IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hoe veel tijd besteed jij per dag aan het luisteren/spelen van muziek? Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-04-2003 23:18 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik speel zo'n 1,5/2 uur per dag muziek. Soms veel meer.

Luisteren begint om half 8 'sochtends totdat ik in slaap val 's nachts. Ik luister tussendoor vrijwel de hele tijd naar muziek, maar er zijn ook dagen dat ik helemaal niets luister.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-04-2003 23:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tsja, belgie.

in nederland hebben we ruud de wild, dat scheelt.

Oud Vuil.

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 28-04-2003 23:19 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Ik ben gemiddeld zo'n 12 uur per dag met muziek bezig, soms wat minder, soms meer.
Aangezien ik wegens omstandigheden werk- en schoolloos ben, heb ik er ook de tijd voor. Gelukkig, zou ik bijna zeggen
Altijd staat m'n WinAmp te ratelen en zodra ik geld heb, gaat het leeuwendeel op aan CD's. Ik ben pas sinds november vorig jaar fervent metalbeluisteraar, maar ik moet zeggen dat ik, dankzij mijn zus (en dit forum wat), flinke sprongen vooruit heb gemaakt.

Ik durf zelfs te stellen dat muziek een speerpunt in mijn leven geworden is.

[Dit bericht is gewijzigd door ilyc op 29-04-2003 13:07]

Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 28-04-2003 23:19 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

veel

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 28-04-2003 23:20 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2003 23:09 schreef Claw het volgende:
HEIDEN!

Stomme Mod!

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 28-04-2003 23:28 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Zo'n uur per dag spelen. En ik heb de zwakte dat ik geen huiswerk kan maken met muziek aan maar alle tijd die ik vrij heb kleed ik aan met muziek

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 28-04-2003 23:36 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Het gaat om kwaliteit ipv. kwantiteit;

Toen ik ff werkloos was speelde ik ongeveer 8 a 10 uur gitaar per dag, maar ik ontwikkelde mezelf slecht (zat alleen maar te freaken).

Nu heb ik een schema van wat ik elke dag moet gaan doen... en dat doe ik in ongeveer 2 uur tijd.

Kortom; structuur in je oefenen, baart pas echt kunst

Conrad

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-04-2003 23:41 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2003 23:36 schreef ratje het volgende:
Het gaat om kwaliteit ipv. kwantiteit;

Toen ik ff werkloos was speelde ik ongeveer 8 a 10 uur gitaar per dag, maar ik ontwikkelde mezelf slecht (zat alleen maar te freaken).

Nu heb ik een schema van wat ik elke dag moet gaan doen... en dat doe ik in ongeveer 2 uur tijd.

Kortom; structuur in je oefenen, baart pas echt kunst

Conrad

zeker weten! Dat heb ik zelf ook gemerkt. Ik speel niet erg veel (zie paar posts terug) maar ik merk wel dat ik voorruit ga naarmate ik gestructureerd oefen ipv. gewoon een beetje zitten kloten.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-04-2003 23:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

vrijwel altijd muziek aan, thuis bijna altijd (CD of MP3), als ik weg ga altijd (discman) en op het werk ook veel.. DJ Tiësto van mijn collega's () afgewisseld met brute metal ghegheghe

ook speel ik ongeveer 2 uur per dag gitaar, waarvan ongeveer een uur oefenen..

Dat moet dus meer worden!! En aangezien ik sinds vandaaag een Echt Gitaar heb zal dat ook meer worden

Drummen oefen ik thuis helaas niet, heb wel een kit staan maar dat maakt teveel herrie.. Ben wel van plan oefenpads te kopen zodat ik thuis DB en roffels kan oefenen.

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 29-04-2003 0:15 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

altijd behalve bij het slapen

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 29-04-2003 0:26 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik heb een tijdje in een band gezeten, maar we waren altijd te dronken om iets te doen, maar we willen het weer gaan proberen...ooit...

Iedereen heeft recht op mijn mening.

De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 29-04-2003 0:33 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

Ik ben nu thuis aan het afstuderen en luister constant Black Metal, van 9 uur 's ochtends tot laat in de avond (als ik niet weg ben)... maar eigenlijk deed ik dat altijd al, dus...

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-04-2003 0:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Muziek spelen doe ik niet omdat ik medelijden heb met de buren (ik ben totaal niet muzikaal).

Muziek luisteren doe ik vrijwel altijd, eigenlijk alleen niet als ik sport of als ik slaap (en misschien dan nog - misschien droom ik zelfs wel over muziek...)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-04-2003 11:38 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Ik luister nagenoeg altijd naar muziek, of ik nu thuis ben, op het werk of onderweg.
De enige momenten waarin ik geen muziek beluister zijn als ik zelf muziek maak
-zo'n 2 uur per dag toch wel-, als ik in bepaald gezelschap ben of als ik eens naar een filmpje kijk.

Tum podem extulit horridulum...

GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 29-04-2003 11:45 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

veel... verschilt vaak maar meestal 2 uur luistere en dan 1 uur nog gitaar spele ofzo

" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-04-2003 11:55 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

5 tot 10 uur per dag....

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-04-2003 11:56 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

De Godganse dag!!!!!!!!

Alleen als ik slaap dan niet!

kan niet leven zonder!

I Find That I Am Not There...

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 29-04-2003 11:58 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik luister eigenlijk bijna alleen muziek onderweg, in mijn discman...
ik speel 1à4 uur per dag piano, waarvan min. 1 uur techniek oefeningen.

ik vind het ook belangrijk om efficient te oefenen, maar het leukste van spelen vind ik toch wanneer je niet met instuderen/techniek bezig bent, maar gewoon muziek speelt die je al kent.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-04-2003 12:02 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik luister bijna altijd muziek...

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 29-04-2003 12:08 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

De hele dag door muziek opstaan, in de auto, op mijn werk, thuis enz.enz.

BLASTBEATS FOREVER

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 29-04-2003 12:35 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

bijna overal muziek mee

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 29-04-2003 12:36 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Zo veel mogelijk.

The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 29-04-2003 12:46 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ik luister non-stop naar muziek. Snachts, tijdens werk, tijdens autorijden, altijd gewoon.

En muziek maak ik ook vrijwel elke dag:
maandagavond: liedjes schrijven/opnemen voor de andere bandleden
dinsdagavond: oefenruimte Infinite Dawn
woensdagavond: liedjes schrijven
donderdagavond: oefenruimte Liar of Golgotha
zondagmiddag: oefenruimte Infinite Dawn
zondagavond: oefenruimte Liar of Golgotha

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-04-2003 12:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Nagenoeg de dag door (behalve op school natuurlijk). 's Morgens bij het opstaan, 's middags tijdens het eten van het moment dat ik thuis kom staat er muziek op.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-04-2003 12:55 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Er staat bij ons vrijwel altijd wel muziek aan. Dat vind ik nu eenmaal prettig. Je zou zelfs kunnen stellen dat ik een beetje zo opgevoed ben.

Ik heb ook wel eens een tijdje niets aanstaan. Soms is dat (zoals Dwaallicht al zei) inspirerend, maar vaak is het vooral heel erg irritant, aangezien ik aan een drukke weg woon.

Soms is het ook gewoon goed om eens niets te draaien, omdat je dan het luisteren weer meer gaat waarderen (wederom Dwaallicht). Je realiseert je dat je vaak muziek opzet omdat het een gewoonte (verslaving?) is; je gooit er een nieuwe cd in puur omdat de vorige afgelopen is.

Ik speel in twee bandjes, dus daar ben ik ook twee avonden mee zoet. Daar moet ik wel bij zeggen dat repeteren voor een deel ook een sociale bezigheid is waarbij dus niet alles om de muziek draait.

En dan treden we ook nog wel eens op. Dan luister je weer heel anders naar muziek. Vaak ken ik andere bandjes die spelen niet of ik vind ze niet zo leuk; dan luister ik vooral naar hoe ze het doen, zodat ik achteraf een eerlijk antwoord kan geven als ze me vragen wat ik er van vond (dan hoef ik niet te liegen zo van: "Dat was gaaf, jongens" ). Als ik de andere band(s) wel ken en leuk vind, ga ik gewoon lekker op een rustig plakje staan genieten.

Wat het oefenen voor mezelf betreft: ik oefen meestal niet om echt beter te worden. Ik ben erg lui wat dat betreft en ook zeker niet ambitieus. Het spelen is vooral een uitlaatklep; stoom afblazen (metal) of juist relaxen (andersoortige geluidsbreien).

Touché, pussycat!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com