|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: En dan allebei de Eddas, gedichte en proza. Ik heb de Hollander, Englese vertaling met zeeeeeeeer veel voetnootjes van The Poetic Edda. Hij is lastig maar zeker wel de moeite waard. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Engelse Romantiek en ook Edgar Allan Poe in Amerika. Dat was volgens mij de beste periode in de literatuur. In Nederland was er zo geen Romantische periode, maar ik lees sowieso niet graag Nederlandse poezie. And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote:Heb jij het gelezen? Waar? welke versie etc? Die wil ik nog lezen, maar van een site af vind ik het een beetje irritant voor mijn ogen. De edda heb ik ook gelezen alle2 de versies. Geweldig inderdaad! Ik wil ook nog de skalden poezie controleren. Waar onder andere ook snorri bijzit. Maar hij was een van de laatste skalden. |
|
quote: Literatuur zijn boeken die na een lange tijd nog steeds worden gelezen, aldus mijn letterkundedocent. Maandag schoolexamen literatuur, maw schrijvers en boeken met elkaar kunnen verbinden, waarvan ik nog nooit heb gehoord. Leuk zo'n vak. |
|
ik lees het liefst boeken over sport,politiek of waargebeurde dingen. fictie is nix voor mij |
|
quote: Dat zou dus betekenen dat alle moderne schrijvers nog geen literatuur hebben voortgebracht aangezien de boeken noig niet zo'n lange tijd gescherven zijn. Daarbij, wat is 'na lange tijd'? En door hoeveel mensen moet het dan nog gelezen worden? Is literatuur (net zoals kunst) niet een volledig arbitraire omschrijving? The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
quote: Ik heb het een paar jaar geleden in de bib geleend (Doetinchem), maar je kunt hem bij bol.com bestellen, geloof zo rond de 15 euro |
|
quote:Zeker Ik ben het geheel met je eens true disco chick |
|
quote: Iggy Pop die The Tell-Tale Heart inlas: Ik heb het meestal niet begrepen op (bepaalde) oude(re) teksten, maar hier maak ik toch een uitzondering voor. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Enigszins aangespoord door mijn studie verdiep ik me op dit moment in de Zweedse literatuur van vlak na de tweede wereldoorlog. Met name de schrijver Stig Dagerman heeft mijn interesse, een auteur met een stormachtig leven dat hij na een kleine dertig jaar met eigen hand afsloot. Zijn werk is gekenmerkt door symboliek en kritiek, en een sterke neiging naar het pessimisme. Mensen die toevallig iets van deze schrijver kennen? Zijn werk is voor een groot gedeelte naar het Nederlands vertaalt. |
|
Mijn kennis van de moderne Scandinavische literatuur is nagenoeg nihil. Ik kom niet veel verder dan Selma Lagerlof... hehe. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Er zijn een aantal zeer interessante schrijvers die meer dan alleen schrijven over kleine jongetjes op ganzen en kleine meisjes met rooie vlechtjes |
|
Zoals Jon Fosse, postmoderne proza en drama. Briljant, en absoluut mijn favoriet. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
SHIT IS AAN NEGERS Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: De term voor deze actie is hypnossen en is in het verleden al meerdere malen met een ban beloond. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Drink jezelf dood, kutkind. |
|
quote:Die is hard, al is het soms wel heel absurd. |
|
quote: Giftig, geweldig dat je enige posts naar mij gericht zijn. Maak je je ergens druk om, schatje? [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-03-2011 19:27] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dat was mijn tweede post gericht naar jou en dit mijn derde. Wat loop je te bazelen? [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 30-03-2011 19:43] |
|
quote: Klopt, wel een mooi boek! De wijze waarop die commune beschreven is, tegen het kolderieke aan, ware het niet dat het daar eigenlijk te naar voor is. Ik heb 'm met veel plezier gelezen, in elk geval. Bekend met "De wereld als markt en strijd", eveneens van Houellebecq? Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Nee. Is dat een nieuwe? |
|
Nee, zijn vorige. Zijn nieuwe verschijnt in mei uit Nederland. Erg benieuwd naar, ik vind alles van die gast goed. Edit: niet zijn vorige natuurlijk, zijn eerste Zijn vorige heet 'Mogelijkheid van een Eiland' http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Houellebecq#Bibliografie [Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 30-03-2011 21:56] |
|
Maar eens lezen dan, die Houllebeq. Je hoort er veel mensen over. Rechtse satirische schrijvers zijn sowieso vaak wat harder en grappiger daardoor. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Qua polemieken ben ik erg gecharmeerd van Komrij trouwens. Die schreef decennia geleden al over de opkomende islam en de verkeerde politieke correctheid die daar toen mee gepaard ging. Al is hij op zijn best als hij over Anja Meulenbelt of andere feministes van de 'onwelriekende gleuvenbrigade' begint, of over de cultuurhaters van de PvdA, of over de 'treurbuis'. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |