|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Er was nog geen S.U.P. topic op ZM... ongehoord. S.U.P. is een franse band, en ik weet zo meteen niet in welk genre ze vallen onder te brengen. Modernistische, technische (doom)deathmetal denk ik, als iemand een betere omschrijving weet, laat horen! Oja, en hun muziek is wel heel erg ontoegankelijk voor het ongeoefende metal-oor. Ik heb 'The Cube' en 'Chronophobia', twee albums die ik keer op keer weer opzet, en me keer op keer weer aangenaam verrassen. Iemand hier bekend met deze band?? Weet iemand in hoeverre hun laatste album, 'Angelus' verschilt van zijn voorgangers?? Ook live is S.U.P. indrukwekkend, geen idee of ze al buiten Frankrijk gespeeld hebben echter... iedereen die S.U.P. nog niet kent, je mist iets, ik ben zelden zo onder de indruk geweest van een band in ieder geval. http://sup.fr.fm/ [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 03-04-2004 16:09] |
|
Het is eigenlijk geen doom. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: Dat zeg ik ook niet |
|
Dat *kan* niet |
|
quote:Nee, je typte het... [Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 22-07-2003 21:26] I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: |
|
Heb ze in '94 gezien,alweer 9 jaar geleden,destijds nog onder de naam Supuration.Ze speelden in het voorprogramma van Suffocation tijdens hun europese tournee.Erg gave band,vooral de cd "The Cube" [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 22-07-2003 21:56] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Ik ken alleen dat titelnummer van "the cube", is wel de moeite I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Ik heb zowel The Cube als Chronophobia, en ik vind de laatste toch stukken beter... niemand die Angelus kent? |
|
gezien in het voorprogramma van Anathema in volgens mij Almelo... ik was onder de indruk Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote:Ik heb ze in Atak een keer gezine, met wie weet ik niet meer, live wast tof, op cd is er geen ruk aan. |
|
Vreemd, ik heb deze band altijd ontweken omdat ze overal slechte reviews krijgen. Misschien toch maar eens gaan luisteren dan. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote:Op cd zuigt het ook. Live was het wat beter |
|
Slechte reviews? *valt van stoel* Geen ruk aan op CD...??? |
|
quote:JA! |
|
Dat *kan* niet |
|
Oeh, en ik had nog een review gevonden over dat Angelus waar ik het eindelijk zelf mee eens ben... S.U.P. - Angelus Why S.U.P. (Spherical Unit Provided) are not more widely recognized I will never know. Their early releases, The Cube and Room Seven, established them as a band long on creativity, but recent discs, Chronophobia and their latest, Angelus, sees them taking metal into some future distant galaxy. This is a band working on the same level as Voivod did with Dimension Hatross and Nothingface. Angelus is bizarre, futuristic, but well within metal's realm. They are really indescribable. The brothers Loez; Ludivec and combine with growly and clean hypnotic vocals for an unearthy feel. Musically S.U.P. are equally progressive minded. other than Voivod, I can not think of another band to compare S.U.P. to. They are absolutely brillant, deceptively complex. Musically they are mid paced and deliberate but somehow progressive. For a truly unique and rewarding listening experience, S.U.P. is essential. Album Score: 10 out of 10 |
|
Wat een kut review. |
|
quote: *mep* |
|
quote: Zowiezo kan niets aan Anathema tippen. Maar het geluid in de baroeg laat het nogal eens afweten. What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
Iron Glory: hier, lezen. |
|
... en hun nieuwe album is, for who cares here, eind oktober, begin december gepland... en het gaat volgens mij wel weer in orde zijn... |
|
oeh, dit gaat verslavend worden!! klinkt lekker al die mp3's van hun site!!! Heb jij wat met franse bands Kimmie? I Find That I Am Not There... |
|
Haha, nee, alleen deze en THe Old Dead Tree... SUP vind ik dus wel echt nog pakken beter dan TODT... SUP is echt één van de meest geniale en tegelijk meest onderschatte bands ooit... |
|
Met dank aan ~Narsilleke ben ik nu in het bezit van Angelus en ik moet zeggen dat ik het een hele vette cd vind. Het is wel heel apparte muziek en je moet er echt even voor gaan zitten. Ik zal zelf ook nog wel een paar luisterbeurten nodig hebben om het helemaal in te laten zinken. Maar zo op het eerste gehoor klinkt het allemaal al erg goed. Ik ben vooral onder de indruk van het brute gitaar geluid. Verder is het inderdaad een soort kruising tussen death en doom metal met daar doorheen een verscheidenheid aan stijl-vreemde invloeden. Het artwork ziet er ook erg mooi uit. Alleen jammer dat de teksten er niet bij staan. D'r is nog een boekje bij gevoegd met (neem ik aan) een uitleg over het concept, maar die is in het Frans . Het concept lijkt te gaan over een soort van cross-over tussen buitenaards leven en religie. Iedereen die open staat voor "iets anders" zou dit even moeten gaan luisteren. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |