IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Het langverwachte blues topic Vorige pagina | Volgende pagina
Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 22-02-2010 12:44 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Nog een paar gave bands:






"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 22-02-2010 12:50 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2010 12:37 schreef Dirge for november het volgende:
@ Digerdoden, ik ben iets meer van de ouwe negerts denk ik. Evengoed goed te doen! Bedankt.

Ik heb even die cd van memphis slim en buddy guy binnen gehaald om te horen of ik t wat vind. Dit is wel erg gaaf!

Aha dan kun je Robert Johnson, Missisippi Fred McDowell, T Bone Walker, Muddy Waters, BB King, John Lee Hooker en Big Bill Broonzy proberen

[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 22-02-2010 12:50]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 22-02-2010 13:03 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Buddy Guy is erg goed. Blues spul van Woody Guthrie vind ik persoonlijk ook erg vet.



Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 22-02-2010 13:08 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Ergens tussen blues en country in: Hank Williams Jr.


De muziekvan z'n vader en zoon is ook goed te doen


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-02-2010 13:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2010 12:50 schreef Digerdoden het volgende:
Aha dan kun je Robert Johnson, Missisippi Fred McDowell, T Bone Walker, Muddy Waters, BB King, John Lee Hooker en Big Bill Broonzy proberen


Thanks! BB King, John Lee hooker en Muddy waters ken ik wel een klein beetje. Inderdaad goeie shit! De rest zal ik even uitproberen als ik tijd heb.



Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 22-02-2010 13:28 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 22 februari 2010 13:08 schreef Digerdoden het volgende:
Ergens tussen blues en country in: Hank Williams Jr.

De muziekvan z'n vader en zoon is ook goed te doen

Senior is vet, Hank III is fantastisch, maar Hank Williams Jr vind ik juist bijzonder matig.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-02-2010 19:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oja, Janis Joplin bijna vergeten! Wat n blues strot . Het nummer summertime is mij favoriet.



Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 26-03-2010 9:34 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Iemand de "Black Rock" van Joe Bonamassa al gehoord?
Heb hem een aantal keer geluisterd en het is weer een erg sterke plaat geworden die met de luisterbeurt beter wordt!


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 31-03-2010 11:45 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Er zijn wat livevideo's op youtube te vinden van het nieuwe project van Joe Bonamassa "Black Country"! Klinkt veelbelovend, maar ze moeten van de rechter een andere naam gaan zoeken.

Kwam Ryan McGarvey toevallig tegen, blijkt bluesgitarist van het jaar 2008 te zijn geweest. Beetje dezelfde stijl als Joe Bonamassa. Klinkt veelbelovend, maar de cd is zo te zien slecht te krijgen.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-05-2010 19:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Iemand die het volgende kent?



Lekker relaxte blues uit 1940.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-05-2010 19:31]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2010 15:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

es checken

ik zoek er trouwens wel wat, aangename jazz, à la otis redding
voor als er ouder bezoek is


signature


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 02-10-2010 10:51 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Ook de blues: John Campbell - Blues Legend (1952 - 1993). Teksten als "it takes a tiny coffin, for a 6 year old", "he turns out the light so his loneliness won't show". En toen pleegde hij zelfmoord. Als je denkt dat My Dying Bride depressief is...

[Dit bericht is gewijzigd door Dick Wolkendeck op 02-10-2010 10:51]


Only sick music makes money today - Nietsche.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 04-10-2010 0:41 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ehm... misschien indirect zelfmoord, maar zijn dood wordt toch echt toegeschreven aan hartfalen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 04-10-2010 9:37 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Oeps, ik haal er wat door elkaar, geloof ik. Sorry.


Only sick music makes money today - Nietsche.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 28-04-2011 0:55 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2010 12:37 schreef Dirge for november het volgende:
@ Digerdoden, ik ben iets meer van de ouwe negerts denk ik. Evengoed goed te doen! Bedankt.

Ik heb even die cd van memphis slim en buddy guy binnen gehaald om te horen of ik t wat vind. Dit is wel erg gaaf!
T-Model Ford, ken je die? Geen virtuoos, maar wel lekker rauw.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 28-04-2011 0:59 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2010 11:45 schreef Digerdoden het volgende:
Er zijn wat livevideo's op youtube te vinden van het nieuwe project van Joe Bonamassa "Black Country"! Klinkt veelbelovend, maar ze moeten van de rechter een andere naam gaan zoeken.

Kwam Ryan McGarvey toevallig tegen, blijkt bluesgitarist van het jaar 2008 te zijn geweest. Beetje dezelfde stijl als Joe Bonamassa. Klinkt veelbelovend, maar de cd is zo te zien slecht te krijgen.



Gaaf is dat en deel 2 komt in junie al uit en ze spelen op Bospop.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Corpsegrind
Usericon van Corpsegrind
Posted 28-04-2011 2:30 by Corpsegrind Wijzig reactieProfiel van CorpsegrindQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Misschien heb ik er overheen gekeken. Maar ik heb deze beste man nog niet langs zien komen, Son House!



En deze, meer Bluesrock, maar toch, ZO lekker:


Slaap lekker!

[Dit bericht is gewijzigd door Corpsegrind op 28-04-2011 2:31]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-05-2011 21:23 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

*schop*


Stond al een hele tijd op mijn todo-lijstje, maar nu toch maar eens de blues(rock) in gedoken, te beginnen met Stevie Ray Vaughan en Walter Trout. Afgelopen week een paar cd's van op de kop getikt.

Nu maar eens op mijn gemak dit topic uitpluizen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-05-2011 21:25 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2011 21:23 schreef altx het volgende:
*schop*


Stond al een hele tijd op mijn todo-lijstje, maar nu toch maar eens de blues(rock) in gedoken, te beginnen met Stevie Ray Vaughan en Walter Trout. Afgelopen week een paar cd's van op de kop getikt.

Nu maar eens op mijn gemak dit topic uitpluizen.


Bluesrock? Johnny Winter en Pat Travers. En het latere werk van Gary Moore.


Bareuh...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-05-2011 21:28 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2011 21:25 schreef De Ulk het volgende:
Bluesrock? Johnny Winter en Pat Travers. En het latere werk van Gary Moore.


Owja, van Gary Moore heb ik Wild Frontier en Still Got The Blues al. Nog andere aanraders?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 02-05-2011 21:41 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Still Got The Blues vind ik wel de beste van zijn bluesplaten. Maar de opvolger After Hours is ook goed te doen.

Als je van bluesrock met southern-invloeden houdt zou je ook The Allman Brothers Band eens kunnen proberen.


Bareuh...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-05-2011 21:47 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

is dat familie van de Gregg Allman Band


 


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 16-05-2011 21:10 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Voor die gene die wat meer van Bluesrock houden, vind ik het eerste album van de Death Letters echt een aanradertje, heerlijke shit die die gastjes toen maakten. Ze waren toen allebei rond de 16/17.

@Corpsegrind

Deze mannen zijn dus ook erg fan van Son House en hebben dus ook hun naam van bovengenoemd nummer. Gitarist zegt vaak met trots dat deze beste man echt zijn idool is op gitaargebied.









[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 16-05-2011 21:13]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-05-2021 20:35 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nog steeds kippenvel door dit nummer, Hollands trots!






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 28-05-2021 20:44 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Is Herman op de toetsen toch?

Vind deze nog wel mooi.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen