IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Altar Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-01-2009 22:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2009 22:16 schreef bastianus het volgende:
Het zal toch niet waar zijn dat ik een keer een muzikale mening met je deel?

Ik zei toch dat we moesten gaan daten?

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2009 22:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2009 18:13 schreef mental het volgende:
ALTAR!!!! godenband, vooral ten tijde van Youth against Christ. zo zwaar geript van Deicide dat het eigenlijk niet leuk zou moeten zijn, maar dat is het na al die jaren nog wel natuurlijk, ik brul nog regelmatig Divorced from God mee, heb de band gelukkig redelijk vaak kunnen zien, tot ze het voor zichzelf verneukten. De platen NA Youth against Christ waren ronduit kut.

Yep zwaar gaaf album; simpel als de hel, maar catchy as fuck, uitgebracht in een tijd dat -death-metal ff op z'n gat had gelegen.

quote:
Op 21 januari 2009 22:16 schreef mental het volgende:
Nog busy met shit, lees je je email niet ? van het weekend ga ik allebei eens goed luisteren de demo en de cd.daarna krijg je mijn oordeel hehe

De demo is op cd uitgebracht he? Ik heb em ergens nog wel; incl verneukte Iron Maiden hoes.

http://www.metal-archives.com/release.php?id=22773

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-01-2009 22:25]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-01-2009 22:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehe, wat een te erge hoes.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-01-2009 22:31 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Mijn meest concrete herinnering aan Altar is dat een van mijn drumleerlingen per direct stopte met z'n lessen bij mij nadat ik Sjoerd Visch een goede drummer had genoemd. Kwam er later pas achter dat hij uit een tot de zwartekousenkerk bekeerd gezin kwam.

Verder ken ik van Altar 'In The Name Of The Father' nog het beste. Luister die soms nog weleens, maar over het algeneem geef ik toch de voorkeur aan andersoortige (death)herrie.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2009 22:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2009 20:17 schreef Jenje het volgende:
Als iets hatelijke brute death metal is, is dat Altar wel .. de Altar-native optredens waren daar nog maar eens het bewijs van.

Altar-native..nog mogen zien op Stonehenge; briljant feestje incl aardig langdurig crowdsurfende rolstoelgast (stond nog zelfs foto van in de Aardschok toendertijd)!!

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-01-2009 8:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 januari 2009 22:34 schreef Mutilator het volgende:
Altar-native..nog mogen zien op Stonehenge; briljant feestje incl aardig langdurig crowdsurfende rolstoelgast (stond nog zelfs foto van in de Aardschok toendertijd)!!

Hehe, die crowdsurfende rolstoeler is standaard op Stonehenge.

En Sjoerd is zeker een erg goede drummer.

Boeiender

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2009 9:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2009 22:34 schreef Mutilator het volgende:
Ook gezien, en ook het optreden in Atak, wat nog wel 10x heftiger was ..

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 9:27 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 8:56 schreef MR. N het volgende:

En Sjoerd is zeker een erg goede drummer.

Inderdaad, maar hij kiest verkeerde bands uit om in te spelen.
Vooral Altar, wat een trieste gasten. Beetje goedkoop schelden op gristenen op een heel domme manier vooral. Als een geloof je niet bevalt hoef je er toch niks mee? Ook niet als het je in je jeugd opgedrongen is, dan kun je volwassen worden en het laten voor wat het is.
Tel daar de uiterst middelmatige composities en het domme (zatte) gelul van de zanger tijdens live-optredens bij op, plus het feit dat de man in kwestie een erg beroerde grunt heeft, en het feit dat vooral het anti-gristelijke gebeuren eromheen uiteindelijk een toch wat trieste, afgezaagde gimmick werd, en we weten dat we niet al te treurig hoeven te worden om de zachte dood die deze band gestorven is.
Positief punt over Altar: Dhr. Kelder is een enorme Normaal-fan, en schijnt ontzettend veel van deze band af te weten. Da's onmundig heavig in orde natuurlijk.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2009 9:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nu beschrijf je zowat 99% van alle black en death ..

Orklord
Usericon van Orklord
Posted 22-01-2009 9:42 by Orklord Wijzig reactieProfiel van OrklordQuote dit bericht

Youth Against Christ is inderdaad best een aardige plaat. Verder ben ik eigenlijk niet bekend met het werk.

Snark
Usericon van Snark
Posted 22-01-2009 9:44 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 9:27 schreef bastianus het volgende:
Dhr. Kelder is een enorme Normaal-fan, en schijnt ontzettend veel van deze band af te weten. Da's IHIO natuurlijk.

iedereen aan die kant van Nederland weet toch alles van Normaal

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 9:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 9:44 schreef Snark het volgende:
iedereen aan die kant van Nederland weet toch alles van Normaal

Laten we het hopen..

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 9:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 9:38 schreef Jenje het volgende:
Nu beschrijf je zowat 99% van alle black en death ..

Daar heb je wel een puntje. Maar sommige black en death-bands weten er wel goeie composities en iets intelligentere praat uit te slepen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2009 9:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgens mij heeft de band ook nooit gepretendeerd technisch te zijn of intelligente teksten te hebben. Gewoon raggen, beuken, schoppen

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 10:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 9:55 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij heeft de band ook nooit gepretendeerd technisch te zijn of intelligente teksten te hebben. Gewoon raggen, beuken, schoppen

Daar is op zich niks mis mee. Jammer wordt het pas als ze geen pakkende nummers kunnen schrijven. En als het slappe gelul tussen de nummers door een bron van irritatie wordt. Hou dan gewoon je bek als frontman.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-01-2009 10:01]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2009 10:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb ik em nooit zien doen.

BVT
Usericon van BVT
Posted 22-01-2009 10:03 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Damn gbastianus.. Op Youth Against Christ, Ego Art
en Provoke stonden best een aantal erg coole nummers, The name of The, vond ik minder boeiend en ben het nadien uit het oog verloren.

Hmm, nu ik de nieuw demo hoor is het misschien maar beter dat er niets nieuws is gekomen. Vind ik niet veel aan..

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 10:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Heb ik em nooit zien doen.

Ik wel. Maar misschien had ik de pech toevallig bij één van de weinige slechte optredens te zijn.
Neemt niet weg dat ik alle cd's, demo's en alle andere geluidsdragers van Altar ronduit saaie nummers met belabberde, kinderachtige teksten vind bevatten.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-01-2009 11:05]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 22-01-2009 10:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 januari 2009 10:00 schreef bastianus het volgende:
Daar is op zich niks mis mee. Jammer wordt het pas als ze geen pakkende nummers kunnen schrijven. ...

De nummers op YAC zijn juíst pakkend, da's t leuke ervan.

En wat betreft hun 'image'; ik vond hun variant op Roadracer's 'Drugs are no fun..' erg vermakelijk.
Was het niet de humor dat een broer van een bandlid juist een hoge pief bij Youth for christ was?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 10:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 10:04 schreef bastianus het volgende:
ronduit saaie nummers met belabberde, kinderachtige teksten

Hé, het zou hier ook over het wat latere materiaal van mijn eigen band kunnen gaan..

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-01-2009 10:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 januari 2009 9:27 schreef bastianus het volgende:
Inderdaad, maar hij kiest verkeerde bands uit om in te spelen.
Vooral Altar, wat een trieste gasten. Beetje goedkoop schelden op gristenen op een heel domme manier vooral. Als een geloof je niet bevalt hoef je er toch niks mee? Ook niet als het je in je jeugd opgedrongen is, dan kun je volwassen worden en het laten voor wat het is.
Tel daar de uiterst middelmatige composities en het domme (zatte) gelul van de zanger tijdens live-optredens bij op, plus het feit dat de man in kwestie een erg beroerde grunt heeft, en het feit dat vooral het anti-gristelijke gebeuren eromheen uiteindelijk een toch wat trieste, afgezaagde gimmick werd, en we weten dat we niet al te treurig hoeven te worden om de zachte dood die deze band gestorven is.
Positief punt over Altar: Dhr. Kelder is een enorme Normaal-fan, en schijnt ontzettend veel van deze band af te weten. Da's onmundig heavig in orde natuurlijk.

Och, wat de gimmick aangaat, sja, ze zijn er wel bekend mee geworden, dus het heeft wel gewerkt voor ze. En Sjoerd voelt zich blijkbaar goed in een gimmickband, dus dat is prima voor hem.

Boeiender

Snark
Usericon van Snark
Posted 22-01-2009 10:09 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

twee keer met ze samen opgetreden en darnaast nog twee keer gezien

alle keren kwam t erg lomp over ( de zanger), de algehele houding van de band was zowel teringeigenwijs als redelijk profi (mannetje of 7 om de band heen aan t rennen om de boel te regelen enzo)

de eerste was best oke voor toen, alles daarna vond ik niets waard

vind t nog steeds jammer dat ik ze nooit met marco op de drumkruk heb gezien

Snark
Usericon van Snark
Posted 22-01-2009 10:10 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 10:07 schreef MR. N het volgende:
Och, wat de gimmick aangaat, sja, ze zijn er wel bekend mee geworden, dus het heeft wel gewerkt voor ze. En Sjoerd voelt zich blijkbaar goed in een gimmickband, dus dat is prima voor hem.

en zo gaat ook dit topic in 1 x weer over TMDC

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2009 10:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2009 22:31 schreef Hexegot het volgende:
Mijn meest concrete herinnering aan Altar is dat een van mijn drumleerlingen per direct stopte met z'n lessen bij mij nadat ik Sjoerd Visch een goede drummer had genoemd. Kwam er later pas achter dat hij uit een tot de zwartekousenkerk bekeerd gezin kwam.

Als RTL niet ooit een slappe reportage over Altar had gemaak, zou die zwarte kousen-leerling nooit van de band in kwestie gehoord hebben. Sterker nog, dan zou bijna niemand ooit van de band gehoord hebben.
Da's ook het nadeel van veel bands met een gimmick, als die uitgewerkt is moeten ze het van de muziek hebben en blijft er vaak weinig van over. Bands als GWAR bestaan nog wel, maar die hebben ook goeie nummers naast het spektakel. Maar Rockbitch is bijvoorbeeld ook een zachte dood gestorven wegens veel middelmatige nummers, alhoewel ik "Motor driven bimbo" nog best aardig vind.

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 23-01-2009 9:09 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Doctorandus in Overdrijven heeft gesproken.

Altar was gewoon een heersband, lekker lomp, agressief en recht voor de raap. De boodschap is tenminste wel overgekomen... Ben benieuwd of dat ook gelukt was als ze van die vage, intellectuele teksten hadden geschreven.

don't mistake lack of talent for genius

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com