|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ga morgen al hun andere cd's kopen. Pff.. Ik ben al verslaafd. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Vind het wel een grappige band, maar ik snap die hele hype nu niet echt... You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
quote: alles!van de stones en de stooges?heb je nog wat te gaan,of bedoel je the stripes?kun je beter ff jaartje wachten dan liggen ze voor 4 euro p stuk in de uitverkoopbak(dan is deze slechte hype gelukkig weer over) het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
quote: Je mag dan wel Hollander zijn, maar je hebt er werkelijk geen kaas van gegeten merk ik, nou zegt je username ook al genoeg. Als je het niet leuk vindt, reageer dan a.u.b. niet.... Goed, nu hebt je wel gelijk als je zegt dat het een hype is, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat het slecht is. Eenvoudige simpele, maar wel goede nummers zijn moeilijker te produceren dan complexe technische zut die niemand begrijpt of kan naspelen tenzij je met een talentvol geheel te maken hebt. Nu zijn er wel veel copycats, zoals The Kills, The Black Keys (geniaal btw), Radio 4, The Raveonettes, V-Twin, Division Of Laura Lee, The Von Bondies, etc. op de markt, maar die kent de metalwereld ook, dus om nou daar over te vallen. Heb dan inhoudelijke kritiek en roep geen loze kreten waar niemand wat aan heeft. [Dit bericht is gewijzigd door dr. brain op 16-12-2003 13:25] This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
Wil je daarmee zeggen dat The White Stripes de starters zijn van die 'minimale' muziek? Qua instrumenten bedoel ik dat...voordat mensen daar weer over gaan vallen You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
quote: nou nee, niet echt, alle muziek komt toch uiteindelijk vanuit de blues, en dit is toch regelrecht afgeleid projectiel daarvan lijkt me.....ze zijn wel de eerste die de 'indie rock' weer groot hebben gemaakt samen met The Strokes & B.R.M.C. sinds de jaren tachtig wave/indie stroming... This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
sorry? "alle muziek komt toch uiteindelijk vanuit de blues". I beg your pardon... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: bewijs het tegendeel maar zou ik zeggen...ik sta open voor discussie, hehe, ik heb het hier niet over klassieke muziek en jazz (is ook een derivaat). Dat was ietwat ongenuanceerd, sorry, maar de topic ging over The White Stripes en 'metal'. Met alle muziek bedoelde ik de pop/rock en aanverwanten... This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
quote: En het wilt ook niet zeggen dat het goed is. quote: HOe kom je toch bij die onzin? Hoe kom je erbij dat eenvoudige simpele muziek moeilijker te produceren is? Of bedoel je soms, "het is moeilijker om een nietszeggend muziekstuk goed te laten klinken"? En wat dan nog, wat voor extra waarde heeft een moeilijk produceerbare muziekstuk in tegenstelling tot een makkelijk produceerbaar muziekstuk. Wat de fuck bedoel je eigenlijk precies met "produceren". En dan ga je verder met het negatief bestempelen van technische muziekstukken. Wat ik ervan begrijp is dat je het "zut" vindt omdat je het niet kan naspelen en/of begrijpt, nou, dat klinkt als een goed doordachte argument (juist ja, dit was sarcastisch). Maar waar ik dan helemaal in de war van raak; als het "moeilijk produceerbaar" is, dan is het wel goed, maar zodra moelijk na te spelen is, dan is het "zut". Kan je mij de logica uitleggen ? quote: Practise what you preach. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: hehe, Testament.....nou zo bedoel ik het ook allemaal niet, je moet een beetje door de letters heen lezen, met technische zut bedoel ik vooral bandjes die proberen zeer complex te zijn, maar vergeten dat een goed nummer schrijven voorop staat, zonder het helemaal vol te proppen met drumfills, dubbele riffjes en een hoop gekrijs, bijv., tja hoe moet ik dat uitleggen...is lastig. Ik schrijf inderdaad vanuit de wetenschap dat ik geen instrument bespeel, ja, klopt. Daar heb je helemaal gelijk in, maar als mensen andere muziek behalve metal niet begijpen of af gaan zeiken zonder reden dan wil ik graag weten waarom. This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
quote: het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
Ik hoor de White Stripes wel 'ns graag. Niet om er zelf een CD van te kopen, maar 't is op de radio vaak een welkome afwisseling. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: nou ja, ik probeer het tenminste duidelijk te maken.. This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
quote: Het tegendeel bewijzen, lijkt me simpel blues bestaat namelijk nog niet zo lang... |
|
quote: hoe lang denk je dat blues bestaat? blues heeft ook weer z'n roots. okay, hierin staat eigenlijk alles wat ik probeerde uit te leggen: '....Blues is about tradition and personal expression. At its core, the blues has remained the same since its inception. Most blues feature simple, usually three-chord, progressions and have simple structures that are open to endless improvisations, both lyrical and musical. The blues grew out of African spirituals and worksongs. In the late 1800s, southern African-Americans passed the songs down orally, and they collided with American folk and country from the Appalachians. New hybrids appeared by each region, but all of the recorded blues from the early 1900s are distinguished by simple, rural acoustic guitars and pianos. After World War II, the blues began to fragment, with some musicians holding on to acoustic traditions and others taking it to jazzier territory. However, most bluesmen followed Muddy Waters' lead and played the blues on electric instruments. From that point on, the blues continued to develop in new directions — particularly on electric instruments — or it has been preserved as an acoustic tradition....' This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
quote: dus is het niet de oorsprong, je zegt het zelf al Volgens mij had ghengis Kahn of Julius Ceasar nog nooit van blues gehoord namelijk blues is zoals je zelf al zegt zelf ook een voortvloeisel |
|
quote: hmmm ja, nou laten we het maar bij de laatste 100 jaar houden, de oorsprong blues lijkt me al lang genoeg geleden, hehe This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
Op zich vond ik een paar nummers van The White Stripes wel cool, maar je wordt er zo mee doodgegooid en zo goed zijn ze nu ook weer niet. Nee, ze komen me nu een beetje de keel uit, als ze op tv verschijnen zap ik zeer snel door! |
|
Toffe band alleen dat hypen is een beetje gay HEERSCHT |
|
Heb er wel wat van gehoord.. Niets voor mij, klinkt zo kaal. zo kan ie wel weer |
|
De live versie van Jolene (gratis te downloaden als reclame voor de binnenkort te verschijnen DVD) is best gaaf. In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Nederlandse muziek kan HEERSCHEN en dat weet Jack White ook! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
leuk gevonden ik twijfel wel of ze het niet allebei van een bluesmuzikant hebben geleend. ? One facebook to find them all, and in the darkness bind them... |
|
The White Stripes is uit elkaar. Bandleden Jack en Meg White zullen geen nieuwe muziek meer maken of optredens doen In het statement benadrukken Jack en Meg dat ze niet uit elkaar gaan vanwege muzikale onenigheid of hun gezondheid. 'Er zijn meerdere redenen, maar we willen vooral graag al het moois wat we hebben gecreëerd behouden." Via het muzieklabel Third Man Records zal nog wel materiaal uitkomen dat nog niet eerder is verschenen, zowel live- als studio-opnamen. Maar nieuwe opnames zitten er niet in, uit respect voor hun repertoire. Verder zeggen de twee dat de muziek van The White Stripes niet meer van hen is. "We geven het uit handen, de fans mogen er nu mee doen wat ze willen." En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |