|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ken 2 van die albums niet ofzo idd :/ Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Ehmz, die cd's zijn best wel bekend hoor, kijk ook maar naar de aantal votes. En omdat het ook op een algemeenforum is losgelaten zijn de toegankelijkere bands zoals metallica en iron maiden ook heel wat hoger in die lijst. Want een deel van wat jij noemt de truemetalsfans vinden die cd's leuk, maar ook een groot deel van zo'n algemeen forum. Zo geeft het een redelijk vertekend beeld. Ik ga niet liggen zeuren om die paar bands die eigenlijk geen metal zijn verder, daar kan je op zich wel overheen lezen. Edit: Ik heb even gekeken wanneer de eerste death en de eerste black metal cd in die top 666 voorkwamen. 52. Morbid Angel - Altars of Madness 24 7 56. Darkthrone - A Blaze in The Northern Sky 134 6 Daar heb je ze. En black metal en death metal zijn toch zeker wel heel erg grote stromingen in de metal. Het is dus niet normaal dat ze zo laag staan! Dus is het geen goede lijst. edit 2: De populaire bands worden trouwens weggelaten omdat heel vele mensen ze kennen, en ook de mensen die er minder enthousiast over zijn dus. Daarom komen er ook negatieve reacties op en kunnen ze geen extreem hoog punt meer score. Als er een lijst samengesteld zou worden door de mensen die op deze site gestemd hebben op de manier van die top 666 dan zouden die albums wel hoog te vinden zijn denk ik. Maar de andere albums zouden ook hoog blijven staan! en geen 4 metallica albums in de top 10 (of hoeveel waren het er ook alweer?) want dat is ook gewoon overdreven. En er staan echt wel populaire bands in die lijst die ik gepost heb hoor.... opeth en slayer zijn wel heel goede voorbeelden. Ik blijf er dus bij, die top 666 slaat nergens op, zoiets dient uitsluiten ingevuld te worden door metalheads. [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 22-07-2003 14:57] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Een metallijst zonder metallica en iron maiden kan in elk geval nooit valide zijn. Hopelijk zijn we het daarover eens. Ook al haat je de bands, je zou dan nog moeten weten dat dit bands zijn met een gigantisch leger schare fans die niet uitgesloten zouden mogen worden van dit soort acties. Over het feit dat de eerste deathmetal platen zo laag staan: Misschien ligt het aan het feit dat er in de extreme genres zo ontzettend veel platen worden gemaakt dat iedereen andere favorieten heeft. Dat kan verklaren waarom die bands zo 'laag' staan. Overigens vind ik dat niet echt laag zeker als je bekijkt hoeveel klassieke metalalbums erboven staan. Maar ik ben niet naief. Ik weet dat je nooit iedereen kunt tevreden kunt stellen. |
|
quote: Overigens ben ik met je eens: 4x metallica is iets te veel natuurlijk. Niet-metalfans uitsluiten vind ik stom. Ik zelf noem me al een tijdje geen metalhead meer maar dat wil niet zeggen dat ik er totaal geen verstand van heb. Op het forum waar deze lijst 'gepubliceerd' is lopen genoeg mensen rond die verstand van metal hebben. Mensen die de metalscene niet kennen of maar een klein beetje die vullen hem niet in of die vullen maar een top10 in. Zo worden die-hardmetalfans (die natuurlijk een top50 invullen) geholpen. Mensen zoals ik hebben gezorgd dat de lijst een beetje kleur kreeg door ook bands uit het alternatieve metalscene (term volgens allmusic.com) zoals ministry, kyuss en helmet in de top50 te zetten. Naast bands als Opeth, My Dying Bride, Dream Theater en In the Woods natuurlijk. |
|
Op nummer 666 staat black crucifixion! De perfecte plaats voor deze Kvlt band! |
|
quote:He eh wat? MAar ja, ik vind het ook een okay lijst en zeer zeker een leuk initiatief. Naast de berg verwachte klassiekers staan er toch een hoop goeie hoge noteringen in die daar wat mij betreft ook best thuis horen. Als je er niet tegen kunt dat dit-en-dat genre ondervertegenwoordigd is moet je toch gaan opsplitsen per genre, anders blijf je dat gezeik houden. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Zo is dat. Zeiken over het initiatief vind ik ook niet gepast. Zeker als je niet mee gestemd hebt. |
|
quote:Ach, zo wordt de afgelopen jaren de hele scene naar de kloten geholpen. Alle initiatieven (investeringen -> geven) worden afgekraakt door een enorme massa mensen die alleen maar op hun reet zit en muziek luistert (nemen). I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Hoho, ik weet niet of het op mij sloeg, maar ik vind het wel een heel goed initiatief hoor! Alleen vind ik de uitkomst niet helemaal zoals hij hoort. Maar ik heb zelf ook een top 50 ingevuld en zou het de volgende keer zo weer doen. Wel jammer dat meer dan de helft van de cd's die ik ingevuld heb maar 1 stem hebben gekregen. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: hehe, zegt dat wat over jou of over... "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Pfffft Ik zal eens kijken welke cd's ik ook alweer in heb gevuld, dan kan je zelf beslissen Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: 20. Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia Emperor vind je bijvoorbeeld pas terug op plaats 102. En dan ook nog wel met Prometheus. Niks mis met Prometheus (heerscht!), alleen Anthems en Nightside horen hier sowieso nog boven te staan. Dat is bijna geen kwestie van smaak meer. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
15. Nightwish - Wishmaster 54 18 20. Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia 99 14 50. Arch Enemy - Wages of Sin 122 9 52. Morbid Angel - Altars of Madness 24 7 53. Carcass - Heartwork 211 7 59. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant 67 10 71. Death - Leprosy 127 6 92. Immortal - At The Heart of Winter 281 6 102 Emperor - Promotheus: The Discipline of Fire and Demise 285 5 104 At The Gates - Slaughter of The Soul 68 6 105 Dark Tranquility - The Gallery 263 5 109 Satyricon - Volcano (-) 5 117 Dimmu Borgir - Stormblast 220 5 119 Death - Spiritual Healing 272 4 123 Dissection - Storm of The Light's Bane 152 6 136 Dimmu Borgir - Spiritual Black Dimension 173 6 163 In Flames - Reroute to Remain (-) 4 166 Immortal - Sons of The Northern Darkness 486 5 186 Satyricon - Nemesis Divina 412 3 192 Vader - Litany 807 3 201 Emperor - Anthems to The Welkin at Dusk 80 4 202 In Flames - Clayman 181 3 209 Empyrium - Songs of Moors and Misty Fields (-) 3 236 Soilwork - Natural Born Chaos 893 3 250 Dissection - The Somberlain 112 3 251 Carcass - Symphonies of Sickness 213 3 255 Therion - Secret of The Runes 234 4 263 Death - Human 179 3 264 In Flames - Whoracle 199 2 275 Immortal - Battles in The North 104 3 313 Death - Symbolic 393 2 322 Hypocrisy - Obsculum Obscenum (-) 2 341 Dismember - Indecent & Obscene (-) 2 342 Entombed - Clandestine 306 2 370 In Flames - The Jester Race 169 2 378 Dawn - Naer Solen Gar Niper For Evogher (-) 1 388 Entombed - Morning Star (-) 1 403 Unleashed - Hell's Unleashed (-) 1 411 Limbonic Art - In Abhorrence Dementia (-) 2 437 In Flames - Lunar Strain (-) 1 449 Dark Tranquility - Haven (-) 1 467 Empyrium - A Wintersunset (-) 1 474 Dissection - Where Dead Angels Lie (-) 1 482 Arch Enemy - Stigmata (-) 2 495 Old Man's Child - In Defiance of Existence (-) 1 497 Limbonic Art - The Moon in The Scorpio (-) 1 511 Hypocrisy - Penetralia (-) 1 524 Eucharist - A Velvet Creation (-) 1 555 The Crown - Crowned in Terror (-) 1 567 Soilwork - Figure Number Five (-) 1 576 Aeternus - Ascension of Terror (-) 1 621 Callenish Circle - Flesh Power Domination (-) 1 631 Hypocrisy - The Final Chapter 512 1 Edit: Het zijn er 53.... hmmz... ik zou niet weten op welke 3 ik niet gestemd heb dan Maar zoiets dus... edit 2: op 621 Callenish Circle - Flesh Power Domination (-) 1 heb ik in ieder geval al niet gestemd, want ik weet wel hoe het album heet Maar niet te min is Flesh Power Dominion een goed album [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 22-07-2003 17:11] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Is het met Toffe Ellende eens(hee toffe jij ook hier?) This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/ |
|
quote: Wat is dit voor onzin. Waar zijn Bathory, Sodom, Venom, Hellhammer/Celtic frost, Sarcofago, Voivod, etc.??? Iedere metalhead kent deze bands toch??? |
|
ik blijkbaar niet, ze zeggen me iig niet allemaal even veel "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: yeah, op metalfan kunnen ze me schieten geloof ik. |
|
quote: Heej ff off the record: Jouw naam, komt dat van "Doffe Ellende" ? En zo ja: waar komt me dat ook alweer zo bekend van voor? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Van het boek ex-drummer daarin komt een rockband voor met die naam. Een hele slechte geloof ik haha |
|
quote: Ah, daar kan het mij iig niet bekend van voorkomen. Volgens mij komt het uit de vertaling van The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy. Maar ik weet het niet zeker. Iig bedankt EDIT: oh nee, ik heb het al "OOM DAGOBERT - deel 60: De terugkeer naar Doffe Ellende" =) [Dit bericht is gewijzigd door Claw op 22-07-2003 22:08] Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Haha, dat boek heb ik ook gelezen. Erg maf, ook de Nederlandse vertaling. Toffe_Ellende schijnt ook een smartlappenkoor te zijn. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |