|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Jaja, die schrijvers hebben allemaal wel wat geloof ik.... Zo ook Jan Wolkers KOM MAAR VOGELTJE, BIJ MIJ BEN JE VEILIG |
|
Inderdaad bijna alle nederlandse schrijvers zijn zo seksueel gefrustreerd als een bonobo ... Jan Wolkers voorop. |
|
Over De donkere kamer van Damokles heb ik mijn mondeling Nederlands gedaan. Ik heb het boek niet gelezen maar de samenvatting was best interessant. |
|
"mondeling" klinkt ineens heel "vreemd". sorry bram! Oud Vuil. |
|
Ik meen me de titel van de Donkere kamer wel ergens van te herinneren, ik denk wel dat ik het gelezen heb... kweet er alleen niets meer van... |
|
quote: ik alleen nummer 4 |
|
Ik denk dat ik zowat alles van 'm gelezen heb. Vooral 'Een wonderkind of een total loss' vond ik zeer de moeite. Bevat natuurlijk wel allemaal modernistische en groteske elementen,d.w.z.extremen ontmoeten elkaar, zoals de duivelse baby Roderik die vanalles uitspookt in het voorgenoemde boek. Ook lijken de personages uit zijn boeken me mensen te zijn die voor het ongeluk geboren zijn. Is echter louter fictief : WF Hermans was volgens me erg gelukkig. Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Bonobo H.E.E.R.S.C.H.T. Ik kan niet hetzelfde van WF Hermans zeggen helaas. Ik heb sowieso moeite met veel Nederlandse literatuur. Ik vind het vaak langdradig, zelfmedelijdend en te veel gefocused op lijden. Ik ben als allochtoon zijnde, gelukkig niet geïnfecteerd met de Hollandsche virus van calvinisme. Ik voel met niet altijd tekort gedaan of schuldig en ik benijd de buurman niet. Dat maakt het identificeren met veel Hollandsche literatuur moeilijk. En pagina's lang gejank over een Leica fototoestel kan ik al helemaal niet verkroppen. Harry de eewuig jeugdige heerscher kan me daarentegen wel boeien. Mullisch mag er zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Seeee, je moet eens wat lezen van Brusselmans, dan ben je ver-kocht! |
|
Hmmm...Hermans en Brusselmans hebben volgens mij één ding samen : hun protagonisten en hun leefwerelden gaan zelden samen. Met als verschil dat de hoofdrolspelers van Brusselmans zelden of nooit de schuld bij zichzelf leggen,hoewel dat erg vaak zo is in de boeken van voorgenoemde. De personages in Hermans'werken zijn veel gelatener,zij schikken zich achteraf in hun lot. [Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 13-10-2004 20:44] Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
quote: zeker, het gaat altijd over sex of over de jodenvervolging, en dan moet ik 16 nederlandse boeken lezen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hermans is geniaal, al moet ik toegeven dat ik nog niet alle boeken van bonbobos lijstje gelezen heb. Ik ben wel in het bezit van een eerste druk van de donkere kamer van damokles. Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
voor geïnteresseerden maandag 27 oktober vanaf 1 uur in de UVA locatie PC hoofthuis, zaal 104: WF Hermans en de boekverfilmingen. And my marlboro light |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |