IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Literatuur Vorige pagina
Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-06-2003 18:41 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

de Edda niet te vergeten.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2003 18:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 18:41 schreef Aeolus het volgende:
de Edda niet te vergeten.


En dan allebei de Eddas, gedichte en proza. Ik heb de Hollander, Englese vertaling met zeeeeeeeer veel voetnootjes van The Poetic Edda. Hij is lastig maar zeker wel de moeite waard.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 20-06-2003 19:54 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

Engelse Romantiek en ook Edgar Allan Poe in Amerika. Dat was volgens mij de beste periode in de literatuur. In Nederland was er zo geen Romantische periode, maar ik lees sowieso niet graag Nederlandse poezie.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-06-2003 19:57 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 15:18 schreef Lothar het volgende:
En natuurlijk Kalevala
Heb jij het gelezen? Waar? welke versie etc?
Die wil ik nog lezen, maar van een site af vind ik het een beetje irritant voor mijn ogen.

De edda heb ik ook gelezen alle2 de versies.
Geweldig inderdaad!
Ik wil ook nog de skalden poezie controleren.
Waar onder andere ook snorri bijzit. Maar hij was een van de laatste skalden.


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-06-2003 15:37 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 14 juni 2003 22:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben blij dat je dit topic opent. Ik vraag me nu al 35 jaar af wat nu precies literatuur is.Kan Harry potter als literatuur beschouwt kan worden(zo niet , waarom oliver twist wel?).

Literatuur zijn boeken die na een lange tijd nog steeds worden gelezen, aldus mijn letterkundedocent.
Maandag schoolexamen literatuur, maw schrijvers en boeken met elkaar kunnen verbinden, waarvan ik nog nooit heb gehoord. Leuk zo'n vak.


djkrizz
de allergeilste
Usericon van djkrizz
Posted 21-06-2003 16:19 by djkrizz Wijzig reactieProfiel van djkrizzQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.tk

ik lees het liefst boeken over sport,politiek of waargebeurde dingen.
fictie is nix voor mij



Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 21-06-2003 17:15 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2003 15:37 schreef SQT het volgende:
Literatuur zijn boeken die na een lange tijd nog steeds worden gelezen, aldus mijn letterkundedocent.


Dat zou dus betekenen dat alle moderne schrijvers nog geen literatuur hebben voortgebracht aangezien de boeken noig niet zo'n lange tijd gescherven zijn.
Daarbij, wat is 'na lange tijd'? En door hoeveel mensen moet het dan nog gelezen worden?
Is literatuur (net zoals kunst) niet een volledig arbitraire omschrijving?


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 21-06-2003 18:05 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 19:57 schreef wladimir het volgende:
Heb jij het gelezen? Waar? welke versie etc?
Die wil ik nog lezen, maar van een site af vind ik het een beetje irritant voor mijn ogen.


Ik heb het een paar jaar geleden in de bib geleend (Doetinchem), maar je kunt hem bij bol.com bestellen, geloof zo rond de 15 euro



pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 21-06-2003 18:47 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 19:54 schreef Marco_Filth het volgende:
Engelse Romantiek en ook Edgar Allan Poe in Amerika. Dat was volgens mij de beste periode in de literatuur. In Nederland was er zo geen Romantische periode, maar ik lees sowieso niet graag Nederlandse poezie.
Zeker

Ik ben het geheel met je eens


true disco chick


Lies
Usericon van Lies
Posted 21-06-2003 19:11 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 19:54 schreef Marco_Filth het volgende:
Edgar Allan Poe

Iggy Pop die The Tell-Tale Heart inlas:

Ik heb het meestal niet begrepen op (bepaalde) oude(re) teksten, maar hier maak ik toch een uitzondering voor.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-01-2006 16:06 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Enigszins aangespoord door mijn studie verdiep ik me op dit moment in de Zweedse literatuur van vlak na de tweede wereldoorlog. Met name de schrijver Stig Dagerman heeft mijn interesse, een auteur met een stormachtig leven dat hij na een kleine dertig jaar met eigen hand afsloot. Zijn werk is gekenmerkt door symboliek en kritiek, en een sterke neiging naar het pessimisme. Mensen die toevallig iets van deze schrijver kennen? Zijn werk is voor een groot gedeelte naar het Nederlands vertaalt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2006 16:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Mijn kennis van de moderne Scandinavische literatuur is nagenoeg nihil. Ik kom niet veel verder dan Selma Lagerlof... hehe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-01-2006 16:18 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Er zijn een aantal zeer interessante schrijvers die meer dan alleen schrijven over kleine jongetjes op ganzen en kleine meisjes met rooie vlechtjes


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 10-01-2006 21:48 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Zoals Jon Fosse, postmoderne proza en drama.
Briljant, en absoluut mijn favoriet.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-03-2011 19:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

SHIT IS AAN NEGERS


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-03-2011 19:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2011 19:07 schreef iPim het volgende:
SHIT IS AAN NEGERS


De term voor deze actie is hypnossen en is in het verleden al meerdere malen met een ban beloond.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 30-03-2011 19:16 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2011 19:07 schreef iPim het volgende:
SHIT IS AAN NEGERS


Drink jezelf dood, kutkind.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-03-2011 19:22 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:55 schreef bonobo het volgende:
Beste lui, print dit berichtje van mij uit en hang het boven je bed want dit is belangrijk voor je ontwikkeling als mens en als metalhead in het bijzonder.

4. Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes (heerlijk politiek incorrect boek waarbij links Frankrijk om zeep wordt geholpen)
Die is hard, al is het soms wel heel absurd.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-03-2011 19:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2011 19:16 schreef WMP het volgende:
Drink jezelf dood, kutkind.


Giftig, geweldig dat je enige posts naar mij gericht zijn. Maak je je ergens druk om, schatje?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-03-2011 19:27]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


WMP
Usericon van WMP
Posted 30-03-2011 19:43 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat was mijn tweede post gericht naar jou en dit mijn derde. Wat loop je te bazelen?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 30-03-2011 19:43]


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 30-03-2011 20:31 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 30 maart 2011 19:22 schreef bokaj het volgende:
Die is hard, al is het soms wel heel absurd.


Klopt, wel een mooi boek! De wijze waarop die commune beschreven is, tegen het kolderieke aan, ware het niet dat het daar eigenlijk te naar voor is. Ik heb 'm met veel plezier gelezen, in elk geval.

Bekend met "De wereld als markt en strijd", eveneens van Houellebecq?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 30-03-2011 21:32 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Nee. Is dat een nieuwe?


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 30-03-2011 21:53 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Nee, zijn vorige. Zijn nieuwe verschijnt in mei uit Nederland. Erg benieuwd naar, ik vind alles van die gast goed.

Edit: niet zijn vorige natuurlijk, zijn eerste Zijn vorige heet 'Mogelijkheid van een Eiland'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Houellebecq#Bibliografie

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 30-03-2011 21:56]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-03-2011 22:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Maar eens lezen dan, die Houllebeq. Je hoort er veel mensen over. Rechtse satirische schrijvers zijn sowieso vaak wat harder en grappiger daardoor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-03-2011 22:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Qua polemieken ben ik erg gecharmeerd van Komrij trouwens. Die schreef decennia geleden al over de opkomende islam en de verkeerde politieke correctheid die daar toen mee gepaard ging. Al is hij op zijn best als hij over Anja Meulenbelt of andere feministes van de 'onwelriekende gleuvenbrigade' begint, of over de cultuurhaters van de PvdA, of over de 'treurbuis'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen