IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Op welke krant heeft u een abonnement? Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 13:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:45 schreef Mark het volgende:
Nou nee, er stond gewoon dat je in diverse kranten de artikelen over de lerarenontslagen had laten onderzoeken. Vroeg me gewoon af of dat puur gelimiteerd was tot de formele berichten of ook gerelateerde stukken die in diezelfde krant(en) over dit onderwerp stonden.
Alleen de formele berichten. Maar daar begint dus ook steeds meer opinie doorheen te lopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 13:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Sterker nog, ik heb gewoon op dezelfde dag de vier artikelen uit het nieuwsgedeelte van het AD, de Telegraaf, de Volkskrant en het NRC geprint die naar aanleiding van hetzelfde persbericht geschreven waren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 13:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:28 schreef Mutilator het volgende:


Wat is voor zo'n onderzoek dan het referentiepunt voor objectiviteit?
In hoeverre er louter feiten (controleerbaar en meetbaar) zijn weergegeven. En of die feiten ook daadwerkelijk met het onderwerp van doen hebben, of erbij gehaald zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2012 13:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 12:44 schreef bastianus het volgende:
Het onderzoekje ging over de berichtgeving n.a.v. de lerarenontslagen in het speciaal onderwijs. In de Telegraaf was die heel zakelijk, er werden alleen feiten gerapporteerd. In de Volkskrant werd het gepresenteerd alsof de leraren al ontslagen waren (dus nog niet het geval), werd er allerlei extra informatie gegeven over speciaal onderwijs, waarin vooral werd benadrukt hoezeer jongens probleemgedrag veroorzaken en meisjes niet (totaal niet ter zake doend), en waren de cijfers anders (een hoger aantal ontslagen).

Hoe dan ook: steekproef =/= onderzoek(je), en dat maakt het erg voorbarig om het om over een 'verrassende uitslag' en 'er is nogal wat veranderd' te hebben, Bas Stapel

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-01-2012 13:37]


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-01-2012 13:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
tip voor jou : je hebt ook gratis kranten ! (de metro etc.)


Die lees ik altijd op het werk omdat er altijd wel iemand is die ze meeneemt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2012 13:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

IN het weekend zou ik de krant toch wel missen. Vooral de achtergrondartikelen etc. Voor mij is dat het NRC en de Volkskrant (hoe slecht die ook verder moge zijn blijkt nu)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 14:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 13:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoe dan ook: steekproef =/= onderzoek(je), en dat maakt het erg voorbarig om het om over een 'verrassende uitslag' en 'er is nogal wat veranderd' te hebben, Bas Stapel
Het is ongeveer de derde steekproef binnen een ruim jaar, en het is m.i. toch vrij verrassend dat bij twee van die onderzoekjes de Volkskrant als minder objectief uit de bus kwam. Vooral omdat ik dit niet binnen nieuwsgaring vind passen.
Overigens, bij meer politiek getint nieuws (alles is politiek natuurlijk, maar ik bedoel dan vooral nieuws over politici en mensen uit de Tweede Kamer) is de Telegraaf bij steekproefjes vaak minder objectief. Verder snap ik je scepsis natuurlijk, maar zelfs mijn collega's waren verrast door de uitslag van het 'proefje'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 14:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien is het wel leuk om hier eens een masteronderzoek over te gaan doen. *idee*


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2012 14:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 14:24 schreef bastianus het volgende:
Misschien is het wel leuk om hier eens een masteronderzoek over te gaan doen. *idee*


zolang je maar geen tien krijgt


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 14:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 14:32 schreef attila_de_hun het volgende:
zolang je maar geen tien krijgt
Zeker weten van niet. Bij mijn bachelorscripties zat wel een 9 trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2012 21:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 11:19 schreef blackstar666 het volgende:
Ik heb ook een NRC-next abo met NRC weekend. Die weekendkrant moet je er wel bij doen voor de verdieping. Nrc-next gekozen omdat het een ochtendkrant is, en die heb ik in een klein uurtje uit. De weekendkrant is zo lomp veel dat ik de rest van de week nodig heb om al die bijlages door te lezen, en zo kom ik door de week dus ook wel aan de verdieping. Weekendkrant kun je rustig een uur of 5 aan besteden.
Het enige minpunt is wel de hoeveelheid sport bij NRC, dat is vrij weinig en de hoeveelheid feitelijke onjuistheden die er staan vind ik schrikbarend (vaak uitslagen die niet kloppen, verkeerde namen doelpuntenmakers etc.)


Heb ook een half jaar de Volkskrant gehad maar dat vind ik toch te links. Vooral al die linkse columnisten werkten op een gegeven moment enorm op mn zenuwen.




Thanks voor de info! vandaag een los nummertje gekocht en dat bevalt me wel. Kijken of de vader hier het ook wat vindt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-01-2012 22:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heb nu een paar jaar een abo op NRC Next + Weekend. Ging me vooral om de weekendeditie, voor de verdieping en duiding. Maar Next + Weekend was nauwelijks duurder dan alleen weekend dus dat leek me wel een mooie combi.

Op Next ben ik echter een beetje uitgekeken, vind het een beetje voorspelbaar worden, of eigenlijk meer een beetje gezocht, wat invalshoek betreft. Altijd wat geforceerd 'de andere kant' bekijken. Wellicht de route waarmee Rob Wijnberg als (adjunct?) hoofdredacteur de krant flink populair heeft gekregen, maar aan mijn niet meer zo besteed. Ook de nieuwe pagina 3 is meer een soort school-krant dan écht nieuwswaardig.

Ga mijn abo opzeggen en dan weekendeditie gewoon bij de supermarkt halen denk ik. Kan ik ook nog een beetje afwisselen met de Volkskrant.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 09-01-2012 22:35 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht



MC Hammer Smashed Face


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-01-2012 22:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 22:35 schreef ErikdePerik het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Tlbamho-2ks


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 10-01-2012 0:40 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2012 22:04 schreef Valorian het volgende:
Heb nu een paar jaar een abo op NRC Next + Weekend. Ging me vooral om de weekendeditie, voor de verdieping en duiding. Maar Next + Weekend was nauwelijks duurder dan alleen weekend dus dat leek me wel een mooie combi.

Op Next ben ik echter een beetje uitgekeken, vind het een beetje voorspelbaar worden, of eigenlijk meer een beetje gezocht, wat invalshoek betreft. Altijd wat geforceerd 'de andere kant' bekijken. Wellicht de route waarmee Rob Wijnberg als (adjunct?) hoofdredacteur de krant flink populair heeft gekregen, maar aan mijn niet meer zo besteed. Ook de nieuwe pagina 3 is meer een soort school-krant dan écht nieuwswaardig.

Ga mijn abo opzeggen en dan weekendeditie gewoon bij de supermarkt halen denk ik. Kan ik ook nog een beetje afwisselen met de Volkskrant.


Die 'andere kant' vind ik juist wel sterk, en de pagina 3 legt toch wel veel dingen uit. Vaak wel op een wat kinderachtige manier en door weinig ruimte vaak ook niet heel zorgvuldig maar ik lees het wel vrijwel altijd.

En, elke zaterdag naar de supermarkt, ik moet er niet aan denken



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2012 20:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Zojuist een NRC-next abonnement besteld met ingang van a.s. woensdag. Vijf keer per week NRC-next en de weekend NRC erbij.

Leuk!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-09-2013 16:32 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Iemand hier lid van De Correspondent en hoe bevalt dat?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 30-09-2013 16:47 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht



Bazzio Attacks!!!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 30-09-2013 16:50 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Op de detox hadden ze De Limburgers. Damn wat een kutkrant. Het gaat nu al maanden over het feit of een of andere opgraving een joodse mikwe is of een beerput.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-09-2013 16:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 september 2013 16:50 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Op de detox hadden ze De Limburgers. Damn wat een kutkrant. Het gaat nu al maanden over het feit of een of andere opgraving een joodse mikwe is of een beerput.


Hehe niet bepaald schone jongens die joden!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 30-09-2013 17:04 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 30 september 2013 16:32 schreef bokkie666 het volgende:
Iemand hier lid van De Correspondent en hoe bevalt dat?


Lijkt me heel cool. Beetje duur.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 30-09-2013 17:53 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

Geen. Nooit gehad ook. In verleden wel eens "Ravage" gelezen, via een vriend van me... niet echt een krant natuurlijk dus off topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 30-09-2013 17:53]


I am mine own redeemer...!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-09-2013 18:04 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 30 september 2013 16:47 schreef bazzio het volgende:
www.nu.nl
Ik wist niet dat je je daarop kon abonneren. Hoeveel kost dat?


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 30-09-2013 18:05 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 30 september 2013 18:04 schreef bokkie666 het volgende:
Ik wist niet dat je je daarop www.nu.nl kon abonneren. Hoeveel kost dat?


I am mine own redeemer...!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 30-09-2013 18:18 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2013 18:04 schreef bokkie666 het volgende:
Ik wist niet dat je je daarop kon abonneren. Hoeveel kost dat?


De kosten voor je internet abbo. Ik heb ergens in 1992 mijn abonnement op de AD opgezegd...

edit....
quote:
Op 19 januari 2004 21:11 schreef bazzio het volgende:
Had vroerger het AD, maar jaren geleden de deur uit gedaan ivm met steeds minder lezen. Deed alleen de cryptogram en las de koppen plus de strips (die trouwens blijven heerschen in het AD) en vervolgens verdween hij in de krantenbak. Volg nu al jaren via teletekst/t.v. en internet het nieuws en dit bevalt me stukken beter en goedkoper ook nog.


[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 30-09-2013 18:27]


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen