|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
En nu in het Nederlands? |
|
quote:am·bi·va·lent (bn.) 1 tegelijkertijd twee verschillende, bep. positieve en negatieve, waarden hebbend => dubbel, tweeslachtig am·bi·va·len·tie (de ~ (v.), ~s) 1 het tegelijkertijd of na elkaar aanwezig zijn van tegengestelde waarden 2 [psych.] het tegelijkertijd aanwezig zijn en tot uiting komen van tegengestelde strevingen Maar die laatste zin is gewoon nog niet af, dus ik kan er verder weinig zinnigs op zeggen. Het enige wat daar nu op te antwoorden valt is dat je weinig keus hebt. Je wordt geboren.. als je een hekel aan de mensheid hebt heb je drie keuzes om uit dat dubbelen te komen... de mensheid niet meer haten, de mensheid uitroeien of zelfmoord plegen. Niet echt bereikbare of wenselijke opties lijkt me zo. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Lang leve de dikke Vandale zie ik. Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! |
|
Ik zie het niet als ambivalente misanthropie, maar misanthropie waarop men al es een uitzondering maakt... de uitzondering bevestigt de regel? |
|
Ja, iedere menselijke minsanthroop is hypocriet. Of een poser-minsanthroop. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Daar ben ik over eens. Als je een echte misantroop bent moet je kluizernaar worden. Of iets vergelijkbaars. |
|
Wat is me dat nou? Je kan passief misantroop zijn. Simpelweg mensen haten, maar net niet zo erg dat het erg genoeg is om tot aktie over te gaan [of niet belangijk genoeg]. |
|
zie signature en subtitle |
|
quote:Of een masochistische misantroop: je hebt een hekel aan mensen maar om jezelf te kwellen blijf je jezelf met de mensheid confronteren. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Of je hebt gewoon een hekel aan 99% van de mensen en die mensen gaan je dan misantroop noemen. |
|
quote: LOL En dan word je een depressieve gothic-dude |
|
quote: Eeeeeeuw, en dat wil je zeker niet worden. |
|
quote: Nee, ik wacht wel tot anderen mij misantroop noemen en pas als iedereen dood is behalve ikzelf ga ik in een zwarte rok rondlopen |
|
Als de laatste mens op aarde een misantroop was zou hij dan zichzelf moeten haten? "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Misanthropie vloeit denk ik een beetje voort uit het feit dat er zoveel mensen zijn met alle gevolgen van dien. Dus dat lijkt me een beetje een onwaarschijnlijke situatie. Maar in principe moet elke niet-hypocriete misanthroop zichzelf haten... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Doe dat gothic shirt niet aan AUB |
|
misanthopen. Jezus Christus, vast mensen die een slechte jeugd hebben gehad. Tip: Ga leven of zo! |
|
quote: Nog een reden te meer om de mens te haten, dit soort uitlatingen. Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
|
quote: Grappig he? Tegen onheilige huisjes trappen! Overigens mijn mening over haat: De enige reden om iemand te haten is om iemands (wan-)gedrag en daden. Zeggen dat je misanthroop bent is het belachelijkste wat er is, je haat immers jezelf en de enige oplossing daarvoor is zelfmoord. Grootspraak door het volgen van nephelden, dubieuze prekers en mensen met een verwrongen wereldbeeld die leven in een neprealiteit, meer is het niet. [Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 30-07-2003 18:59] |
|
Ik denk dat ik jou wel aardig vind "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Dat je jezelf moet vermoorden volgt niet automatisch vanuit een haat voor de mens in het algemeen. |
|
quote:en jij vind vast iedereen leuk he HIPPIE! (beetje zelfcontradictie kan geen kwaad toch ) [Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 01-08-2003 12:20] true disco chick |
|
Haat hoort bij metal, wat doe jij dan hier toffe ellende? |
|
waarom moet er zonodig een labeltje 'misantroop' op geplakt worden? Je moeder. |
|
quote: Het is perfect mogelijk om tegelijk misantroop en narcist te zijn. Als je dat toegeeft, kan je onmogelijk hypocriet zijn. Een mens zit vol tegenstellingen. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |