IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Glam Rock, en aanverwanten Volgende pagina
IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 02-04-2003 16:57 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Nog liefhebbers van deze genres, ik in ieder geval wel en heb direct ontdekt dat het aanbod immens is aan deeze bands, ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren hier!

Mijn favo bands in het genre, naast Mötley Crüe: Jetboy, White Hott, Sleeze Beez, Suicide Alley, Cinderella, Electric Boys, London, The Bang Gang, Cutlass, Julliet, Poison, Winger, Extreme, Roxx Diamond, ...

en omdat me scanner het net weer doet even een plaatje


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-04-2003 17:26 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heh, Glam is echt the stuff uit m'n tijd. Ik kon er niet aan ontsnappen.
Kreeg regelmatig Cinderella (...she took the laaaast traiiiin...outta my heeaaart...), Poison, M.C., G'n'R enz. over de radio te horen. Ugh.
Ik heb het overleefd, ik vind de genre tegenwoordig een leuke additie tot de Rock/Metal historie.
Niks negatiefs erover te zeggen Vind het leuk om al die foute poses in foto's terug te zien.
(Een vriendin had jarenlang (1989~1993) een abonnement op Metal Edge dus al die mags heb ik ook doorgespit.
Vond het allemaal wel interessant al wist ik wel dat de muziek vreselijk zoog


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 17:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Glammmmmmmmmm heerst, velvet goldmine is trouwens een leuke glamrock (niet metal) film


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-04-2003 17:31 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

mooie wijven ook altijd in die glambands. vooral met die poison cover, raak je gauw van in de war...

sorry, maar ik heb het te bewust meegemaakt, ik kotste er toen op en nog steeds.

maar ieder zijn smaak.


Oud Vuil.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-04-2003 17:32 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Over ouwe Glamrock gesproken; Ik moet op 1 juni a.s. spelen, op een Sweet convention met oudleden van Slade en The Sweet....

Das zijn Glamrock bands uit de seventies..

Voor meer info.;

www.sweetconvention.tk



[Dit bericht is gewijzigd door ratje op 02-04-2003 17:33]



Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 02-04-2003 17:38 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

Pantera hehe


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 02-04-2003 17:58 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Niet mij ding


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-04-2003 18:09 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Ik kan naar alles luisteren, als t maar melodie heeft. Ik hou nie van oogkleppen.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-04-2003 18:13 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind glam rock absoluut de meest vreselijke muziek die er bestaat. Ik luister nog liever rap, r&b, gabbah, jazz, schlagers en afrikaanse volksstammen muziek dan glam!! Het kots-smiley kotst niet hard genoeg om mijn walging uit te drukken...


Zenial


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 02-04-2003 18:18 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

Ik hou wel van oogkleppen: het zorgt ervoor dat ik alleen naar toffe muziek luister en niet naar untermensch muziek.

hair metal & glam rock


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-04-2003 18:29 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 2 april 2003 18:13 schreef Zenial het volgende:
Ik vind glam rock absoluut de meest vreselijke muziek die er bestaat. Ik luister nog liever rap, r&b, gabbah, jazz, schlagers en afrikaanse volksstammen muziek dan glam!! Het kots-smiley kotst niet hard genoeg om mijn walging uit te drukken...


Hee, waarom ben ik het toch altijd met je eens

Hoewel.. rap en r&b is nog net wat slechter


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-04-2003 18:42 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 april 2003 18:29 schreef Sjaan het volgende:
Hoewel.. rap en r&b is nog net wat slechter

Nietes, die hebben tenminste nog leuke videoclips (als je het geluid uitzet)


Zenial


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 02-04-2003 19:01 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 17:28 schreef ghoulliette het volgende:
velvet goldmine is trouwens een leuke glamrock (niet metal) film
grrr die wil ik zo hard es opnieuw zien


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 19:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 19:01 schreef AgonY het volgende:
grrr die wil ik zo hard es opnieuw zien

Bij de macro kun je 'm voor 5 euro ofzo halen (tenminste dat kon vorig jaar iig wel)


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 02-04-2003 19:31 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Glam rock =


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2003 19:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Glam rock ..

Ik loop er met dichtgeknepen billetjes langsheen


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-04-2003 19:39 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Die bands hebben meestal supergitaristen;

Extreme Nuno Bettencourt
Def Leppard Steve Clarke (rip)
Poison Ritchie Kotzen
Mr. Big Paul Gilbert
Kiss Bruce Kulick
David lee roth Jason Becker(heel even voordat tie....... helaas)

enz.




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 19:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 16:57 schreef IronGlory het volgende:
Nog liefhebbers van deze genres, ik in ieder geval wel en heb direct ontdekt dat het aanbod immens is aan deeze bands, ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren hier!



nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee, duizendmaalwerf nee. kom weer snel terug naar het thrashtopic en gooi deze maar dicht!

natuurlijk zijn er ook op ieder regel(glam=poser) uitzonderingen bijv. Odin(ep heerst ongelooflijk) hatrix, en Twisted sister maar dat was het dan ook wel weer.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-04-2003 20:11 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Wat is er met ZM aan de hand Eerst al een Kiss topic en nu dit....??



Don't blush when I rip you open


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 02-04-2003 20:20 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

Glamrock is van voor mijn tijd, maar als ik plaatjes/ videoclips zie...

GEWELDIG, al dat haar, hoe doen ze het??

en de kleding, volgens mij is menig een glamrock impotent geworden door die strakke broeken... of zongen ze daarom altijd zo hoog?


And my marlboro light


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 20:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 20:20 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Glamrock is van voor mijn tijd, maar als ik plaatjes/ videoclips zie...

GEWELDIG, al dat haar, hoe doen ze het??



20 spuitbussen met ozonlaagaantastende lak en drijfgassen op je kop spuiten(ik denk dat al die lui nu zo kaal als een biljartbal zijn,heoveel kan een bos haar verwerken??).

nee, wat had ik vroeger een hekel an glamrock. maar eerlijk is eerlijk, de gitaristen waren meestal wel uitzonderlijk goed.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 02-04-2003 20:58 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik glamrock op zijn tijd geweldig. Poison (Look what the cat dragged in), Motley Crue, Cinderella, Whitesnake, Vengeance, Sleeze Beez...Geweldig!

Overigens zie ik grote paralellen tussen de neiging zich overdadig uit te dossen van de glamrockers en de black metals. Beide make-up, 'extravagante'laarzen, broeken en dergelijke.



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 21:00 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

JA! Glamrock! lekker meebleren met : Poison,Motley Creu,Great White,Twisted Sister etc. heerlijk!*meegebleer*

dah..ik vergat Warrant!

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 02-04-2003 21:02]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 20:58 schreef 1i1ith het volgende:
Overigens zie ik grote paralellen tussen de neiging zich overdadig uit te dossen van de glamrockers en de black metals. Beide make-up, 'extravagante'laarzen, broeken en dergelijke.


o jee, jij kunt beter bij Saddam in zijn atoombunker gaan zitten als je veilig wilt zijn. dat is een zeer gewaagde opmerking (maar je hebt wel gelijk denk ik)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-04-2003 21:04]


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 02-04-2003 21:04 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

@Vampie
Dat vind ik inderdaad ook tof om te doen. Ik ken veel van die stomme teksten uit mijn kop! Een bier erbij en het volume hard! In Groningen was er tot een paar jaar terug een gedeelte achterin een disco (Andy's Room) en werd alleen glamrock gedraaid (ook video's). Ik kon me daar altijd prima vermaken.


[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 02-04-2003 21:05]



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 02-04-2003 21:16 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Winger

Enuff 'Z 'Nuff

Twisted Sister

Poison

Sorry...kon het niet laten.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen