IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : iced earth nieuwe zanger? Vorige pagina | Volgende pagina
Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-08-2003 8:49 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

NJCB
Usericon van NJCB
Posted 13-08-2003 10:20 by NJCB Wijzig reactieProfiel van NJCBQuote dit berichthttp:///

Nobody's better than Matt. John may write all the music and lyrics(mostly), but Matt is the voice of Iced Earth !!!

Fuelled By The Venom Of Hatred

Schjipsch
Usericon van Schjipsch
Posted 13-08-2003 15:09 by Schjipsch Wijzig reactieProfiel van SchjipschQuote dit bericht

beetje jammer die nieuwe zanger
hij past er totaal niet bij imo

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 13-08-2003 22:44 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 4 augustus 2003 17:46 schreef lykle_wolfheart het volgende:
kan die Owens de rustigere stukken met emotionele zang eigenlijk wel aan?

Ik denk het wel, ik luister nu naar een live versie van Diamonds & Rust met Ripper, en die klinkt wel lekker hoor

In ieder geval, ik hoop dat Ripper besluit te blijven, hij is gewoon een hele goede zanger (en ik ben ook blij dat Halford terug is bij Priest, want zonder hem schreven ze toch een stuk mindere nummers ).

NP: Judas Priest - Diamonds And Rust (Live)

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

NJCB
Usericon van NJCB
Posted 18-08-2003 18:56 by NJCB Wijzig reactieProfiel van NJCBQuote dit berichthttp:///

Halford bij Priest = OK
Ripper bij Iced Earth = NOK

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 18-08-2003 19:00 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Allemaal stoppen met zagen!!! Als die nieuwe schijf uitkomt , koop ik hem zeker
"Night of the stormrider" draait ook nog geregeld in mijn stereo, en dat was ook zonder Matt.....

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-11-2003 9:47 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Even niet alleen over dat Interview maar ook over Iced Earth in het algemeen:

Mijn respect daalt momenteel naar een onderzee niveau. IE staat me naar het hart, en dan voornamelijk Mattew Barlow. Die topzanger met zijn enorme bereik en warme stem laat weinig mensen onberoert. Check vooral hun geweldige Liveplaat "Alive In Athens", de energie in de nummers "Last December" en "A Question of Heaven" is zwaar overweldigend. En nu zit Jon Schaffer in vrijwel elk interview Matthew af te kraken. Dat haaltecht de bloed onder mijn nagels vandaan. Ook vliegd de ene leugen/tegenstrijdigheid na de andere je om de oren.

De nieuwe cd mag dan volgens hun super gaan klinken, en de single The Reconing was ook een leuk nummer, het oude hoofdstuk is afgesloten.

Nu gaat de nieuwe cd over de tot standkoming van America, en The American dream. een onderwerp waar ik het niet zo op heb. geef mij maar gewoon ouderwets antichristelijke conceptalbums , of (zoals The Dark Saga) een album over Spawn. Maar het wordt helemaal erg als je weet dat Jon een DVD gata uitbrengen met een stukje amerikaanse geschiedenis en de slag om Gethysbrug. De dvd is bedoelt om kinderen te leren om trots tez ijn op hun land.

Nee, hoe mooi het nieuwe album ook wordt, mijn respect is diep gezakt. Ik wacht wel even op de nieuwe Demons&Wizards

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-11-2003 0:07 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Dit is de eerste reactie van John Shaffer op het vertrek van Matt Barlow van de officiële Iced Earth site (!!):

"Matt called me a few weeks before we started pre-production and said that he
wanted to quit the band and pursue a career doing administrative work for the
Department of Homeland Security. He feels that because he is not a songwriter
he'd have a more secure future and would be happier doing some good in the
real world rather than living the illusion of something as shallow as a "rock
star." I asked him to not do something he would live to regret, we have a new
label and I've written by far the strongest and most compelling material ever and
we basically have a new beginning. In hindsight I should not have pressured
him into staying
but there was no way I could have predicted what would happen"

En nu zegt hij in het interview met jullie:

"Hij wilde best nog een paar jaar bij de band blijven en het proberen bij de nieuwe platenmaatschappij, maar ik zei laten we gewoon allebei verder gaan"

Ranzig gedrag dit...

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 12-11-2003 0:07]

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-11-2003 0:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wel apart dat men zo'n fan is van die Matt Barlow; hij heeft een strontvervelende dramatiek waar ik niet om gevraagd heb en we kunnen die missen als kiespijn in de metal; ga janken met al die pruttige bluesbandjes!

Ripper Owens daarentegen heeft power in z'n stem in zowel hoog als laag; geweldig zangtalent en de laatste dagen zit ik weer zwaar te dakken op de Meltdown Live 98 cd's; Iced Earth has moved on to the next level!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-11-2003 0:24 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Hm, hoewel ik Tim Owens een goede nieuwe zanger vind (op de paar nieuwe nummers van Iced Earh die ik gehoord heb) tot nu toe, ben ik benieuwd hoe hij het er live vanaf gaat brengen. Ik was namelijk wel erg fan van Matthew Barlow, en vind het doodzonde dat hij weg is...
En ik moet TS wel gelijk geven, ik weet zelf natuurlijk ook niet precies hoe het gegaan is, maar tot nu toe had ik de indruk dat Matthew zelf de band had verlaten, en nu zegt Jon opeens in een interview met de Aardschok dat hij Matt er min of meer uitgeschopt heeft en dat Matt niet goed genoeg meer was (Of er iig niet genoeg ziel en zaligheid meer in legde)... Beetje jammer hoor... Laat dan de reden in het midden, ik vind dit echt jammer om te lezen...

Edit: typfout..

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 12-11-2003 0:26]

..."Hate can only create more hate"...

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-11-2003 8:50 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2003 0:24 schreef Immortella het volgende:
... ben ik benieuwd hoe hij het er live vanaf gaat brengen ...

LOL, wat denk je nou? The Ripper ooit wel eens live gezien? Tim Owen kan live echt wel een show neerzetten hoor, daar ben ik van overtuigd!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Tormented soul
Posted 12-11-2003 9:49 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dat zal best, maar ik zal die warme, krachtige stem van Matt missen. Live is hij gewoon overweldigend

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 23-12-2003 1:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hoewel het thema van The glorious burden stinkt naar nationalisme -lees; arrogantie- klinkt Ripper gemotiveerd/ geinspireerd!!!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mies
...
Usericon van Mies
Posted 23-12-2003 14:17 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe zanger, ik heb mijn kaartje iig al

hammer
Usericon van hammer
Posted 23-12-2003 14:20 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

de nieuwe cd klinkt erg goed, vind het 1 van de betere iced earth albums!

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 23-12-2003 14:23 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2003 8:50 schreef Lord Morgoth het volgende:
LOL, wat denk je nou? The Ripper ooit wel eens live gezien? Tim Owen kan live echt wel een show neerzetten hoor, daar ben ik van overtuigd!

Eh.. Ik bedoelde ook meer in combinatie met Iced Earth en de welbekende door Matt gezongen Iced Earth klassiekers.. Ik ben benieuwd hoe hij deze ten gehore gaat brengen..
Tuurlijk weet ik wel dat Owens genoeg ervaring heeft om een show neer te zetten, maar de fans moeten natuurlijk wel vinden dat het bij Iced Earth past, anders wordt het niks..

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2003 14:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 december 2003 14:23 schreef Immortella het volgende:
Eh.. Ik bedoelde ook meer in combinatie met Iced Earth en de welbekende door Matt gezongen Iced Earth klassiekers.. Ik ben benieuwd hoe hij deze ten gehore gaat brengen..
Tuurlijk weet ik wel dat Owens genoeg ervaring heeft om een show neer te zetten, maar de fans moeten natuurlijk wel vinden dat het bij Iced Earth past, anders wordt het niks..

Ik lees telkens in interviews dat de nummers zijn geschreven voor een zanger zoals ripper, dus de nummers gaan eindelijk klinken zoals ze bedoeld zijn!

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 24-12-2003 15:22 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 14:05 schreef Mutilator het volgende:
Ik lees telkens in interviews dat de nummers zijn geschreven voor een zanger zoals ripper, dus de nummers gaan eindelijk klinken zoals ze bedoeld zijn!

Dat heb ik inderdaad ook gelezen ja, maar toch blijf ik het onterecht vinden dat Matt nu opeens de grond in wordt getrapt.. Gezien van de kant van het verhaal die wij kennen dan.. Maar zoals gezegd, ik ben benieuwd hoe Ripper het er live vanaf gaat brengen (en dan niet hoe hij zingt, ik geloof best dat dat goed zal klinken) maar of hij als frontman van Iced Earth ook overtuigend over gaat komen en er echt staat..

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 13:43 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ondanks alle patriotisme moet ik toch bekennen dat het nieuwe schijfje van Iced Earth mij toch echt wel kan bekoren...
Vooral het Gettysburg (1863) is echt meesterlijk. Onwijs orkestraal, super zang en heerlijke composities.

Tim Owens is natuurlijk geen Mathew Barlow, maar hij weet de nummers wel kracht mee te geven met zijn stem. En hij zingt in ieder geval minder "Judas Priest" dan ik verwacht had...

Kortom, ondanks alle speculaties is Iced Earth zeker niet slechter uit de strijd gekomen en hebben ze gewoon een ijzersterke plaat uitgebracht.

Petje af.

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Tormented soul
Posted 10-01-2004 14:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ben hem momenteel aan het draaien en wordt helemaal weggeblazen.

Ik had er dna ook echt NIET van verwacht, na de aanschaf van de EP The Reckoning dacht ik "ach wel aardig, maar niet bijzonder en ik mis Mat). Ook gruwelde ik bij de gedachte aan "ouwe" nummers die door Tim gezongen gaan worden.
dat is ondertussen veranderd. Damn wat een veelzijdig zanger is die Tim!~Ik denk dat het live en kunststukje zal worden

en nu ga ik verder luisteren

campske666
Usericon van campske666
Posted 13-01-2004 11:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Bij Priest vond ik Owens echt wel zuigen, maar bij Iced Earth valt het wel mee. Ik kon die vorige zanger echt niet waarderen, en alhoewel Owens' stem me ook niet volledig ligt is het toch al een stap in de goede richting.
Maar voor diegene die de vorige zanger missen, bekijk het langs de psoitieve kant: Halford is trug bij priest

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-01-2004 14:24 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

K ben nu t nieuwe album aan t downen, ben benieuwd.

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

NJCB
Usericon van NJCB
Posted 13-01-2004 17:00 by NJCB Wijzig reactieProfiel van NJCBQuote dit berichthttp:///

Campske

[Dit bericht is gewijzigd door NJCB op 13-01-2004 17:01]

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 14-01-2004 8:17 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

LOL daar begint de ellende al

TIM OWENS 'Pissed Off' By JON SCHAFFER's Drunken Antics - Jan. 13, 2004

Former JUDAS PRIEST/current ICED EARTH singer Tim Owens has revealed to Revolver magazine that he was worried that joining forces with ICED EARTH mainman Jon Schaffer was a bad idea shortly after the band started a press tour of Europe in October. No sooner had he and Schaffer arrived in Spain than the guitarist hit the bar and began pounding drinks. "I went to bed at 11 o'clock, and at two in the morning I hear Jon yelling in the hallway," recalled Owens. "He was still drunk when he got up in the morning to fly to Germany, and he pissed me off so bad. He was screaming obscenities in the airport, and on the plane he kept yelling, 'Tim will have prune juice! Tim will have prune juice!' I said to the publicist, 'If he's not sober by the time we do the interviews, I'm not doing them.' If we had been on a boat, I would have pushed him off. I thought, 'Man, I'll never make it through a tour with this asshole.'

"At the end of the flight, Jon looked at me innocently and goes, 'Are you mad at me?' He really couldn't understand because he didn't remember a thing that had happened. Which was a relief, because it meant he didn't do anything on purpose."

In the same article, Schaffer revealed that he's laying the foundation for his most multidimensional project yet: a science-fiction conspiracy concept album based on songs from the band's 1998 disc, "Something Wicked This Way Comes". The story will cover 12,000 years of human history, and Schaffer hopes it will be a springboard for a series of comic books and possibly a motion picture.

"I haven't written down the plot yet," he said. "But I have all the outlines for the story in my head, and I'm really excited about how it's coming together. This could be my 'Star Wars'."

bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 14-01-2004 19:32 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

sowsow lange post

yo yo wassup nigga bitches in da house

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com