IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Jaar cel voor Zoetermeerse scholieren in Praag Volgende pagina
elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-06-2003 8:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Jaar cel voor Zoetermeerse scholieren in Praag


PRAAG - De rechtbank in de Tsjechische hoofdstad Praag heeft woensdag twee scholieren uit Zoetermeer (zestien en zeventien jaar) veroordeeld tot een gevangenisstraf van een jaar. De rechter acht hen schuldig aan het met geweld beroven van een Tsjechische vrouw. Dat meldde een woordvoerder van de ouders van de jongens woensdagavond.

De leerlingen maakten deel uit van een groep van 46 scholieren uit 4 havo en 5 vwo van het Erasmus College in Zoetermeer, die half mei op schoolreis in Praag was. De jongens verlieten in de nacht het pension waar ze verbleven, en beroofden een Tsjechische vrouw. De politie hield ze later aan.

De scholieren stellen dat ze hebben gehandeld in een opwelling, onder invloed van drank. De Tsjechische rechter wilde van dergelijke verzachtende omstandigheden niets weten. ”Dit is een zware klap, hier hadden we niet op gerekend. De jongens en hun ouders zijn onthutst”, zei de woordvoerder van de Zoetermeerders.

Hoge beroep

De Tsjechische advocaat van de scholieren heeft direct na de uitspraak hoger beroep aangetekend. Het is echter niet zeker dat de zaak nog een keer voorkomt. Als ze in hoger beroep gaan, moeten de jeugdige Zoetermeerders in de Tsjechische gevangenis blijven. De advocaat van het duo had gevraagd of de jongens het hoger beroep in Nederland zouden mogen afwachten. De rechter wees dit verzoek af.

Volgens de woordvoerder van de jongens is het mogelijk verstandiger om toch af te zien van hoger beroep. In dat geval kunnen de jongens hun straf hoogstwaarschijnlijk in Nederland uitzitten en komt er een einde aan een periode van onzekerheid. Donderdag gaan de ouders van de jongens de situatie met de advocaat bespreken op de ambassade van Nederland in Praag.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=166576&c=21

Sodemieters, alsof het een verzachtende omstandigheid is als je onder invloed van alcohol handelt Gevangenisstraf = verdiende loon lijkt me zo.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-06-2003 8:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 8:08 schreef elessar het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=166576&c=21

Sodemieters, alsof het een verzachtende omstandigheid is als je onder invloed van alcohol handelt Gevangenisstraf = verdiende loon lijkt me zo.

dat zat ik ook al te denken, alsof dat verzachtend zou zijn, wat een sukkels


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2003 9:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hahaha wat een sukkels. Hun verdiende loon!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 26-06-2003 9:22 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

heel terecht vind ik, sja dat hier minder zwaar gestraft wordt op dit soort zaken is natuurlijk jammer...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-06-2003 9:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Stakkers!

Dat soort tuig mag w.m.b nog langer in de bak.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2003 9:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

...De scholieren stellen dat ze hebben gehandeld in een opwelling, onder invloed van drank. De Tsjechische rechter wilde van dergelijke verzachtende omstandigheden niets weten. "Dit is een zware klap, hier hadden we niet op gerekend. De jongens en hun ouders zijn onthutst", zei de woordvoerder van de Zoetermeerders. ...


Hahaha wat een domheid spreekt hieruit he, ja de rechter zal wel lief zijn omdat we lam waren. Nekschot die gasten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-06-2003 9:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

de ouders zijn nu vast erg boos op de Nederlandse overheid en de advocaat van die losers..

zulke mensen moeten het haast wel zijn

Nekschot idd..


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 26-06-2003 9:41 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Mogen die jongens niet een beetje lol hebben op hun vakantie ?


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 26-06-2003 9:43 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ik hoop dat die knaapjes kei hard in hun reet worden gebuffelt daaro in de bak!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 26-06-2003 10:25 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

eigen schuld, dikke bult
een jaar in de cel en gedaan.


Do androids dream of electric sheep?


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 26-06-2003 10:51 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 9:43 schreef irritante klootzak het volgende:
ik hoop dat die knaapjes kei hard in hun reet worden gebuffelt daaro in de bak!


Altijd weer de taktheid zelve. 1 jaar is veel te soft, ik stel minstens 5 jaar voor in een vochtige kerker met ratten en kakkerlakken. Water en brood. Wat een sneue sukkels!


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 26-06-2003 11:00 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

haha, gelijk houden die gasten daar. Die hoeven we niet meer terug.


Bazzio Attacks!!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-06-2003 11:41 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

lol, wat een prutsers.
In Nederland konden ze dat misschien wel doen zonder opgepakt te worden.
Maar daar niet


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 26-06-2003 11:44 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht



...and justice for all


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point."


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-06-2003 11:54 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Een jaar in de bak voor een overval. Pfff... een flinke draai om de oren en een taakstraf schrikt ze vast genoeg af om het nooit weer te doen...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 26-06-2003 11:55 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

vrouw lag in ziekenhuis!
zero tolerance graag
zoiets doe je niet, wie zoiets doet moet gestrafd worden en klaar!


Do androids dream of electric sheep?


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 26-06-2003 11:56 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 11:54 schreef Claw het volgende:
Een jaar in de bak voor een overval. Pfff... een flinke draai om de oren en een taakstraf schrikt ze vast genoeg af om het nooit weer te doen...


idd


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-06-2003 12:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 11:54 schreef Claw het volgende:
Een jaar in de bak voor een overval. Pfff... een flinke draai om de oren en een taakstraf schrikt ze vast genoeg af om het nooit weer te doen...


Ik denk dat de meeste inmiddels murw zijn voor dat slappe gedoe. Ze weten toch al dat als ze 'kleine' dingen doen (bak friet op de grond flikkeren of zo) dat ze dan helemaal niet eens een opmerking krijgen. Voor de wat zwaardere vergrijpen krijgen ze hoogstens een draai om de oren een waarschuwing en soms een paar uurtjes werk bij buro Halt. Volgens mij lachen de meeste van die gasten er al lang om.

Het zou juist goed zijn om wat vaker dit soort gastjes hard aan te pakken. Misschien dat ze dan volgende keer twee keer nadenken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 26-06-2003 12:35 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 26 juni 2003 12:04 schreef Chelman het volgende:
Het zou juist goed zijn om wat vaker dit soort gastjes hard aan te pakken. Misschien dat ze dan volgende keer twee keer nadenken.


Dus geef je ze een jaar in de cel om hun haat jegens de maatschappij te voeden en om een snood plan te broeden waardoor ze als ze vrij zijn iemand neersteken?

Gewoon vele uren taakstraf: schoonmaken, vuilruimen en schoffelen in de stad. Schone stad voor iedereen, en ze krijgen een vervelende straf die toch minder frustrerend is dan in een hokje zitten een jaar lang.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 26-06-2003 13:59 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

in de cel kunnen ze ook een jaar werken!
eerst denken voor je iets doet!!!!
je moet maar consequenties dragen van je acties!!!!
grow up!!


Do androids dream of electric sheep?


Kragh'Zyl
Usericon van Kragh'Zyl
Posted 26-06-2003 14:08 by Kragh'Zyl Wijzig reactieProfiel van Kragh'ZylQuote dit bericht

Net goed, moet dat tuig maar geen mensen overvallen.


Hier zwelgde lange tijd de goddeloze schaar der beulen in grote razernij, van 't bloed der onschuld nooit verzadigd. Nu 't land weer veilig en het hol van de moord is gebroken bloeit leven en heil waar de dood zo wreedaardig eens heerste.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-06-2003 14:08 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Uhm... wat zeggen ze ook alweer? als je niet op de blaren wilt zitten, dan moet je uit de keuken blijven.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-06-2003 14:10 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 26 juni 2003 12:35 schreef Claw het volgende:
Dus geef je ze een jaar in de cel om hun haat jegens de maatschappij te voeden en om een snood plan te broeden waardoor ze als ze vrij zijn iemand neersteken?

Gewoon vele uren taakstraf: schoonmaken, vuilruimen en schoffelen in de stad. Schone stad voor iedereen, en ze krijgen een vervelende straf die toch minder frustrerend is dan in een hokje zitten een jaar lang.


ZO je dat ook zeggen als het je oma/zusje/moeder was die ze hadden beroofd?



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-06-2003 14:10 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Gooi die gasten maar gewoon een paar jaar in de cel, oprotten met die mensen


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 26-06-2003 14:19 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Eigenschuld !!!

1 jaar in polen vast zitten lijk me zowie zo geen feest

Dat lijkt me heel erg slecht voor je sluit spier


Wiegen Meister !


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-06-2003 15:15 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 14:19 schreef Shadow_Smile het volgende:
Eigenschuld !!!

1 jaar in polen vast zitten lijk me zowie zo geen feest

Dat lijkt me heel erg slecht voor je sluit spier

Volgens mij ging het over Tjechie..


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen