![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Komt omdat wij elkaar nog nooit gesproken hebben.... anders had jij voor zijn dood nml. al wel over 'm gehoord. ![]() "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" ![]() |
|
quote: Ja, die is van een van de eerste "American Recordings", ergens in de jaren '90. In totaal zijn er nu iets van 6 albums uitgekomen met die recordings, waarvan volgens mij 2 postuum. ![]() |
|
quote: Ik ben geen fan of zo, maar ik dacht dus dat iig ring of fire toch wel een heel bekend nummer was/is. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: haha, ik was wat sarcastisch ![]() ![]() |
|
Ah, ok, hehehe, had ik even niet door. ![]() En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Boeiender ![]() |
|
quote: ![]() Ach, Highwayman/men was dan wel tamelijk briljant. En ik bedoelde eigenlijk dat na zijn dood en de film Walk The Line heel veel mensen ineens met hem wegliepen. Bareuh... ![]() |
|
quote: +1.000.000.000 EINDELIJK!!!!! ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
quote: Lijkt me sterk, zo best liep die Johnny niet meer. Maar ik ben het weer eens met je eens. Beetje het Hazes-effect. Eerst was het niet chique om hem goed te vinden (mijn oom en tante in hun stacaravan draaiden Johnny's muziek aan de lopende band), maar na zijn dood vond iedereen hem ineens cult, in Nederland in ieder geval. En in tegenstelling tot de muziek van Hazes vind ik die van Johnny nog steeds slecht te pruimen, het is gewoon praten op muziek zonder dat het zelfs in de buurt van rappen komt. De enige die dat goed kon is Falco. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-01-2010 9:32] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: http://en.wikipedia.org/wiki/Unchained_(album) Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
Die eerste twee platen met Rubin vond ik niet zo geniaal, maar vanaf Solitary Man overstijgt hij zo'n beetje alles wat ie ooit daarvoor deed imho. Die omslag valt samen met de periode waarin ie ziek werd. Er is zelfs een sterk stijgende lijn te vinden in de drie platen die dan nog volgen met als voorlopige hoogtepunt A Hundred Highways (opgenomen in de laatste drie maand voor zijn dood). Ain't No Grave is van dezelfde opnamesessie als zijn laatste dus het kan twee kanten op: nog/even genia(a)l(er) of left-overs. Ik hoop uiteraard dat eerste. Absolute luistertips van die drie laatste platen: American III: Solitary Man * I Won't Back Down * Solitary Man * I See Darkness American IV: The Man Comes Around * The Man Comes Around * I Hung my Head American V: A Hundred Highways * If You Could Read My Mind * On the Evening Train ![]() * Love's Been Good to Me * Rose of My Heart When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Nieuwe is inmiddels te vinden op het internet. Zometeen eerste luisterbeurt, ben zeer benieuwd. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke ![]() |
|
Johnny Cash, gave nummers, maar ook wel zo fucking gehyped! jaren geleden, vond niemand er iets aan, wat het "kut country" en nu is echt IEDEREEN fan... beetje jammer Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. ![]() |
|
quote: Het origineel is nog machtiger. [Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 18-02-2010 15:50] Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
Inderdaad! Nog donkerder... ![]() Here kitty kitty kitty! ![]() |
|
Iemand het nieuwe album al gehoord? ![]() |
|
Nu een paar keer, ja. Staan een paar goede nummers op, maar haalt het niveau van de vorige drie niet. Had wat mij betreft niet gehoeven. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke ![]() |
|
Vind 'm weer erg sterk. Jammer van dat laatste nummer. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
Goeie plaat die nieuwe. Niet zo sterk als A Hundred Highways, maar wel weer zeer genietbaar. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
Ik moet helaas constateren dat de laatste plaat voor mij de zwakste is van alle American Recordings. Ik had de lat enorm hoog liggen, maar deze plaat is gewoon te zwak om de verwachting in te lossen. Nummers als Cool Water, Aloha Oe nekken de plaat. Verder heb ik het gevoel dat niet alle nummers uit dezelfde periode komen. Alles zou van na June haar dood tot Johnny's dood zijn opgenomen, maar op sommige nummers klinkt hij zo vitaal dat die volgens mij echt een pak ouder zijn. Gemengde gevoelens. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" ![]() |
|
quote: Het klopt dat zeker niet alle nummers van die laatste sessies stammen. Daar neemt ome Rick ons bij de neus. Ik vind 'em echter niet de zwakste plaat van het stel. Misschien hoogstens de zwakste van de laatste drie ofzo. Aloha Oe is inderdaad een draak van een nummer, maar Cool Water kan ik dan wel weer hebben. En met Ain't No Grave, Redemption Day (meesterlijk!), I Corinthians 15:55 en Satisfied Mind staan er voldoende krakers op om van een goeie plaat te spreken. Mijn verwachtingen lagen na A Hundred Highways ook veel te hoog, maar dat is logisch. Zo'n plaat kun je niet overtreffen. Mede daardoor ben ik erg in mijn nopjes met die nieuwe. ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
![]() Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
![]() "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" ![]() |
![]() |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |