IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : iced earth nieuwe zanger? Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-08-2003 1:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Oef!!!, vooral "the reckoning" klinkt echt vet, Ripper laat hier echt wel wat horen , maar toch: Matt was de topper in de metal wat zang betreft (niet qua rock attitude helaas)

.....en het toeval wil dat ik "Burnt Offerings" in de cd-mader had naar en van Wacken---> dat blijft een monsteralbum dat IE ,vrees ik, nooit meer zal maken

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Mies
...
Usericon van Mies
Posted 04-08-2003 1:45 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

En nou maar hopen dat de oude nummers ook vet blijven. Maar met deze zanger moet dat zeker lukken.

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 04-08-2003 8:48 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Geen zin om alles opnieuw in te typen, dus ff een copy-paste van wat ik op de mainpage heb neergezet:

quote:

Gepost door: Lord Morgoth Maandag 04 Augustus 2003 - 8:26

Whoohoo! Ik had niet durven dromen dat Ripper Owen Iced Earth zou komen versterken! Stiekem zat ik te hopen op de terugkeer van Gene Adam of John Greely, maar dit?! Tim Owen's vocals vond ik bij Priest al meer dan ok, maar als ik deze samples zo hoor denk ik dat hij mij bij Iced Earth helemaal blij maken :D

Ben benieuwd wat Matt Barlow van de keuze voor Tim Owens vind als zijn vervanger.

Ik kan alleen niet uit de tekst opmaken of Tim Owen lid word van Iced Earth; er staat alleen maar dat 'ie de vocals voor dit album gedaan heeft.

Gepost door: Lord Morgoth Maandag 04 Augustus 2003 - 8:38

Eerlijk gezegt was ik die saaie riffs van het vorige album al snel zat. Dit daarentegen klint stukken beter!

Deze soundbits maken wederom duidelijk dat Tim Owen zich veel beter thuis voelt in dit soort metal dan in de crap die Tipton and Downing schreven.

Talk about fate: dit is al de tweede keer dat Tim Owen 'het probleem' heeft van een geweldige voorganger...

Final word: Matt Barlow zal voor mij 'de' zanger van Iced Earth blijven maar ik denk dat Tim Owen een zeer goede vervanging is op dit album.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 04-08-2003 9:30 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Wat bedoel je dat Owen 'last' heeft gehad van een 'geweldige' voorganger? Bij Judas Priest? Was die soprano-nicht Halford dan een goede zanger? I don't fucking think so.

En overigens vond ik Matt al zwaar tegenvallen op The Horror Show. Zijn zanglijnen (al dan niet uitgewerkt door Jon) misten creativiteit en vaak bleef hij 'hangen' op dezelfde toonhoogte terwijl hij toch een respectabel bereik heeft.

Nope, ik zet mijn geld op Owen; de nieuwe Iced Earth gaat krankzinnig goed worden. Dat belooft wat na Vital Remains, Agent Steel, Gorgoroth (is toch een stuk beter dan hun laatste 2 baggers) en Arch Enemy.

Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-08-2003 16:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ja het is wel cool dat tim owens nu de vocals verzorgt.
bij Priest was ie goed en bij IE klinkt het zeker ook netjes.
Het is wel zo dat ik het nu iets minder karakteristiek vind klinken dan het eerst deed, maar t is zeker niet slecht.

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-08-2003 17:46 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

kan die Owens de rustigere stukken met emotionele zang eigenlijk wel aan?

no text supplied

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 04-08-2003 19:16 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

leuk voor Ripper, maar vind 'm niet echt bij IE passen

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-08-2003 11:10 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:16 schreef Griffin het volgende:
leuk voor Ripper, maar vind 'm niet echt bij IE passen

Als we constant gaan tobben over IE met Matt, zal Ripper nooit echt op plaats klinken----> het was mooi, het was geweldig, maar nu gaat het voort , en voor mij klinkt het wel, die nieuwe IE koop ik zeker.

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-08-2003 11:12 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 4 augustus 2003 17:46 schreef lykle_wolfheart het volgende:
kan die Owens de rustigere stukken met emotionele zang eigenlijk wel aan?

Daar heb ik ook mijn twijfels over..

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-08-2003 11:13 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Hmmz, hij moet zeker beter worden dan Horrorshow, want die cd zuigt schapenballen.

Bazzio Attacks!!!

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 05-08-2003 11:16 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Tja, op nummers zoals I died for you of Watching over me, zul je Matts stemgeluid en emotie wel gaan missen.

Maar ik denk dat Stand alone, Angels holocaust en Pure Evil etc. perfect bij Rippers stem passen!

Eerst maar even afwachten of bij uberhaupt als lid bij Iced Earth komt... Zo niet: flink genieten van the Glorious Burden en kijken waarmee Jon aankomt voor het vervolg op Something Wicked.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-08-2003 11:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Toch maar verzuchten: ik ben blij dat IE vorig jaar heb mogen meemaken, en dat met 3 uur concert ,

K zou daar graag nog wat foto's van vinden (was in Antwerpen dus)

Ik zie het zo: IE was met Matt een megaband, met Ripper klinkt het zeker niet slecht, maar het is gewoon anders, zelfs in Jon's gitaarspel meen ik toch een verandering te bespeuren: misschien niet meer het van het , maar dat IE goed zal blijven staat vast.
Blijft natuurlijk een enorme verspilling van talent: het uitstappen van Matt: dat een mens bepaalde dingen in zijn leven wil omgooien, kan ik inkomen, maar dat je zo'n vermogen , iets waar je verdomd in uitblinkt op een laag pitje zet: da's onbegrijpelijk.

Ht blijft voor mij ook afwachten wanneer er weer eens met Demons&Wizzards wordt gewerkt, dat zou een goede pleister op de wonde zijn.

zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 05-08-2003 11:24 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Persoonlijk ben ik héél tevreden met Tim als Iced Earth zanger !!
Bij Priest vond ik 'm ook al geweldig.
En in vroeger met z'n eigen band Winters Bane bezorgde hij écht wel kippevel !
(cd Heart of a Killer).
Volgens mij past hij perfect bij 'n band als Iced Earth.

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 05-08-2003 11:24 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

tis gewoon zonde maar shit happens

Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 05-08-2003 11:25 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Ik vond het wel kei jammer dat ze daarom niet op wacken kwamen

LAI LAI HEI

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 05-08-2003 11:28 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 5 augustus 2003 11:25 schreef Sarah het volgende:
Ik vond het wel kei jammer dat ze daarom niet op wacken kwamen

idd twisted was ook wel grappig maar niks vergeleken bij iced

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-08-2003 11:40 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik snap ook niet waarom die flapdrol gewoon zijn verplichtingen niet is nagekomen (tour afmaken dus en dan ermee kappen) is wel zo fijn voor je fans.

Bazzio Attacks!!!

Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 08-08-2003 18:39 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

aan de ene kant is dat wel heel jammer ja, maar aan de andere kant kan ik het best begrijpen als je echt 100% er niet meer ingeloofd. Je moet wel met volledige overgave kunnen zingen, anders kan je de voor Matt karakteristieke emotie niet in verwerken, en dan klinkt het gewoon kut...

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 08-08-2003 18:56 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Zonder Matt geen Iced Earth!!!!!!!

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 08-08-2003 19:29 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:20 schreef Gunman het volgende:

Ht blijft voor mij ook afwachten wanneer er weer eens met Demons&Wizzards wordt gewerkt, dat zou een goede pleister op de wonde zijn.

Demons&wizards is een hele goeie cd kannie wachten op een vervolg

Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 09-08-2003 17:33 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Erg jammer dat Matt weg is.
Ik heb die samples met Owens gehoord, het gaat wel maar het is niet meer 'de' Iced Earth voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Sauron op 09-08-2003 17:40]

dood

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 11-08-2003 9:01 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Jon zei het volgende voor het Canadese BW&BK:

"Tim was hired to do the vocals for the record only," he said. "Two days after we finished, he lost his gig with PRIEST. Obviously this changes things and maybe he will be the new guy someday in the future, but right now he needs some time to figure out what he's going to do."

"There will come a time when I will decide to look for a permanent singer in the near future, if Tim can't commit. I hired Tim to do this record knowing that he had the ability to do the parts that I'd written and that was the extent of it. I would love to have Tim as the new frontman in ICED EARTH, but he's got to want it or it's no good for anyone involved. He's going through a big change in his life and I will give him some time to figure out what he wants for his future career, but obviously we can't wait forever."

"Either way, ICED EARTH will carry on in the same tradition as always. I feel great and am very, very optimistic for the band's future, no matter who ends up in the vocal position. I will find the right guy and maybe it is Tim. Time will tell. This record has brought about a new beginning for the band and fate will take its course!"

Dennis
n00!!!!
Usericon van Dennis
Posted 11-08-2003 21:11 by Dennis Wijzig reactieProfiel van DennisQuote dit berichthttp://hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

vond t wel anders klinke zonder matt maar vond red baron nog wat wel goed

*zwaai* *zwaai* How can I bite the hand that feeds the strangers all around me

Moridin
Usericon van Moridin
Posted 11-08-2003 22:58 by Moridin Wijzig reactieProfiel van MoridinQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:16 schreef Lord Morgoth het volgende:
Tja, op nummers zoals I died for you of Watching over me, zul je Matts stemgeluid en emotie wel gaan missen.

Maar ik denk dat Stand alone, Angels holocaust en Pure Evil etc. perfect bij Rippers stem passen!

Is dat effe mooi dat ik juist de hardere, en snellere nummers van Iced Earth zo goed vind. Ik heb het niet zo op (metal)ballads. Ik hoop werkelijk waar dat Ripper niet perse iets voor zichzelf wil gaan doen. Hij past wat mij betreft perfect bij Iced Earth.

Murder in the front row.......

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2003 23:01 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:16 schreef Lord Morgoth het volgende:

Eerst maar even afwachten of bij uberhaupt als lid bij Iced Earth komt... Zo niet: flink genieten van the Glorious Burden en kijken waarmee Jon aankomt voor het vervolg op Something Wicked.

Wow! Die "angels holocaus"t gaat met Ripper wel héél vet klinken denk ik :"......they're sreeeeammmiiing!...." krijgt al kippevel bij het idee (en da's positief)

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com