|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Mmh , heowel het album uitstekend in elkaar zit, blijft het toch niet hangen zoals een Night of the stormrider of BURNT OFFERINGS. Maar Owens verdient alle lof, hij past wel in IE. Vooral het nummer Red Baron weet mij te bekoren IE zonder Matt kan wel degelijk, luister maar eens naar Demons and Wizzards, een beetje anders, maar de IE sound zat er toch wel fel in. Jon zit in het boekje uit te weiden dat hij dit album sterker vindt dan horroshow, hmmh, er is misschien meer samenhang tusen de songs... Straks ga ik wel even die bonusdisc opzetten, lijkt me wel wat. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Nieuwe cd is goed! Allen het nummer "When the eagle cry"is Ik vraag me af of Chelman het droog kan houden bij het intro nummer! |
|
Ik skip bijna standaard de eerste 3 nummers van de plaat.. de intro staat me niet aan, Decleration day is muziekaal dik in orde maar ik haat het zouteloze gejank over vrijheid enzovoorts, hetzelfde wat van Valley Forge (bovendien is die muziekaal ook zwak) een kutnummer maakt. Puur gezanik dat 'we' (duidelijk Amerikaanse doelgroep dus) trots moeten zijn op de mensen die voor onze vrijheid gevochten hebben. Interreseerd me geen reet. Daar tegenover staan nummers zoals The Reckoning, Greenface (ontdanks het thema 'amerikaanse mariniers/antiterrorisme'), Attila en red Baron/blue max. Ijzersterke nummers, en bewijsen dat Tim veel veelzijdiger zingt dan Matthew (maar toch nog de emotie van zijn voorganger mist), en de screams zijn gewoon geil. period. De Gettysburg trillogy is (natuurlijk?) het hoogtepunt van de cd. En dan boeit het thema me niet, het is gewoon een beschrijving van de grootste veldslag ooit op Amerikaanse bodem. het had net zo goed Waterloo kunnen zijn, welk nummer slechts als 5 minuten durende afsluiter van de eerste cd dient. maar ik, als liefhebber van powermetal en symphonische metal kan zijn lol op. maar een ding moet me van het hart: Rot op met de reclame voor zo'n amerikaans oorlogsmuseum (ofzow) in een cd boekje, flikker dat plaatje van het WTC weg en behandel niet alle luisteraars als Amerikaans (zoals uit de nummers blijkt). Enne ik wil GEEN uitleg dat ik terug in de schoobanken moet om mijn geschiedenis beter te kennen LEZEN in een CD BOEKJE. Flikker nu eens op. Absoluut geen slechte plaat en een behoorlijke verrassing maar geen wereldwonder en het patriotisme is erg storend. Vraag me trouwens af of door deze actie de vedomt LAGE verkoopcijfers in de states een boost zullen krijgen... dat ruikt verdacht enne Attila_de_hun, jij kan je lol op met nummer 6 |
|
*Chelman hoeft zichzelf nietmeer te herhalen* |
|
je had precies hetzelfde gepost in de andere IE topic? edit: lol...je was me voor [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 17-01-2004 20:17] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Op een paar nummers na een ruk cd. Zucht, zet live in Athens nog maar eens op. Bazzio Attacks!!! |
|
Even voor de duidelijkheid. Iced Earth is toch een duitse band? Of heb ik het zo verkeerd op? Ik ben wat in de war door dat amerikaans patriotisme. Uit liefde voor ZM. |
|
quote: Nee dus. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Niet alle powermetal komt uit Duitsland. Het is een US band. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik begin me zorgen te maken over mijn geheugen. Uit liefde voor ZM. |
|
quote: heheh, neem nog een Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Ik denk dat je in de war bent door het Demons & Wizards project... De andere helft van het duo van dat project is namelijk de zanger van Blind Guardian en dat is wel een Duitse band. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Dat zal het wezen. Ook met zo'n hoes van die striptekenaar niet? Uit liefde voor ZM. |
|
quote: Dan zou de cd begonnen met: "Deutschland, Deutschland uber alles". Maar serieus, muzikaal is het eenuiterst sterke cd naar mijn menig op de (semi-)ballads na. Vooral de tweede cd is erg goed. Maar voor fervente anti-amerikanen is het wel doorbijten. |
|
Ik heb nu The Glorious Burden een paar keer geluisterd, maar ik vind Tim Owens' stem eigenlijk hartstikke goed passen bij de muziek die Iced Earth maakt. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |