IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : W.F. Hermans Vorige pagina
Warlock
Usericon van Warlock
Posted 27-06-2003 0:29 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

Jaja, die schrijvers hebben allemaal wel wat geloof ik....

Zo ook Jan Wolkers
KOM MAAR VOGELTJE, BIJ MIJ BEN JE VEILIG



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-06-2003 0:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Inderdaad bijna alle nederlandse schrijvers zijn zo seksueel gefrustreerd als een bonobo ...

Jan Wolkers voorop.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 27-06-2003 0:42 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Over De donkere kamer van Damokles heb ik mijn mondeling Nederlands gedaan. Ik heb het boek niet gelezen maar de samenvatting was best interessant.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-06-2003 0:45 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

"mondeling" klinkt ineens heel "vreemd".

sorry bram!


Oud Vuil.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 27-06-2003 8:36 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik meen me de titel van de Donkere kamer wel ergens van te herinneren, ik denk wel dat ik het gelezen heb... kweet er alleen niets meer van...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-06-2003 9:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2003 22:29 schreef No Nonsense het volgende:
Ik heb ook nr.4 en 7 gelezen.

ik alleen nummer 4


Houtekiet
Walpurgisnacht
Usericon van Houtekiet
Posted 12-10-2004 21:19 by Houtekiet Wijzig reactieProfiel van HoutekietQuote dit berichthttp://www.myspace.com/houtekiet

Het boek 'De Avonden' van Reve is eenvoudigweg briljant, dat is van voor zijn homo/pedo periode (tenminste, toen schreef ie daar nog niet over). Het gaat over (postoorlogse) verveling, angst voor o.a. kaalheid , en is zwartgallig op een erg humoristische en tegelijk (of juist daardoor) dieptrieste manier. Hermans is alleraardigst.



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 12-10-2004 21:27 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik denk dat ik zowat alles van 'm gelezen heb. Vooral 'Een wonderkind of een total loss' vond ik zeer de moeite. Bevat natuurlijk wel allemaal modernistische en groteske elementen,d.w.z.extremen ontmoeten elkaar, zoals de duivelse baby Roderik die vanalles uitspookt in het voorgenoemde boek. Ook lijken de personages uit zijn boeken me mensen te zijn die voor het ongeluk geboren zijn. Is echter louter fictief : WF Hermans was volgens me erg gelukkig.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-10-2004 21:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bonobo H.E.E.R.S.C.H.T.


Ik kan niet hetzelfde van WF Hermans zeggen helaas. Ik heb sowieso moeite met veel Nederlandse literatuur. Ik vind het vaak langdradig, zelfmedelijdend en te veel gefocused op lijden. Ik ben als allochtoon zijnde, gelukkig niet geïnfecteerd met de Hollandsche virus van calvinisme. Ik voel met niet altijd tekort gedaan of schuldig en ik benijd de buurman niet. Dat maakt het identificeren met veel Hollandsche literatuur moeilijk. En pagina's lang gejank over een Leica fototoestel kan ik al helemaal niet verkroppen.


Harry de eewuig jeugdige heerscher kan me daarentegen wel boeien. Mullisch mag er zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


arachnaphobia
Usericon van arachnaphobia
Posted 13-10-2004 17:11 by arachnaphobia Wijzig reactieProfiel van arachnaphobiaQuote dit bericht

Seeee, je moet eens wat lezen van Brusselmans, dan ben je ver-kocht!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 13-10-2004 20:43 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Hmmm...Hermans en Brusselmans hebben volgens mij één ding samen : hun protagonisten en hun leefwerelden gaan zelden samen. Met als verschil dat de hoofdrolspelers van Brusselmans zelden of nooit de schuld bij zichzelf leggen,hoewel dat erg vaak zo is in de boeken van voorgenoemde. De personages in Hermans'werken zijn veel gelatener,zij schikken zich achteraf in hun lot.

[Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 13-10-2004 20:44]


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-10-2004 20:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 juni 2003 0:30 schreef Jenje het volgende:
Inderdaad bijna alle nederlandse schrijvers zijn zo seksueel gefrustreerd als een bonobo ...

Jan Wolkers voorop.

zeker, het gaat altijd over sex of over de jodenvervolging, en dan moet ik 16 nederlandse boeken lezen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 14-10-2004 11:29 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Hermans is geniaal, al moet ik toegeven dat ik nog niet alle boeken van bonbobos lijstje gelezen heb.

Ik ben wel in het bezit van een eerste druk van de donkere kamer van damokles.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 14-10-2004 12:51 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

voor geïnteresseerden maandag 27 oktober vanaf 1 uur in de UVA locatie PC hoofthuis, zaal 104: WF Hermans en de boekverfilmingen.


And my marlboro light


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen