IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-06-2003 15:46 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen

Uitgegeven: 13 juni 2003 23:38
Laatst gewijzigd: 13 juni 2003 23:39

AMSTERDAM - Het aantal meldingen van antisemitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit gebeurt op steeds jongere leeftijd, blijkens de klachten die het CIDI kreeg over de problemen die joodse kinderen van medeleerlingen ondervinden op scholen", adus het CIDI in haar verslag. Vooral als jood herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het antisemitisme krachtiger te bestrijden stelt het CIDI een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek en overheid tegen alle uitlatingen van antisemitisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend antisemitisme en racisme".

Bron nu.nl

Wat is jullie mening hier over?
Zijn jullie het eens met het CIDI?
Of totaal tegen?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 18:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het CIDI en Ronny Naftaniël mogen van mij allemaal optiefen naar hun Zion.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 18:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

CIDI zijn een stelletje onruststokers


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-06-2003 18:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

joden zeiken teveel
Ik krijg er zo'n belachelijke holocaust neiging van.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-06-2003 18:25 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

De Joden mogen zeker wel Arabieren haten?
Ze proberen weer in te spelen op de "Anne Frank" gevoelens in te spelen.
Die tijd is voorbij en het is hier geen Joods land.
Vrijheid van meningsuiting word ook steeds meer beperkt.
Mag je eigenlijk nog een Amerikaanse vlag verbranden in Nederland?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-06-2003 18:35 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 18:25 schreef wladimir het volgende:
De Joden mogen zeker wel Arabieren haten?
Ze proberen weer in te spelen op de "Anne Frank" gevoelens in te spelen.
Die tijd is voorbij en het is hier geen Joods land.
Vrijheid van meningsuiting word ook steeds meer beperkt.
Mag je eigenlijk nog een Amerikaanse vlag verbranden in Nederland?

Nee, maar wel een Nederlandse vlag....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-06-2003 18:37 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Nederlandse vlaggen mag je ook niet verbranden.


Dit slaat nergens op.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 14-06-2003 18:39 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 14 juni 2003 18:37 schreef mörke het volgende:
Nederlandse vlaggen mag je ook niet verbranden.
En terecht


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-06-2003 18:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dan zou mijn klomp breken als mensen de Nederlandse vlag verbranden voor de televisie.
Lijkt me trouwens sterk als dat gebeurd.


[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 14-06-2003 18:41]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 18:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 18:25 schreef wladimir het volgende:

Mag je eigenlijk nog een Amerikaanse vlag verbranden in Nederland?

Dat heeft nooit gemogen. Vlaggen moeten alleen verbrand worden als ze op de grond gevallen zijn, want dat mag namelijk ook niet.
Symbolen van staten dienen niet stuk of vuil gemaakt te worden, vind de politie niet goed.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 18:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 18:39 schreef Paul het volgende:
En terecht


Hoezo? valt dat niet onder vrijheid van meningsuiting

Verder, sja, moest de westerse gemeenschap voorheen de "white man's burden" ervaren omdat onze verre voorvaderen negers als slaven hebben gebruikt en wij ons daar schuldig over moeten voelen (NOT ) is het nu blijkbaar de beurt aan de Joden die ons met de holocaust om de oren blijven slaan


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-06-2003 19:04 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 14 juni 2003 18:58 schreef Snaack het volgende:
Hoezo? valt dat niet onder vrijheid van meningsuiting

Verder, sja, moest de westerse gemeenschap voorheen de "white man's burden" ervaren omdat onze verre voorvaderen negers als slaven hebben gebruikt en wij ons daar schuldig over moeten voelen (NOT ) is het nu blijkbaar de beurt aan de Joden die ons met de holocaust om de oren blijven slaan


Terwijl ZIJ de here jezus aan het kruis hebben genageld, zullen we dat dan maar terugzeggen? (niet dat ik daarme zit hoor....)


Dit slaat nergens op.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 19:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:04 schreef mörke het volgende:
Terwijl ZIJ de here jezus aan het kruis hebben genageld, zullen we dat dan maar terugzeggen? (niet dat ik daarme zit hoor....)

Dat waren de Romeinen


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-06-2003 19:07 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:05 schreef ghoulliette het volgende:
Dat waren de Romeinen


Zowel als Joden.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-06-2003 19:07 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Nee, nee. Op aandringen van de Joden.
Die tribuun voerde de "wens van het volk" uit.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 14-06-2003 20:48 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Ik kan niet zeggen dat joden mij in mijn dagelijkse leven lastigvallen behalve dat sommigen in Israël denken dat ze black metal kunnen spelen. Ik meen dat joden ons weinig last bezorgen (ik ben geen aanhanger van allerhande halvegare samenzweringstheorieën), dit in tegenstelling tot een zekere groep uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika die het liefst schapenvlees nuttigt.

"Het aantal incidenten jegens moslims sterk gestegen"

Zoiets zal mijn glimlach nog sardonischer maken.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 20:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:07 schreef wladimir het volgende:
Nee, nee. Op aandringen van de Joden.
Die tribuun voerde de "wens van het volk" uit.

ze konden kiezen tussen 2 mensen die gekruisigd moesten worden, of jezus of die ander, nou die ander vonden ze dus blijkbaar aardiger


Lies
Usericon van Lies
Posted 14-06-2003 20:52 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Barabbas, mijn kind, die ander heette Barabbas.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 14-06-2003 20:54 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

die joden moeten is ophouden met over alles moeilijk te doen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 20:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 20:52 schreef Lies het volgende:
Barabbas, mijn kind, die ander heette Barabbas.

bedoel ik


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-06-2003 20:56 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 20:54 schreef impaled succubus het volgende:
die joden moeten is ophouden met over alles moeilijk te doen.

het lijken net Jehova's getuigen


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 14-06-2003 23:40 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 20:54 schreef impaled succubus het volgende:
die joden moeten is ophouden met over alles moeilijk te doen.
idd

Moeten ze maar niet zo über doen.


true disco chick


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-06-2003 2:28 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

ach gosjie...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-06-2003 10:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 23:40 schreef pale enchantress het volgende:
idd

Moeten ze maar niet zo über doen.


dus bij de eerste de beste arrogante opmerking mogen wij jou ook vergassen??


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-06-2003 11:59 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 10:37 schreef ghoulliette het volgende:
dus bij de eerste de beste arrogante opmerking mogen wij jou ook vergassen??

Een antisemitische opmerking is nog altijd geen vergassing, mijn inziens...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-06-2003 12:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 18:40 schreef wladimir het volgende:
Dan zou mijn klomp breken als mensen de Nederlandse vlag verbranden voor de televisie.
Lijkt me trouwens sterk als dat gebeurd.

4 mei, marokkaanse jongeren trekken een nederlandse vlag van zijn stok af en proberen hem te verbranden....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen