IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Vlaamse asielzoekers Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 13:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

''Asielaanvraag'' van 35 Belgen

Een groep van 35 Belgen uit Vlaanderen heeft gisteren symbolisch politiek asiel aangevraagd op het gemeentehuis van Hulst (Zeeland). Er werd bewust voor Hulst gekozen, omdat dit volgens de groep ''de meest Vlaamse stad'' van Nederland is.

Het motto van het politiek asiel was 'Beschaamd om Belg te zijn'. De Vlamingen vinden namelijk dat er 10 miljard euro per jaar in de bodemloze put van de Waalse economie wordt gepompt, terwijl de Waalse politiek er een ''erezaak van maakt te bijten in de hand die haar voedt''.

Volgens de groep van 35 wordt er in België te veel geluisterd naar de Walen en te weinig naar de Vlamingen


kunnen de belgen de situatie in hun land eesn duidlijk maken aan mij??? want het lijkt erop dat er best grote interne problemen aanwezig zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2003 13:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja hallo zeg, het is nog niet druk zat in Nederland.

Optiefen die lui. Laat ze de Beglische problemen ook even lekker in België houden.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-07-2003 13:15 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

pffft, waarom toch


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 13:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 13:07 schreef Jenje het volgende:
Ja hallo zeg, het is nog niet druk zat in Nederland.

Optiefen die lui. Laat ze de Beglische problemen ook even lekker in België houden.


ja, maar ik ben best wel benieuwd hoe serieus de "spanningen " zijn tussen Vlamingen en Walen . Blijkbaar zijn er echt Vlazmingen die niks met de Walen te maken willen hebben en waarschijnlijk ook vice versa. Zo heb ik ooit gelezen dat Enthroned niet in Biebob mag spelen omdat ze uit Wallonië komen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-07-2003 13:16 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 juli 2003 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar ik ben best wel benieuwd hoe serieus de "spanningen " zijn tussen Vlamingen en Walen . Blijkbaar zijn er echt Vlazmingen die niks met de Walen te maken willen hebben en waarschijnlijk ook vice versa. Zo heb ik ooit gelezen dat Enthroned niet in Biebob mag spelen omdat ze uit Wallonië komen.

pfft, je merkt er echt wel weinig van, de enige keren dat je er echt iets van merkt is wanneer het Vlaams Blok erover begint.

Dat van Enthroned zou ik graag eens met mijn eigen ogen lezen, daar geloof ik immers niet echt veel van.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 22-07-2003 13:17]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 22-07-2003 13:21 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 22 juli 2003 13:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Blijkbaar zijn er echt Vlamingen die niks met de Walen te maken willen hebben en waarschijnlijk ook vice versa. Zo heb ik ooit gelezen dat Enthroned niet in Biebob mag spelen omdat ze uit Wallonië komen.



Vraag me niet waar ik het gelezen heb, maar het is idd echt zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 22-07-2003 13:21]


Je kan me de bout hachelen!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-07-2003 13:27 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 juli 2003 13:21 schreef Legatius het volgende:
Vraag me niet waar ik het gelezen heb, maar het is idd echt zo.

awel mercie, da had ik nu eens totaal niet verwacht van de Biebob


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 22-07-2003 13:32 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht

eej gaaf! hulst in het nieuws.

meest vlaamse stad? hehehe...

zoh zoh. true to the name: reserve belg. *gniffel*

YAY


" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 13:34 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik vind het een flauwe daad.
Iig, het probleem is dat in Belgie er 3 aparte gewesten zijn: Vlaanderen, Wallonie en Brussel.
Die zijn gedeeltelijk onafhankelijk van elkaar. Dit wil zeggen dat sommige dingen gemeenschappelijk geregeld moeten worden en sommige niet. t is me allemaal iets te ingewikkeld, maar het resultaat is dus dat er veel vlaams geld naar wallonie gaat, en dat de walen op hun beurt vlaamse beslissingen over vlaamse problemen kunnen blokkeren.
Hier worden sommige vlaams-gezinden natuurlijk best pissed van.
Ik wil ook een onafhankelijk vlaanderen, niet voor die financiele toestand, maar voor de mogelijkheid om onafhankelijk beslissingen te kunnen nemen. En als dat niet kan, dan moeten ze die gewesten maar afschaffen en van Belgie een echte éénheids-staat maken. De prutsrs.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 22-07-2003 13:46 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik heb mijn eigen mening over (economische en zogenaamd politieke) asielzoekers, en die sluit aan bij de geestige uitspraak van Umberto Bossi (Lega Nord): 'Er zouden kanonnen op illegale boten met 'vluchtelingen' moeten worden gericht.'

Tegen de muur met die Vlaamse grapjurken dus.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-07-2003 13:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Wat Campske beschrijft, is een heel herkenbaar probleem. Dat speelt in Nederland net zo goed, zij het op een andere schaal. Niet dat ik hier een (off-topic) discussie over wil starten, maar het Noorden van Nederland (Drenthe, Groningen, Friesland) is in feite gewoon een wingewest voor het "westen" van Nederland. Denk bijvoorbeeld eens aan de gasvoorraad. Het gas is van iedereen, maar de opbrengsten ervan worden vooral geïnvesteerd in het westen, bijvoorbeeld in meer asfalt. Op zich geen slecht idee, maar aan de wegen in het noorden mag ook wel wat gebeuren. Zo wordt de status van 'achterbleven gebied' in stand gehouden. Spreiding van industrie/kantorenparken/etc. wordt niet (genoeg) gestimuleerd. Voor zover dat wel gebeurt, komen bedrijven in kwestie erop terug (zoals bijv. de TPG die hun hoofdkantoor niet meer in het noorden wil hebben), omdat die de nadelen van de locatie nadrukkelijk ondervinden. Dan willen ze ook nog eens zo'n veel te duur zweefgeval aanleggen dat deze problematiek alleen nog maar versterkt: bedrijven blijven in het westen, immers forensen kunnen in een vloek en een zucht op en neer reizen naar hun stulpje in het noorden. De huizenprijzen worden nog meer opgedreven en dat maakt het voor de mensen die hier al woonden compleet onmogelijk nog eens een huis te kopen (wat nu eigenlijk al bijna het geval is).

Kortom, ik begrijp de actie van de Belgen in kwestie best.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2003 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Groningen vrij!







Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-07-2003 13:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het zal je dan ook niet verbazen dat er wel eens groepjes zijn opgestaan die daadwerkelijk zelfstandig verder willen. In Friesland ook overigens.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2003 13:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 13:57 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het zal je dan ook niet verbazen dat er wel eens groepjes zijn opgestaan die daadwerkelijk zelfstandig verder willen. In Friesland ook overigens.
Friesland mag van mij zo optiefen, zijn we daar ook weer vanaf ...

Maar de Belgen moeten niet zo zeuren, de verschillende landsdelen daar kunnen ook niet zonder elkaar.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 13:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 13:16 schreef beli mawr het volgende:
Dat van Enthroned zou ik graag eens met mijn eigen ogen lezen, daar geloof ik immers niet echt veel van.


Dat werd vermeld in dat nieuwer, belgisch rock/metalblad. Ik dacht rockzine ofzoiets. Een groot redelijk glossy en overal verkrijgbaar blad.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 13:59 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 13:58 schreef Jenje het volgende:
de verschillende landsdelen daar kunnen ook niet zonder elkaar.


Tuurlijk wel.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2003 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 13:59 schreef campske666 het volgende:
Tuurlijk wel.
Splits maar eens op, dan heb je 2 prutslandjes die nog minder voorstellen dan België nu voorstelt.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 14:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:00 schreef Jenje het volgende:
Splits maar eens op, dan heb je 2 prutslandjes die nog minder voorstellen dan België nu voorstelt.


Kan geen probleem zijn. Het Groot Hertog-dom Luxemburg doet het al jaren goed, zelfs al is het nog zo klein.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 14:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:02 schreef campske666 het volgende:
Kan geen probleem zijn. Het Groot Hertog-dom Luxemburg doet het al jaren goed, zelfs al is het nog zo klein.


en waar gaat Brussel dan naar toe?


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-07-2003 14:04 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Naar degene die het claimt in een bloedige oorlog, tuurlijk.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 14:04 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:03 schreef attila_de_hun het volgende:
en waar gaat Brussel dan naar toe?


Bij Vlaanderen, daar ligt het Geografisch gezien namelijk midden in.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 14:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:04 schreef campske666 het volgende:
Bij Vlaanderen, daar ligt het Geografisch gezien namelijk midden in.


maar ik heb wel eesn de weg trachten te vragen in Brussel . Ik ken geen Frans dus had ik een groot "probleem". Ik heb het gevoel dat Brussel meer naar Wallonië is gericht dan op Vlaanderen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2003 14:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:04 schreef DarknessThere het volgende:
Naar degene die het claimt in een bloedige oorlog, tuurlijk.

Cool oorlog net ten zuiden van ons landje
Kunnen we mooi een weekendje weg van maken!


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 14:14 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:09 schreef attila_de_hun het volgende:
maar ik heb wel eesn de weg trachten te vragen in Brussel . Ik ken geen Frans dus had ik een groot "probleem". Ik heb het gevoel dat Brussel meer naar Wallonië is gericht dan op Vlaanderen.


Dat is ook zo. Het ligt midden in VLaams Brabant,en het is zo goed als volledig Franstalig gericht => alle vlaamstaligen in het Bruselsgewest zijn pissed off.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-07-2003 14:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:14 schreef campske666 het volgende:
Dat is ook zo. Het ligt midden in VLaams Brabant,en het is zo goed als volledig Franstalig gericht => alle vlaamstaligen in het Bruselsgewest zijn pissed off.


In Antwerpen heb je ook van die mensen die onderling Frans spreken(en ik bedoel niet de allochtonen). dat is de zogenaamde betere klasse heb ik wel eens gehoord.


campske666
Usericon van campske666
Posted 22-07-2003 14:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2003 14:21 schreef attila_de_hun het volgende:
In Antwerpen heb je ook van die mensen die onderling Frans spreken(en ik bedoel niet de allochtonen). dat is de zogenaamde betere klasse heb ik wel eens gehoord.


Die zitten in Hasselt en Oostende ook. Wij noemen dat de bekakte ouwe zakken, en voor mijn part mogen ze ze afschieten.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen