quote:
Op 10 juli 2003 11:20 schreef Jenje het volgende:
Damn, ben je zelf Amerikaans ofzo?
Lees je de krant ofzo niet?
Lees je niet hoe de Amerikanen zichzelf het belangrijkste van de wereld vinden?
Dat zij vinden dat het hun plicht is om alle landen van de wereld een maatschappij als de Amerikaanse te brengen?
Wetenschappelijke ontwikkelingen komen ook meer dan genoeg uit andere landen.
Ik ben geen Amerikaan maar ik ken er wel veel toevallig, laat ik zeggen dat ik dagelijks contact met ze heb!
En laat ik zo zeggen dat ze daar veel minder boers en minder ongemanierd met mensen omgaan dan hier, en dat o.a. de klanten service daar op een niveau staat waar we hier alleen maar van kunnen dromen.
En als jij alles gelooft wat in de krant cq. de pers staat, tja dat kan ik ook niet helpen.
Laat ik het zo zeggen de kranten hier in nederland laten ook de zaak van een kant zien, ik wil het nog net geen propaganda noemen, maar eenzijdig si het wel.
De tendens is op het ogenblik behoorlijk anti amerikaans, alleen omdat ze een suffe president hebben, OK dat ben ik met iedereen eens.
Maar het blijft het machtigste land ter wereld, en kijk eens wat er van een dergeljike macht allemaal verwacht wordt wat een rol z'n land speelt in de wereld economie, het is makkelijk lullen voor ons als onbeduidend landje.
Kritiek hebben op zo'n land is makkelijk, want natuurlijk nemen ze niet altijd de juiste beslissing, maar dan zeg ik op mijn beurt zou nederland het beter doen zouden we in hun schoenen staan, zo ja dan hebbenwe pas recht van spreken.
Vooralsnog beschouw ik veel amerikanen als hele vriendelijke mensen die het bovendien erg goed op hebben met o.a. Nederlanders, en die ook niet achter alles staan wat meneer Bush uitkraamt (hij kraamt niet ALLEEN onzin uit overigens).
Amerikanen hebben veel meer besef van patriottisme, en daar is in principe niets mis mee, misschien opntbreekt het ons daar wel een beetje aan, zij pakken ten miste wat aan als er iets moet gebeuren voor hun land.
hier steekt iedereen zijn kop in het zand en kijkt de andere kant op.
Dat de Amerikanen daarmee in onz ogen af en toe een beetje doorschieten, tja, dat is onderdeel van hun levenswijze cq. cultuur (ja ook amerika heeft een cultuur).
Ik vind het walgelijk om hier de hele anti tendens te zien, en helemaal ariogante opmerkingen over het domste volk ter wereld etc.
Waarschijnlijk zijn een hoop forumleden ontzettend gebaat bij medicijnen die ontwikkeld zijn in de US, wat dacht ja van penicilline etc etc....in 1935 stierven er hier nog mensen door het ontbrekene van medicijnen waar we nu niet eens meer bij stilstaan dat ze ooit ontwikkeld zijn.
Nee, ik vrees dat ons kikkerlandje het echt aflegt bij een land als de US qua bjidrage aand belangrijke cq wtenschappalijke ontwikkelingen, en da's helemaal niet erg maar vertel dan niet dat z dom zijn.
Volgens mij wordt er teveel naar Jerry Springer en dergelijke ongelofelijk stereotype talkshows gekeken door sommige forumleden, en ja als je je mening daarop baseert kan ik dergelijke uitlatingen begrijpen!