![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Natuurlijk niet... Ik ook niet hoor ![]() true disco chick ![]() |
|
the songlines - (ben schrijver vergeten) over de aboriginalcultuur. Hun dreamtime-filosofy is echt te gek. Veel meer diepgang dan je op het eerste zicht zou denken mvg wk10 ![]() |
|
quote: Dat scheelt alweer. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. ![]() |
|
Echt veel literatuur lees ik niet, maar van de verschillende stromingen die ik (al dan niet verplicht op school) heb leren kennen bevalt het naturalisme mij zeer. Geladen boeken van bijvoorbeeld Couperus of Aletrino over onontkoombaar mensenleed en het 'noodlot'. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." ![]() |
|
Beste lui, print dit berichtje van mij uit en hang het boven je bed want dit is belangrijk voor je ontwikkeling als mens en als metalhead in het bijzonder. Verplicht leesvoer: 1. Samuel Huntington - The Clash of Civilizations (waarom moslims en christenen niet metelkaar kunnen leven etc.) 2. Edward O. Wilson - Diversity of Life (geen politiek-correct ecologisch boek, maar een scherpe analyse van de rijkheid aan leven op aarde) 3. Jeremy Rifkin - Hydrogen Economy (onlangs ook op 2 Vandaag geweest; een absolute must-read) 4. Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes (heerlijk politiek incorrect boek waarbij links Frankrijk om zeep wordt geholpen) Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com ![]() |
|
Erich Jantsch - The self organising universe mvg wk10 ![]() |
|
quote: Da's toch maar een paar bladzijden lang? En als je dan toch bezig bent, lees dan meteen Francis Fukuyama en de rest. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote: Ha-Ha-Harry Mulisch over een van z'n boeken (ben vergeten 't welke): "Ja, de eerste honderd bladzijden had ik extra saai gemaakt, zodat enkel degenen die het waard zijn verder zouden lezen." Elitaire zeikerd. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote:Mulisch -> Galg ![]() |
|
'k Vond De ontdekking van de hemel wel goed, dus dat kan ik nu ook weer niet over m'n hart krijgen... [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote:HAHAHAHAHAHA quote:Dat ze daar een heel boek over kunnen schrijven. Één blik op de tv en ik wete genoeg quote:Oftewel biologie 1-on-1 quote:Ja het is op de TV geweest, snel elzen!! quote:Frankrijk is ook ZO boeiend Conclusie: je leest saaie kut boeken. ![]() |
|
Jenje, haal gerust iemand erbij met meer hersencellen dan jij (>1) die je bijstaat om het volgende te lezen. Jenje, dank je voor je buitengewoon zwakzinnige analyse; werkelijk intrigerend is je leegheid van je hoofd, nog leger dan het adresboek van een kluizenaar. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com ![]() |
|
quote: ik ken een kluizenaar die alle telefoonboeken uit z'n kop kon. Laatst op tv gezien, Calimero ook, ga dat maar even halen in de boekhandel ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Persoonlijk heb ik Adriaan van Dis altijd een pompeuze en pretentieuze kwal gevonden, om deze reden zal ik ook niet gauw definities van zijn hand accepteren, dit is echter mijn persoonlijke mening en hoeft door niemand gedeelt te worden "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
kheb me vandaag een goed boek binnen gekregen. the pianist, over een joodse man die in de oorlog probeert te overleven in de ghettos van warshauw, waar gebeurd verhaal en geschreven door de man die et meemaakte. daar was ook die film over "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
Die film was erg. Geniaal verfilmd in mijn humbele opinie... ![]() |
|
Ik heb al jaren niet meer echt een boek gelezen (zonde!), maar vroeger was ik een ontzettende boekenwurm. Ik kon trouwens al op m'n 5e lezen. In tegenstelling tot zo'n beetje heel Nederland vond ik voor m'n lijst moeten lezen hartstikke leuk. Favoriete schrijver: Boudewijn Buch! Verder vond ik de boeken van Ward Ruyslinck en Yvonne van Keuls altijd erg mooi. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) ![]() |
|
Ik vind lezen ook heel leuk, maar de meeste troep die in de lijst staat is niet leuk. Ik hou helemaal niet van die standaard auteurs uit Nederland. Er zit een Nederlandse schrijver op school, die schrijft ook van dat soort saaie boeken. ![]() |
|
ik lees nu: Thomas Mann - Felix Krull, ontboezemingen van een oplichter heerlijk boek! Thomas Mann is echt een groots schrijver. Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. ![]() |
|
quote: die film was de beste oorlogsfilm die ik gezien heb en dat zijn er wel wat, de meeste oorlogsfilms zijn geromantiseert, ze moeten een heldhaftig stukje hebben van kijk eens hoe goed wij zijn geweest, of er moet een boerengezinnetje een buitegewone rol spelen die dat gezinnetje nooit zou hebben. of er moet een mooie vrouw in voorkomen , maar the pianist was teminste nog echt zoals het was, hoewel der dingen wel anders zijn in het boek. ik heb nog maar 10 bladzijden gelezen maar het boek begint bij de scene waar dat kindje in zon gaatje onder die muur zit en dat wladyslaw hem eruit red en dat dat kind dan doodgaat door de mishandelingen van de duitser. De man leeft trouwens ook nog en het is een grote pianist geweest in polen, "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
Frank McCourt - angela's ashes , moest em lezen dit jaar maar k vind het echt een geweldig boek!! wait for me dragon, we'll meet in the sky ![]() |
|
Patrick Süsskind - Das Parfum Stephen King - The priest Marlen Haushofer - Die Wand LOTR en The Hobbit natuurlijk ook ![]() |
|
En natuurlijk Kalevala ![]() ![]() |
|
Now Reading: The Great Terror - A Reassessment - Robert Conquest The Black Book of Communism: Crimes, Terror, Repression -Stephane Courtois [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-06-2003 16:18] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |