IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Helheim Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-11-2003 10:03 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2003 20:11 schreef Legatius het volgende:
Idd, en als Jernskogen dat nummer is waarbij je die smid hoort, dan ga ik ook akkoord.
Dat is inderdaad dat nummer
Die smid is trouwens de eigenaar van Gallery Bryggen,het bekende vikingwinkeltje in Bergen waar Enslaved hun "Eld" hoesfoto heeft gemaakt.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 30-11-2003 13:53 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 29 november 2003 20:11 schreef Legatius het volgende:
Idd, en als Jernskogen dat nummer is waarbij je die smid hoort, dan ga ik ook akkoord.


De clip van dat nummer is ook erg lollig!



A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 14-01-2005 21:02 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Laatste nieuws vanuit het Helheim kamp:

Soon two Helheim oldies will be available on CD and LP in a limited edition of a 1000 ex through Perverted Taste.

Helheim "Av Norrøn Ætt" LP
Helheim "Nidr ok Nordr liggr Helvegr DEMO 94" LP and CD.

Volgens de officiele website zou men nu in de studio moeten zitten om het nieuwe (concept)werkje op te nemen, genaamd "The journeys and the experiences of death".

Ik ben benieuwd hoe dat wordt.


Welcome to the Atrocity Exhibition


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 14-01-2005 23:24 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2005 21:02 schreef A. het volgende:

Helheim "Av Norrøn Ætt" LP
Helheim "Nidr ok Nordr liggr Helvegr DEMO 94" LP and CD.



Juist, volgens de label die de rechten in handen heeft, zijn deze releases bootlegs. Maar aangezien er veel gedonder mee gemoeid is geloof ik het allemaal wel...

Ik ga ze in ieder geval kopen, mijn cassettes raken inmiddels versleten. En ze zijn zeker de moeite waard om te luisteren!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-01-2005 9:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Beide releases zijn dus geen bootlegs. De band heeft de rechten zelf aan Perverted Taste gegeven om die lp's/cd's uit brengen. Het nieuwe artwork is ook gemaakt door Hrymr zelf, evenals het nieuwe shirt welke PT te koop heeft. Ook de rechten van Deathcon (project van Oryan) zijn volledig bij PT.
Dus het is complete onzin om te zeggen dat het bootlegs zijn.

Trouwens, beide lp's/cd's zijn al een tijdje uit hoor. Zie ook review op Vampire magazine

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 15-01-2005 9:14]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-08-2006 20:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Verdomme! Dat nieuwe album klinkt ge-wel-dig!!!

Misschien nog wel mooier en beter uitgewerkt dan Yersinia pestis. Hulde aan deze mannen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-08-2006 23:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zekers


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Argh
Usericon van Argh
Posted 08-08-2006 2:11 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

lekker sfeertje idd (vrij duister!), doet me op sommige momenten zelfs een beetje denken aan oude Aeternus. Lekkere mix tussen black/death, zonder al die overdreven 'o kijk ons, wat zijn we toch viking/pagan/battle/medieval/oerbrood terwijl we alles in een moderne studio opnemen en alle traditionele instrumenten toch met een casio/yamaha keyboard spelen' humpa rotzooi! Gewoon recht voor je raap, heerlijk sfeertje, tikje progressief (ala Emancer en een beetje Enslaved), zeker de moeite van het aanschaffen waard

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 08-08-2006 5:27]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-08-2006 23:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

De enkele losse nummers die ik eerder van deze band gehoord heb vond ik niet wat, maar de nieuwe CD is VET (en ik ben pas bij nr 2 )! Veeeeel variatie, lekker veel "vreemde" elementen, beuk'n!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 06-09-2006 15:50 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

twee nieuwe nummers (The Bewitchment en Oaken dragons) van hun site binnegetrokken en draai ze nu al de hele tijd om en om. ze worden per beurt beter. Dit is best wel zéér okay zeg!


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 08-09-2006 17:26 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Draai nog steeds nrs als Elde en Warlot erg graag

Nieuwe plaat, erg sterk. Alleen een paar keer gehoord, maar de CD komt binnenkort binnen


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-09-2006 11:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl




Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-04-2008 23:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Helheim speelt hun nieuwe album live in een kleuterklas

Metalkonsert I barnehage

http://www.adressa.no./tv/index.jsp?id=5290

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 21-04-2008 23:49]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-04-2008 10:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb Kaoskult nu één keertje gehoord en ik moet zeggen dat ik 'm wel lekker vind klinken. Het tempo ligt over het algemeen wat lager, maar het blijft typisch Helheim, ook qua zang is het weer wat extremer. Maar eerst nog maar eens vaker beluisteren


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 22-04-2008 12:31 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Kaoskult vind ik stukken beter dan de voorgangers.
Eigenlijk vind ik behalve dit album Blod Og Ild het enige andere interessante album van Helheim. Op de andere releases staan wel wat goede nummers maar in het geheel kan het me niet zo boeien allemaal.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 29-04-2011 3:49 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Die nieuwe heeft wel wat met die toeters en zo. Ik was de band al een paar albums uit het oog verloren, maar misschien toch de schade eens even inhalen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-04-2011 11:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 10:07 schreef NecRobert het volgende:
Heb Kaoskult nu één keertje gehoord en ik moet zeggen dat ik 'm wel lekker vind klinken. Het tempo ligt over het algemeen wat lager, maar het blijft typisch Helheim, ook qua zang is het weer wat extremer. Maar eerst nog maar eens vaker beluisteren

Hu, heb ik even een stukje Helheim gemist De nieuwe, Heiðindómr ok mótgangr, is dus lager tempo dan Kaoskult? Of ook lager tempo dan The Journeys and the Experiences of Death?

TJatED ken ik wel, en die vond ik al behoorlijk laag tempo (wel gaaf!).


I wish I was a butterfly


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-04-2011 11:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

ehh je ziet wel dat dat een reactie van drie jaar terug is?

Nieuwe plaat heerscht enorm btw! Sfeer grijpt soms weer wat terug naar oude (Jormundgand) tijden, hoewel niet zo extreem natuurlijk. Love it.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 29-04-2011 11:59]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-04-2011 11:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Oh, haha Faaaaal!

Goed... Dat kwam omdat ik je op Facebook over Helheim zag posten, dacht dat deze ook nieuw was

Maar goed.

Hoe zit het met het tempo van de nieuwe dan? (A)


I wish I was a butterfly


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-04-2011 12:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou...als ik de gemiddelde bpm over de hele plaat erbij pak dan...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-04-2011 12:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht


quote:
Op 29 april 2011 11:57 schreef NecRobert het volgende:
Nieuwe plaat heerscht enorm btw! Sfeer grijpt soms weer wat terug naar oude (Jormundgand) tijden, hoewel niet zo extreem natuurlijk. Love it.

Downloadink.


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-04-2011 12:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2011 12:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Downloadink.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-04-2011 13:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2011 12:10 schreef kwelgeest het volgende:


SMOELEN.
quote:
Op 29 april 2011 12:00 schreef NecRobert het volgende:
Nou...als ik de gemiddelde bpm over de hele plaat erbij pak dan...

Hmmm, wat klinkt het... blikkerig? Nu ben ik niet echt een vol geluid van Helheim gewend, maar toch.

edit: muziek is wel gaaf, overigens

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-04-2011 13:40]


I wish I was a butterfly


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 29-04-2011 23:46 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 29 april 2011 3:49 schreef bokaj het volgende:
Die nieuwe heeft wel wat met die toeters en zo. Ik was de band al een paar albums uit het oog verloren, maar misschien toch de schade eens even inhalen.
+1 I guess.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-05-2011 23:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind de nieuwe best goed

pagan vibes, maar dan rauw en teutonisch

en qua songwriting best een groots gevoel,
zelfs Enslaved fans kunnen hier weg mee IMO


signature


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen