quote:
Op 14 februari 2005 17:21 schreef WhiteRider het volgende:
Nordland I heb ik, Nordland II heb ik na het beluisteren in de winkel maar laten staan. Ik vind de plaat wat gewoontjes. Hij loopt parallel aan haar voorganger, maar het mist iets, waarschijnlijk iets als 'Ring Of Gold'. Dit afwijkende nummer sierde voor mij het eerste deel, dit ontbreekt volledig bij het tweede. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen slecht album, absoluut niet. Enkel geen aanschaf waard, zeker niet voor het bedrag waarvoor hij aangeboden wordt/werd.
Snap wat je bedoeld. N-II is inderdaad wat minder gevarieerder, maar voor nummers als Blooded Shore, Vinland en The Messenger alleen al de moeite van aanschaf waard i.m.o.
Alle nrs van Nordland I & II zijn in dezelfde sessie opgenomen. Dus misschien had de samenstelling van de beide albums iets beter gekund. Then again, ik kan me enkele recencies herinneren van N-II waarin deze hoger wordt beoordeeld dan deel I. Dus waarin ligt de waarheid. Ik probeer beide albums maar gewoon te zien als één geheel.
En besides. De Nordlands werden destijds uitgebracht voor € 15,95. Mooie prijs
voor zulke goeie albums en tevens digipacks. Daar heb je weinig andere nieuwe releases voor! (Behalve dure mini's en de laatste Toy Dolls o.i.d. dan)