. Want hun manier van spelen en stijl van muziek is niet veranderd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-04-2003 22:34 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:31 schreef XnegativeX het volgende:
Toch is dat vreemd. Waarschijnlijk heeft het geluid, dat nu opener is maar nog steeds niet clean, de sfeer wat uit de muziek gehaald ofzo. Want hun manier van spelen en stijl van muziek is niet veranderd.


Op zich hoor ik toch ook wel redelijk wat muzikale veranderingen, maar je hebt wel gelijk wat het geluid betreft. Produktie kan wat dat betreft veel doen voor de sfeer.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2003 22:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Welke verschillen allemaal dan? Dan bedoel ik tussen Av Norron Aett en Yersinia pestis. Die andere albums ken ik niet zo goed.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-04-2003 22:44 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:37 schreef XnegativeX het volgende:
Welke verschillen allemaal dan? Dan bedoel ik tussen Av Norron Aett en Yersinia pestis. Die andere albums ken ik niet zo goed.


Ik doel op het gebruik van meer dreunende death metal riffs en geen/weinig folk invloeden meer en de afwezigheid van folk instrumenten die nog op Av Norron Aett (op de achtergrond) aanwezig waren. Het gebruik van zang is ook verandert minder clean en de screams klinken ook anders.

*typfouten en onduidelijkheid*

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 16-04-2003 22:49]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-04-2003 22:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, ik ken 'Jormundgand' en 'Blod og Ild', en op de eerste staan veel meer blastbeats en veel meer black metal riffs die het geheel een kil en ietwat dromerige sfeer geven. Ook zijn de vocals VEEL beter (veel hysterischer) en is er meer folklore aanwezig.

Op 'Blod og Ild' staan nette liedjes. Ik kon er niet warm of koud van worden, helaas.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2003 22:48 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Mwoah, dat vind ik op Yersinia pestis (wat een kloten naam) best meevallen eigenlijk. Door het sumiere keyboard gebruik en de melodieen van de gitaren zit de vicking sfeer er wat mij betreft nog wel in. Maar nooit zoals bij bands als Thyrfing en Windir. Maar dat heeft Helheim ook nooit gehad.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2003 22:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 16 april 2003 22:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, ik ken 'Jormundgand' en 'Blod og Ild', en op de eerste staan veel meer blastbeats en veel meer black metal riffs die het geheel een kil en ietwat dromerige sfeer geven. Ook zijn de vocals VEEL beter (veel hysterischer) en is er meer folklore aanwezig.

Op 'Blod og Ild' staan nette liedjes. Ik kon er niet warm of koud van worden, helaas.


De blastbeats en hysterische vocalen zijn op Av Norron Aett al bijna weg.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-04-2003 22:52 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:48 schreef XnegativeX het volgende:
Mwoah, dat vind ik op Yersinia pestis (wat een kloten naam) best meevallen eigenlijk. Door het sumiere keyboard gebruik en de melodieen van de gitaren zit de vicking sfeer er wat mij betreft nog wel in. Maar nooit zoals bij bands als Thyrfing en Windir. Maar dat heeft Helheim ook nooit gehad.


Ik vind de viking sfeer er ook nog wel in terug, maar (net als bij enslaved) meer op de achtergrond. Na Av norron aett nog een keer opgezet te hebben valt mij ook op dat deze een tikkeltje melodischer is.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-04-2003 22:52 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:50 schreef XnegativeX het volgende:
De blastbeats en hysterische vocalen zijn op Av Norron Aett al bijna weg.


Toch vind ik de screams op Av Norron Aett wel feller klinken dan op de laatste twee cd's.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-04-2003 23:36 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik vind het gebruik van de trompet op Jormundgand geniaal, iets wat ze jammergenoeg nooit meer gebruikt hebben (en die ijzingwekkende screams! ) . Ook het pianogebruik op Av Norron Aett vind ik veel indrukwekkender op een of andere manier dan op Blod og Ild.

Yersinia Pestis heb ik helaas nog niet gehoord. Wordt op deze plaat ook gebruik gemaakt van een drumcomputer? Op Blod og Ild werd deze af en toe wel ingezet. (wel op een goeie manier overigens: "Kjenn dyn Fiende").

De productie (van Blod og Ild) is er idd wel op achteruit gegaan t.o.v. het oudere werk. Een heldere productie past niet echt bij hun muziek. Ook de meer "stampende" riffing is niet echt een verbetering. Toch een goeie plaat, na vaker luisteren.
Ik zou ze graag eens live aan het werk zien!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-04-2003 8:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:29 schreef Legatius het volgende:
Het enige wat ik goe vind aan Blod og Ild is dat nummer van die videoclip, vooral dan die passage wanneer je de smid hoort hameren! De overige nummerz zijn aan de slapperige, te zuivere kant. Toen ik Helheim ergens in '97 aan het werk zag, stond ik aan de grond genageld, maar denk niet dat dit nu ook nog zo zou zijn.

Tegenwoordig spelen ze nog steeds erg goed live,zelfs veel beter dan in '97 tijdens hun Knights of revelation tour.Live komt alles iets bruter over dan op cd en ze spelen ook nog veel oude nummers


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-04-2003 17:26 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb Yersinia Pestis nu een weekje in huis en ik moet zeggen dat ie mij een stuk beter bevalt dan Blod & Ild.
Hij is weer een stuk harder en ik hoor af en toe het ouwe Helheim weer terug.

Samen met de nieuwe Windir is dit een plaat die ik de komende tijd nog veel zal draaien!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2003 18:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb nog steeds niet de nieuwe Helheim


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-04-2003 16:06 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Ik heb vorige week de MCD "Terrorveldet" gekocht en die is erg gaaf. Heel anders dan de eerste twee albums, maar niet per se slechter.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-04-2003 16:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik las net dat Helheim op het Party-san festival speelt in Duitsland.
Geweldige line-up daar!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-04-2003 17:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2003 16:41 schreef NecRobert het volgende:
Ik las net dat Helheim op het Party-san festival speelt in Duitsland.
Geweldige line-up daar!
Geweldig,gun ik ze van harte want ik weet hoe lang Oryan al bezig is om Helheim weer onder de aandacht te brengen


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 28-04-2003 18:40 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Van Helheim vind ik Jormundgand een zeer goede cd, hun nieuwe is aardig maar niet zo ransig als Jormundgand.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen