IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Op welke krant heeft u een abonnement? Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 07-02-2004 18:18 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ik kan niet lezen, vandaar dat ik ook geen abonnement heb


No meat is sweater


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 07-02-2004 18:50 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Algemeen Dagblad, alleen voor de sport


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-02-2004 19:36 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik nog maar zelden een krant lees. Thuis hebben we Trouw en op het werk lees ik soms de Metro en de Spits effe door. Met Teletekst en af en toe het journaal blijf ik enigzins nog een beetje op de hoogte van het nieuws.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-01-2012 13:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Even een oud topic omhoogschoppen.

Wij hebben thuis een aantal jaren het AD gehad. Die is in de loop der jaren een stuk versimpeld. Hier is toen gekozen om een jaarabonnement te nemen op de Volkskrant. Die bleek iets te... ''moeilijk'' met te veel lettertjes en te veel in depth-informatie. Ik las vaak alleen de eerste drie pagina's en de voetnoot van Arnon Grunberg.

Nu hebben we sinds een tijdje weer het AD en nu ziet die krant er, nadat we net de Volkskrant gehad hebben, nog erger uit.

Ik zit er aan te denken om een studentenabonnement op de NRC-next te nemen. Zijn er mensen hier met een abonnement op de NRC-next (of het NRC) en die hun mening willen delen? Ik ben eigenlijk op zoek naar een krant die tussen AD en de Volkskrant in zit.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 08-01-2012 13:32 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

NRC is een goede krant die je 'lang' kan lezen (nog meer lettertjes dus ). NRC next is een studentenkrant met veel plaatjes en korte artikelen. Daarnaast is next een ochtend krant en NRC een avondkrant.

De afweging is dus: ochtend/avond, en 'makkelijk(er)' te lezen, en meer 'verdieping'. Zo zou ik 't zien.

Zelf hier de Volkskrant; fijne krant vind ik. Bij mijn ouders NRC; de bijlages daarvan in het weekend zijn wel stuk interessanter dan de VK en gaan vaker wat dieper in op de materie.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-01-2012 13:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Altijd NRC, de enige grote krant die er toe doet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-01-2012 13:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik ging sowieso niet voor een middagkrant want ik wil hem graag lezen in het OV naar en van de universiteit. Daarom leek NRC-next het beste alternatief.

Voor slechts 13 euro per maand heb je hem al van ma-vrij als student. Weet je toevallig ook of de zaterdagbijlage van de NRC-next dermate interessant is dat het het waard is om twee euro per maand extra te betalen hiervoor? Je kan namelijk ma-vrij (13 euro) en ma-za (15 euro) kiezen. Beide bundels hebben ook NRC-next online.

Komende week maar eens los kopen in de winkel (als dat kan).


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 08-01-2012 13:44 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Abonnementen op zowel de Volkskrant, NRC als NRC next gehad, mijn absolute voorkeur gaat uit naar het NRC. Veel diepgang, goede economiebijlage, weekendkrant waar je een halve dag in kan lezen, heerlijk. Wel een krant waar je voor moet gaan zitten, niet snelsnel te lezen.
Volkskrant vond ik nooit vervelend, wel duidelijk linkser.

NRC Next vind ik drie keer niets. Inhoud van de artikelen komt vaak niet verder dan wat je in de eerste alinea alleen al zou lezen van de 'gewone' versie. Wel vlot en makkelijk, heel geschikt als je gewoon op de hoogte wil blijven en er niet al teveel tijd in wil steken.

Je kan natuurlijk ook een weekabonnement nemen op Next, met in het weekend NRC Handelsblad. Ik geloof dat dat hier in huis nu ook gaat gebeuren, nog meer reden om een plek voor mezelf te zoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 08-01-2012 13:44]


You have time. You are doing fine.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-01-2012 13:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2012 13:44 schreef intothevoid het volgende:
NRC Next vind ik drie keer niets. Inhoud van de artikelen komt vaak niet verder dan wat je in de eerste alinea alleen al zou lezen van de 'gewone' versie. Wel vlot en makkelijk, heel geschikt als je gewoon op de hoogte wil blijven en er niet al teveel tijd in wil steken.



Dat is dan precies waar ik op zoek naar ben. Ik vind het bij de Volkskrant al moeilijk om tot de derde alinea te komen. Ik wil gewoon een goed beeld van de wereld krijgen in twee keer een half uur/drie kwartier leestijd. En dan vind ik een verlies aan diepgang niet erg, want ik weet dat als er volledige essays in staan, ik niet de krant verder ga lezen als ik thuis kom. Ik ben de Spits, Metro, De Pers en het AD gewoon beu. En het NRC-next lijkt me dan het beste alternatief.

Als ik economische diepgang wil, dan lees ik wel online de Economist ofzo.

Heel erg bedankt voor de opmerkingen allemaal

Nu kijken of ik mijn vader kan porren voor een abbo met weekendbijlage (want die is inderdaad van de NRC volgens mij).

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 08-01-2012 13:54]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-01-2012 14:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

De Standaard, de enige Belgische krant die er echt toe doet. Hoewel De Morgen ook wel nog degelijk is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-01-2012 14:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nu.nl is voor nieuws, een krant is altijd te laat. Nu.nl op je smartphone zeg ik.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-01-2012 14:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2012 14:37 schreef M. het volgende:
Nu.nl is voor nieuws, een krant is altijd te laat. Nu.nl op je smartphone zeg ik.


Ik vind het altijd leuker om de reacties op Nujij te lezen :')


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 09-01-2012 11:19 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

Ik heb ook een NRC-next abo met NRC weekend. Die weekendkrant moet je er wel bij doen voor de verdieping. Nrc-next gekozen omdat het een ochtendkrant is, en die heb ik in een klein uurtje uit. De weekendkrant is zo lomp veel dat ik de rest van de week nodig heb om al die bijlages door te lezen, en zo kom ik door de week dus ook wel aan de verdieping. Weekendkrant kun je rustig een uur of 5 aan besteden.
Het enige minpunt is wel de hoeveelheid sport bij NRC, dat is vrij weinig en de hoeveelheid feitelijke onjuistheden die er staan vind ik schrikbarend (vaak uitslagen die niet kloppen, verkeerde namen doelpuntenmakers etc.)


Heb ook een half jaar de Volkskrant gehad maar dat vind ik toch te links. Vooral al die linkse columnisten werkten op een gegeven moment enorm op mn zenuwen.




Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 09-01-2012 11:21 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

VK heeft wel een legertje flinke azijnpissers, ja.
:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2012 11:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 11:21 schreef Kvelgeest het volgende:
VK heeft wel een legertje flinke azijnpissers, ja.
:')


Gelukkig is er voor jou dan nog de Telegraaf!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 12:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb een onderzoekje in mijn klas gedaan naar de objectiviteit van het brengen van nieuws in de krant, aan de hand van het artikel over leraarontslagen. Verrassende uitslag, Volkskrant bleek in dit geval het meest subjectief te zijn, en Telegraaf het meest objectief. Volgens mij is er nogal wat veranderd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-01-2012 12:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heb je onderscheid gemaakt tussen de nieuws-artikelen en de opiniestukken?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-01-2012 12:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



Wat is voor zo'n onderzoek dan het referentiepunt voor objectiviteit?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2012 12:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:06 schreef bastianus het volgende:
Ik heb een onderzoekje in mijn klas gedaan naar de objectiviteit van het brengen van nieuws in de krant, aan de hand van het artikel over leraarontslagen. Verrassende uitslag, Volkskrant bleek in dit geval het meest subjectief te zijn, en Telegraaf het meest objectief. Volgens mij is er nogal wat veranderd.


Nu ben ik wel benieuwd hoe je dat onderzoek heb uitgevoerd, hoe groot jou klas is, in hoeverre er inwoners uit heel Nederland in jou klas zitten en wat de samenstelling is van de leden van jou klas (geslacht/leeftijd). Dat is van belang voor het veralgemeniseren van jou onderzoek.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2012 12:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:06 schreef bastianus het volgende:
Ik heb een onderzoekje in mijn klas gedaan naar de objectiviteit van het brengen van nieuws in de krant, aan de hand van het artikel over leraarontslagen. Verrassende uitslag, Volkskrant bleek in dit geval het meest subjectief te zijn, en Telegraaf het meest objectief. Volgens mij is er nogal wat veranderd.

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Zo


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 12:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:08 schreef Mark het volgende:
Heb je onderscheid gemaakt tussen de nieuws-artikelen en de opiniestukken?
Ik heb het nieuwsgedeelte onderzocht, dat stond er toch?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 12:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Het onderzoekje ging over de berichtgeving n.a.v. de lerarenontslagen in het speciaal onderwijs. In de Telegraaf was die heel zakelijk, er werden alleen feiten gerapporteerd. In de Volkskrant werd het gepresenteerd alsof de leraren al ontslagen waren (dus nog niet het geval), werd er allerlei extra informatie gegeven over speciaal onderwijs, waarin vooral werd benadrukt hoezeer jongens probleemgedrag veroorzaken en meisjes niet (totaal niet ter zake doend), en waren de cijfers anders (een hoger aantal ontslagen).


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-01-2012 12:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nou nee, er stond gewoon dat je in diverse kranten de artikelen over de lerarenontslagen had laten onderzoeken. Vroeg me gewoon af of dat puur gelimiteerd was tot de formele berichten of ook gerelateerde stukken die in diezelfde krant(en) over dit onderwerp stonden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-01-2012 13:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

In het kader van zuiniger leven heb ik al jaren geen krant of tijdschrift meer. Ik haal mijn informatie wel gewoon gratis van het web.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2012 13:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 13:22 schreef XXL het volgende:
In het kader van zuiniger leven heb ik al jaren geen krant of tijdschrift meer. Ik haal mijn informatie wel gewoon gratis van het web.


tip voor jou : je hebt ook gratis kranten ! (de metro etc.)


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen